Gå til innhold

Blood Elves, Sylvanas, Forsaken, Royal Apothecary Society, og Horde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så Blood Elves er ganske greit High Elves, angrepet av Arthas og forrådt av alliansen, ikke sant? Hvorfor ser jeg av og til blåøyde highelves? Eller er de half-elves ifra Stormwind?

Sylvanas var da en night elf? Eller var hun kaldorei, og hvorfor er kaldorei (som f.eks søstrene hennes på alliance), ikke nightelf/kaldorei av utseende men high-elf? Og som konsekvens, hvis Blood Elves hater Night Elves, hvorfor er de alliert med Forsaken og Sylvanas? Er de alliert med Forsaken på grunn av høyalvenes forhold til Lordaeron?

Forsaken. Er de onde eller er de det ikke? Hvis de ikke er onde, hvorfor har de forsøkt så lenge å lage en ny plague, og i Wrathgatevideon, ser ut til både å ha lykkes, og å bruke den imot sine allierte i Horde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ok, så Blood Elves er ganske greit High Elves, angrepet av Arthas og forrådt av alliansen, ikke sant? Hvorfor ser jeg av og til blåøyde highelves? Eller er de half-elves ifra Stormwind?

Blood Elves = grønne øyne

High elves = Blå øyne

Sylvanas var da en night elf?

Hun var high elf

Eller var hun kaldorei

Kaldorei og nighelves er ca det samme.

hvorfor er kaldorei (som f.eks søstrene hennes på alliance), ikke nightelf/kaldorei av utseende men high-elf?

Fordi dem også er High elf

Og som konsekvens, hvis Blood Elves hater Night Elves, hvorfor er de alliert med Forsaken og Sylvanas? Er de alliert med Forsaken på grunn av høyalvenes forhold til Lordaeron?

Ja

Forsaken. Er de onde eller er de det ikke?

Sylvanas, og de som følger henne, er ikke ond.

Hvis de ikke er onde, hvorfor har de forsøkt så lenge å lage en ny plague, og i Wrathgatevideon, ser ut til både å ha lykkes, og å bruke den imot sine allierte i Horde?

Av samme grunn som at selv om en iraker er slem, betyr ikke det at alle er det.

Skrevet

Sylvanas var da en night elf? Eller var hun kaldorei, og hvorfor er kaldorei (som f.eks søstrene hennes på alliance), ikke nightelf/kaldorei av utseende men high-elf? Og som konsekvens, hvis Blood Elves hater Night Elves, hvorfor er de alliert med Forsaken og Sylvanas? Er de alliert med Forsaken på grunn av høyalvenes forhold til Lordaeron?

Forsaken. Er de onde eller er de det ikke? Hvis de ikke er onde, hvorfor har de forsøkt så lenge å lage en ny plague, og i Wrathgatevideon, ser ut til både å ha lykkes, og å bruke den imot sine allierte i Horde?

Sylvanas ble drept av Arthas og gjort til en banshee ved Stormwinds gater, i WoW besøker du Sylvanas opphavssted i Ghostland og tar med et halsbånd, noe som fører til en fin melankonsk sang i Undercity.

De er alliert med the Forsaken fordi de har et felles mål, knuse Arthas for hva han har gjort med dem.

Forsaken er frie Scourge medlemmer, de hører ikke lengere The lich king i hodet sitt, og de er bundet til 1 felles hat mot dem som ødela livene deres. Sylvana lar ingen ting stå i veien for å få sin hevn, om dette t.o.m innebærer å drepe dem som er alliert med seg så får det så være (noe hun har gjort før). Kanskje de holder med resten av Horde flokken, kanskje de bryter. Men så lenge Thrall og resten av gjengen i Horde er bestemt å stå imot The Scourge og Arthas så er Sylvana med.

Skrevet
Blood Elves = grønne øyne

High elves = Blå øyne

Er ikke blood elf og high elf samme sak? Jeg mener å huske at jeg også har sett alliance alver med grønne øyne. At det faktisk er det vanligste, også blandt high elves.

Hun var high elf

Hun er jo helt klart en nightelf av utseende. Hvorfor brukte ikke Blizzard highelf modellen på henne, eller hvertfall oppdaterte modellen hennes i en av patchene?

Kaldorei og nighelves er ca det samme.

Fant en løsning:

"Their eyes are incredibly intense in color, seeming to glow with an inner light. While many high elves have blue or green eyes (ex. Alleria) violet and red are not unheard of". Det varierer visst, litt avhengig av magibruk.

Sylvanas, og de som følger henne, er ikke ond.

Men Royal Apothecary, karene som hele tiden skal ha deg til å hjelpe til med å lage nye plagues, og har lykkes i Wrathgate, de ER vel onde, selv om de ikke er scourge? Man trenger jo ikke være hjernedød for å være ond, tvert imot.

Men så lenge Thrall og resten av gjengen i Horde er bestemt å stå imot The Scourge og Arthas så er Sylvana med.

Jeg holder en knapp på at Apothecary og Putress + Varimathras er onde, og jobber for Burning Legion, for å drepe Alliance, Horde, og Scourge.

Skrevet (endret)

Blood elves og high elves er de samme. Eneste forskjellen er vel at Blood elves begynte å kalle seg det etter det som skjedde med quel'thalas da scourge invaderte.

Endret av MrLee
Skrevet

Er vel ingen som er gode eller onde i WoW. Okay, draeneier har vel ikke anlegg for å være badass, men resten gjør vel det de må.

We all do as we must to make our way in this world and unfortunately, sometimes we have to do things others may qualify as "evil"

Greit da.. forsaken virker kanskje litt bitre :) Men at de er allierte med noen er vel mere av praktiske hensyn, enn at de liker dem. Begynner ikke undeads med Neutral rep hos allierte eller noe?

Skrevet
Okay, draeneier har vel ikke anlegg for å være badass, men resten gjør vel det de må.

Eredar er vel ganske badass demons nå, he he...

Men jeg finner det hele tiden vanskelig å avfeie at forsaken er onde når man ser questene deres, hvordan Lordaeron ser ut, Undercity Guardians osv...

Skrevet
Okay, draeneier har vel ikke anlegg for å være badass, men resten gjør vel det de må.

Men jeg finner det hele tiden vanskelig å avfeie at forsaken er onde når man ser questene deres, hvordan Lordaeron ser ut, Undercity Guardians osv...

Kil'Jaeden er draenei... og han er vell blandt de verste som er :D

Skrevet (endret)

Kil'Jaeden hørte til Eredar-sivilisasjonen på gamle Draenor. Han, Archimonde og Velen fikk tilbud om å bli med the Burning Legion. Kil'Jaeden og Archimonde tok i mot og ble store badass demoner, mens Velen flykta fra Draenor i Exodar sammen med mange andre. Disse flyktningene kaller seg Draenei, som betyr "exiled ones"

Kil'Jaeden er ikke en Draenei.

Endret av Maehra
Skrevet

forskjellen her er at forskjellige grupperinger innenfor det som essensiellt er samme rase, kaller seg andre ting.

Blood elves - high elves

eredar - draenei..

Skrevet
Men Royal Apothecary, karene som hele tiden skal ha deg til å hjelpe til med å lage nye plagues, og har lykkes i Wrathgate, de ER vel onde, selv om de ikke er scourge? Man trenger jo ikke være hjernedød for å være ond, tvert imot
.

Blant annet i Tarren Mill jobber du for å spre en liten plague i Allience styrkene samt mot The Scarlet crusaders som bestemt står imot The Forsaken.

Verden er ikke så svart å hvit som godt og vondt dessverre, allience folkene er ikke så hellige som de gir seg ut for, akkurat som horde folkene er ikke så hellige som de gir seg ut for. Thrall f.eks vil jeg ikke kalle for ond bare fordi han er orc, hans kamp for sitt folk er like sterk og rettferdig som allience sin kamp for sitt folk.

Skrevet

Kil'Jaeden hørte til Eredar-sivilisasjonen på gamle Draenor. Han, Archimonde og Velen fikk tilbud om å bli med the Burning Legion. Kil'Jaeden og Archimonde tok i mot og ble store badass demoner, mens Velen flykta fra Draenor i Exodar sammen med mange andre. Disse flyktningene kaller seg Draenei, som betyr "exiled ones"

Kil'Jaeden er ikke en Draenei.

Jepp. Men de har samme opphav, og vi kjenner dem i dag som draenei. Om jeg snakker om Eredar i /g så er det kansje 15% som fatter hva jeg snakker om.

Skrevet

Det endrer likevel ikke loren slik den går, Kil'jaeden er ikke en Draenei men en Eredar, hva folk vet eller ikke vet er en annen sak men det endrer ikke loren i Warcraft.

Skrevet

Var det ikke slik at nesten alle high elves, eller blood elves om du vil ble utslettet av the scourge? Rart hvor ufattelig mange tusen vi har slått i hjel i the burning crusade. Synes de er overalt, litt rart.

Skrevet

Å kjære folk.

Det er bare litt pussig når de lager en så big deal ut av at rasen nesten er utdødd, at de blir brukt overalt og driver med verdensherredømme. Det har selfølgelig ingenting å si, bare en litt ulogisk ting å tenke på, for teite folk som meg.

Skrevet

Om dere leser på wowwiki, samt wow novellene så faller loren ganske greit på plass, uten noen motsigelser av betydning:)

Det kan være vanskelig å forstå ditt og datt, men dette er ene og alene et personlig uopplyst problem. Loren har Blizzard dekket godt og det aller meste lar seg lett forklare ut fra den.

Eneste "fraction" som er ren ondskap er vel "the burning crusade". Derimot finnes det onde enkelt-elementer i alle dem andre fraksjonene. Kanskje med unntak av forsaken/sylvanas fraksjonen som jeg ikke har fått god nok tid til å sette meg godt nok inn i. Jeg er neimen ikke sikker på om Sylvanas egentlige hensikter er onde. Det å drepe uskyldige med overlegg for kun det formålet om å hevne seg, kan vel muligens og bør vel muligens kalles ondskap. Ikke i den rene fantasy definisjonen av ondskap, men i vår virkelige verdens syn på ondskap. Man kan muligens hevde at Sylvanas er som Hitler. En mann som ikke handlet ut fra ondskap i utganspunktet.

Skrevet
Er ikke blood elf og high elf samme sak? Jeg mener å huske at jeg også har sett alliance alver med grønne øyne. At det faktisk er det vanligste, også blandt high elves.

Samme rase ja, akkurat som du og en afrikaner er begge mennesker. Utseendet er forskjellig. Grønne øyne betyr at blood elves har vært i kontakt med fel magic. Dessuten er huden litt/mye rødere.

Hun er jo helt klart en nightelf av utseende. Hvorfor brukte ikke Blizzard highelf modellen på henne, eller hvertfall oppdaterte modellen hennes i en av patchene?

Blizzard brukte ikke highelf modelen i starten av wow fordi den var laget på 2 min. Dårligste driten jeg har sett. Hvis du har spilt wc3 så vet du at hun var High elf. Dessuten har hun fått ny ingame model nå som også er high elf.

Men Royal Apothecary, karene som hele tiden skal ha deg til å hjelpe til med å lage nye plagues, og har lykkes i Wrathgate, de ER vel onde, selv om de ikke er scourge? Man trenger jo ikke være hjernedød for å være ond, tvert imot.

No shit, var jo akkurat det jeg skrev? Disse gutta har helt klart gått sine egne veier i mot sylvanas.

Jeg holder en knapp på at Apothecary og Putress + Varimathras er onde, og jobber for Burning Legion, for å drepe Alliance, Horde, og Scourge.

Ikke for å spoile, men hvis du har sett Wrathgate og attack at undercity så er det ca slik det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...