Gå til innhold

Ubuntu 8.10 klar i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så kommer det vanlige spørsmålet, hva bør jeg ta? gnome eller kde?
Ta alt, og bruke det etter behag. Du kan velge miljø ved log-in vinduet. Start med å installere ubuntu, så kan du installere kubuntu og xubuntu med de to pakkene kubuntu-desktop og xubuntu-desktop. Et hav av andre miljøer ligger også ferdigpakket, eksempelvis fluxbox, openbox og et par versjoner av gamle Amiga. De vil automatisk komme opp som alternativer under Session når du skal logge inn.
Hva finnes det mest guides til feks. Kommer hovedsaklig til å bruke den til å spille WoW på pga ehh ja si det har lyst. (Håper på bedre ytelse forhold til vista på bærbar)
Sjekk ut playonlinux hvis du vil kjøre wow gjennom wine, så slipper du google etter smart oppsett av parametre. Du kan aldri være garantert at en patch funker uten problemer, men det er ingen spesielle grunner til at nye patcher skal gi problemer.

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Kjører 32bits.

 

Takk for tipset, men jeg får faktisk ikke noe tilbud fra Firefox om å installere det. :\

Adobe gir nå ut *.deb filer med siste flash for Ubuntu, så kanskje du kan forsøke den. Den fungerer veldig bra hos meg. Link.

 

Overraskende at Vg never at Ubuntu slippes?

 

 

Takk for tipset, men har prøvd den. :) Den er akkurat like ustabil som den som følger med Restricted Extras. Skal sies at Youtube filmer fungerer ganske godt nå plutselig. Firefox frøs konstant i går når jeg prøvde det. Tror ikke jeg har lastet ned noen oppdateringer siden det heller. Merkelig... Fronter fungerer forøvrig fortsatt ikke. Noe som er veldig uheldig ettersom jeg bruker det daglig til skole. Det fungerer i Opera.

 

Problemet med Fronter er relatert til java tror jeg. Vet ikke den hele fiksen her, men fronter virker for meg med en gang jeg huker vekk Enable Java under Edit -> Preferences -> Content. Sikkert noen som vet mer enn meg om hvilken java-versjon som bør være installert. Jeg har sun-java6-jre og sun-java6-plugin installert som ikke virker på Fronter ved HIO ihvertfall.

 

Har ikke testet noe ved å fjerne denne og installere en annen versjon.

Lenke til kommentar
Og i fluxbox? :p
sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade && sudo aptitude dist-upgrade

?

Prøvde igår uten hell. Prøver igjen når jeg kommer hjem

 

 

 

Ang. Java+Fronter, så i min frontertid så fikk jeg det til å fungere med j2re1.4-mozilla-plugin. Men ser at den ikke er tilgjenglig i repos lengre :hmm:

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
"Hver versjon av Ubuntu frem til nå har vært mer stabil enn den forrige"

 

Vel vel. Etter 7.10 gikk det bare nedover for min del.

 

Samme her. Men hotfixer og workarounds gjor oppsettet mitt brukbart. Men det bør ikke være slik.

 

Hardwarestøtten er veldig ustabil fra versjon til versjon. Men hw-støtten generelt har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Du bare innstalerer oppdateringer som vanlig når de tikker inn? Du vil ikke få noen nye funksjoner da, kun bugfixes.

 

Takker, da reinstallerer jeg like gjerne. :)

Mulig jeg var utydelig. Når du har 8.10beta så har du allerede alle funksjonene som er i den endelige versjonen, men du vil få bugfixes som er blitt oppdaget i beta/rc perioden. Det er derfor ikke noe poeng i å reinnstalere.

Lenke til kommentar
Det var pussig. Brukte du de torrentene som ble angitt her i tråden? Kanskje det er et lokalt problem med klienten din.

Null problem, men jeg har lasta opp i overkant av 111 (k)ubuntu installasjoner ene og alene bare i løpet av natta. Synes det er en passende måte gi litt tilbake til open source miljøet når jeg har muligheten. Den linja hører til jobben og det er en mer eller mindre glemt/ubrukt linje som ikke har noe trafikk på natterstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...