Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er spillene og konsollene satt opp mot hverandre når det gjelder nedlastbare sanger?

 

pris?

brukervennlighet?

antall sanger og hvor ofte legges sanger ut?

Rock Band 2 har HELT KLART flest sanger ute på nett til å laste ned. Det er den store fordelen og det som gjorde at jeg nå har bestemt meg for å kjøpe Rock Band i stedet for GH4

Lenke til kommentar

Rock Band har etter min mening den mest riktige følelsen som trengs for et slik spill. Ja, låtene som er felles mellom GH og RB er ofte enklere på RB, mye pga GH har med langt flere noter enn som spilles på gitar. De blander ofte forskjellige seperate gitarspor til et spor (eks solo og rytme hipp som happ), og tar gjerne inn helt andre instrumenter også (det er mange synth-soloer som er tatt med som ikke burde vært der i det heletatt). Jeg føler også at rytmer og plasseringer er langt mer logiske på RB enn i GH. Og HO/PO på RB slet jeg selv med en god stund, spesielt etter GH3, men jeg fant fort ut at det var fordi jeg var så vant med gh3, som er langt mer tilgivende på timingen. RB krever mer presisjon, på GH3 følte jeg at man ved kun å trykke "villt" kunne treffe de fleste HO/PO i et vanskelig parti...

 

For meg er ikke valget vanskelig, her går det i RB for alle pengene. Når RB2 kommer i November så vil jeg ha rundt 350 låter tilgjengelig med en gang...

Lenke til kommentar
jeg for min del har bestemt meg for å gå for Rock Band 2. Jeg venter på intrumentene til Rock Band 2 for jeg fikk opplyst her at de var bedre enn Rock Band 1 sine.

 

Men noen som vet når Rock Band 2 med alle innstrumentene kommer for salg til norge til ps3?

 

Så vidt jeg vet er det ingen offisiell dato enda. RB2 kommer med instrumenter til x360 i løpet av desember, men det er sagt at spillet er x360 ekslusivt "en viss periode" før det slippes på andre platformer.

 

I USA kom PS3 versjonen ca 1 måned etter x360 så hvis de samme gjelder for europa kommer det vel i butikkene rett over nyttår.

Lenke til kommentar
Det eg lure på, siden trommene i GH:WT har 5 pads kordan blir dette når du bruke GH:WT-DVD'en med Rock Band 2 trommene, da denne kun har 4 pads?

 

Det eg lure på, siden trommene i GH:WT har 5 pads kordan blir dette når du bruke GH:WT-DVD'en med Rock Band 2 trommene, da denne kun har 4 pads?

Etter som jeg har forstått det så har Neversoft mappet trommene to ganger (eller 8 hvis man teller alle vanskelighetsgradene) for hver sang, en for 4 pads og pedal og en for 5 pads og pedal.
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå for GH:WT tror jeg. Mest fordi RB ikke kom til Europa før etter et halvt år etter USA. Men også fordi jeg syns GH:WT-trommene ser bedre ut og gitaren har touch-område. I tillegg virker det litt kult å lage sang (selv om det er begrensninger).

 

Mulig jeg kjøper Rock Band 1/2 uten instrumenter etterhvert også.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Rock Band 1 DLC, funker med Rock Band 2?

 

edit løst:

Do I have to rebuy my downloaded songs to play them in RB2?

 

Nope! Rock Band 2 is the first game to support cross-title DLC, allowing you to play all of our downloadable content in either the original Rock Band or Rock Band 2 without any need to repurchase or re-download.

Dette gjorde mitt valg lett.

Endret av bajas11
Lenke til kommentar

Harmonix tenker ikke som Activision hvor DLC er låst til hvert enkelt spill. Det er ingenting som heter Rock Band 1 DLC eller Rock Band 2 DLC. Alle nedlastbare låter fungerer i både RB1 & RB2. I tillegg kan du importere alle (minus 2) låtene fra Rock Band 1 til harddisken slik at du ikke trenger å bytte plate om du vil spille sanger fra RB1. RB2 plata kan stå i hele tiden og du får dermed adgang til alle låter fra RB1, fra RB2 og de du har lastet ned. Totalt, med RB1, RB2, RB:AC/DC Track Pack, og DLC så vil det før året er omme være over 500 låter tilgjengelig for spilling!

 

Enkelt valg? I think so, det er tross alt musikken som gjør spillet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på en ting. Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe, men når jeg ser på noen lister over instrumenter som er kompatible med spillene. da jeg så at XBOx 360 trommesettet til GH:WT var kompatible med RB 2 tenkte jeg at jeg skulle bare spillet til RB 2. men så kom jeg ned på PS3 oversikten. og der var den ikke kompatible. Hva er det for no. er det foskjellige system på de to konsollene, eller er det at Proodusentene er litt sleipe på Sony siden?

Lenke til kommentar

Har begge spillene, og må si jeg foretrekker Rock Band helt klart. Mye bedre låtmateriale, og ikke minst mye bedre som festspill med fullt band. GH:WT har så mye irriterende småting som går utover spillbarheten, og man blir veldig fort lei av de få kule sangene, og hordene med kjip metal og amerikansk high-school rock.

 

De første anmeldelsene tilsier vel at GT:WT's instrumenter ikke er fullt så gode som først spådd også, tilogmed trommene får kritikk for diverse ting. Instrumentene er dog ikke så viktig for meg, har rock band instrumentene og mer enn nok fornøyd med de. Det er SELVE spillene og musikkutvalget som er viktigst, og der gruser Rock Band alt.

Lenke til kommentar
Harmonix tenker ikke som Activision hvor DLC er låst til hvert enkelt spill. Det er ingenting som heter Rock Band 1 DLC eller Rock Band 2 DLC. Alle nedlastbare låter fungerer i både RB1 & RB2. I tillegg kan du importere alle (minus 2) låtene fra Rock Band 1 til harddisken slik at du ikke trenger å bytte plate om du vil spille sanger fra RB1. RB2 plata kan stå i hele tiden og du får dermed adgang til alle låter fra RB1, fra RB2 og de du har lastet ned. Totalt, med RB1, RB2, RB:AC/DC Track Pack, og DLC så vil det før året er omme være over 500 låter tilgjengelig for spilling!

 

Enkelt valg? I think so, det er tross alt musikken som gjør spillet.

 

Det er nok fordi at da må Neversoft gå tilbake til alle de tidligere utgitte sangene å lage dem på nytt med trommer og mic. I Rockband 1 var dette allerede introdusert så da er det bare for Activion å klippe ut og lime inn.

 

Jeg sjekket Playstation Store tidligere idag og da så jeg at jeg kunne laste ned Metallica plata på World Tour enda jeg bare har kjøpt den for Guitar Hero 3... Håper også at vi vil se Virtigo pakka med Soothsayer, Surfing with the alien og For the love of God som jeg synes er veldig artig å spille.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Har begge spillene, og må si jeg foretrekker Rock Band helt klart. Mye bedre låtmateriale, og ikke minst mye bedre som festspill med fullt band. GH:WT har så mye irriterende småting som går utover spillbarheten, og man blir veldig fort lei av de få kule sangene, og hordene med kjip metal og amerikansk high-school rock.

 

De første anmeldelsene tilsier vel at GT:WT's instrumenter ikke er fullt så gode som først spådd også, tilogmed trommene får kritikk for diverse ting. Instrumentene er dog ikke så viktig for meg, har rock band instrumentene og mer enn nok fornøyd med de. Det er SELVE spillene og musikkutvalget som er viktigst, og der gruser Rock Band alt.

 

Jeg gadd ikke å kjøpe RB1 i protest mot den treige utgivelsen for Europa så jeg må kjøpe meg en ny bundlepack hvis jeg vil ha trommer og mic. Derfor har jeg valgt å gå for WT fordi jeg har sett rundt omkring og hørt det motsatte av det du sier om WT instrumentene. Siden man bare får RB2 spillet nå og bundlepakken mye senere, så er det et sikkert valg for meg å gå for WT pakka og deretter kjøpe meg RB2 seperat... og bare spillet det med WT instrumentene. Det er jo nå på vinterstid med kulde og fridager at man blir i ekstra humør for å spille dette! :)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Det er kun Death Magnetic som funker på både GH:WT og GH3. Korleis det blir med DLC i framtidige spel veit ingen, men det er logisk at GH3-DLC ikkje var kompatibelt med GH:WT sidan det kom trommer og vokal i tillegg.

 

eskern: Det spørs kva konsoll du har. Til Xbox 360 meiner eg alt skal være krysskompatibelt. På PS3 er det ikkje like greit.

 

Ellers vil det kome langt meir DLC til GH:WT enn det har kome til GH2 og GH3. Det blir litt feil å samanlikne RB og GH:WT opp mot kvarandre sidan RB1 har vore ute i lengre tid og fått mykje DLC. GH:WT er no på stadiet der Harmonix var når dei først gav ut RB.

 

Du vil heile tida finne ut kva DLC som kjem på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_hero_w..._tour_song_list.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...