Gå til innhold

Win ME og all kritikk


Sephiroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den 2002-01-16 17:54, Sephiroth skrev:

Jeg Hører/leser over alt at ALLE mener at WIN ME er noe dritt, at det er det OSet som suger mest, og som folk har hat mest problemer med.

 

Dette kan jeg ikke forstå.

Jeg har aldri hatt et så stabilt system som når jeg kjørte Win ME. (Tester XP nå)

ME kræsjet aldri for meg. Ikke noe problemer når jeg installerte det, ikke noe problemer med noen hardwaren jeg har. (Heg har mye kort ol)

Ikke noe problemer med software (har MASSE software inne)

Så jeg forstår det bare ikke.

 

I forrhold til Win 98 så er ME overlegent. Jeg har aldri hat så mye problemer med maskina som når jeg har kjørt Win 98..

 

Sephiroth

http://www.clansalsa.com

http://sephiroth.clansalsa.com

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sephiroth på 2002-01-16 17:54 ]

Me er et dårlig os? Microsoft har innrømet det, Win 2000/XP er os'et fra microsoft som er meget bra. Har en pc som er veldig bra på me, Men ikke på min pc var det bra? Fant aldri ut årsaken til det

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-11-10 16:17 ]

Lenke til kommentar

Synes dere er litt vel raske til å proklamere ME til verdens beste OS her. Jeg kjørte 98 en god stund. Hadde aldri noen store problemer med det, men ser dere meg løpe rundt med "Win98 er best" -tattis på rumpa? Nei. Ikke begynn å hevde at ME er bedre enn W2K og XP. For det er det ikke. Men funker det fint til dere så jippi. Fint for dere!

Lenke til kommentar

Windows ME er klart bedre enn windows98.

 

i winME fikk jeg blant annet ikke bluescreen under første oppstart - noe jeg faktisk får i to win98 versjoner jeg har!

 

men bluescreenes er en egen liten historie. winME er bedre fordi det rett og slett er nyere, har drivere, er enklere å koble til nettverk/internett, og er generelt mye mer oppdatert (f.eks innebygd .zip støtte).

 

 

slik vil jeg rangere MS OSene:

 

1. windows XP

2. Win2k

 

mellomrom her for å tydeliggjøre hvor mye bedre winxp/2k er...

 

3. winME

4. win98se

5. win98.

 

dere legger sikkert merke til et system i rekken. et ganske logisk system.

Lenke til kommentar

Nå gadd ikke jeg å lese alle 3 sidene med poster, så jeg må bare beklage om mine meninger gjenspeiler seg i tidligere poster (hmm...)

 

Jeg bruker faktisk 98se (ved siden av linux da) og syntes det funker. ME brukte jeg i en uke da det var nytt og orka det ikke (husker ikke nøyaktig hva det var lenger, men jeg mislikte det intenst). W2k syntes jeg var for tungt, men har lite erfaring med det. XP har for mye bugs, og personlig likte jeg det ikke.

 

98se er raskt (i hvert fall hvis du ikke behandler os'et som en søppelhaug) og funker fint.

 

Men Linux er bare konge... har sine bakdeler det også da, men :wink:

Lenke til kommentar

De som har lest innleggene her har vel forstått hva som er galt med ME. Det er nemlig at på noen løsninger er ME helt topp (vanlighvis hjemme PC-er, uten nettverk) og noen ganger er det helt ubrukelig. Jeg jobber til daglig med PC-er/nettverk og har oppdaget at ME er hel forferdelig i nettverk. Problemet er ikke å sette opp maskin/nettverk, men ustabiliteten på nettverk/kommunikasjon etter maskinen er satt i drift.

Det er vanskelig å beskrive konkret hva som er problemet med ME og nettverk, fordi problemene er stort sett ulogiske, og løsningen likedan. Feks mister komm med en maskin/printer i nettverket, mens alle andre maskiner er tilgjengelige. Eller miste en tjeneste på nettverket, men både maskin og tjeneste er i orden (funker med andre maskiner) osv...

Det rare er at disse problemene kan dukke opp etter flere måneders stbil drift.

Er du heldig kan problemene løses med å reinstallere driver for nettverkskort, er du uheldig må nettverkskort flyttes skiftes?? Eller reinstall av OS. Dette var bare eksempel på problem du kan komme bort i. ME OSet minner om Win98 sine problem før Win98SE kom ut. Så vidt jeg vet anbefaler Microsoft Win98SE for nettverk når Win2k og XP ikke er et alternativ.

 

Har du har Win ME og dette funker bra, så er jo det fint. Hvis du lurer på kjøpe Win ME, anbefaler jeg at du tester det noen uker først (tror det finnes 90 dager test versjoner). Selv sverger jeg til XP på alle typer maskiner, utenom 2-3 år gamle maskiner.

Lenke til kommentar

jeg lurer på en ting..

Jeg har WinME men har aldri brukt det.

Etter dette høres det nesten litt kult ut å prøve.

MEn jeg har win2k pro. Og det er installert på C:

Jeg har også en D: som også er harddisk.

Forrige gang jeg hadde det slik og putta i 98 cd'en så ble C: og D: ødelagt og ble bare om til C: igjen.

Gjør winME slikt også eller klarer winME å ordne slik at partisjonene holder seg der.

Lenke til kommentar

Det har jeg veldig dårlig tro på. WINME er basert på 9x kjernen, og har de samme svakhetene/begrensningene. Det kan seff være inntr. å utfordre seg med det, men det er bare å kaste bort tida. Hvis det er privat, er det jo en sak, men som jeg har sagt tidligere både her og under andre poster vedr. me, er det bortkastet i firmasammenheng, da tiden som blir brukt ofte koster mere enn å kjøpe et stabilt os med en gang. Fikk nettopp XP-pro, og skal sette det opp på en maskin senere, sannsynligvis til høsten. Det gleder jeg meg til, den ser bra ut, så den hos en kompis her forleden.

Lenke til kommentar

Bra å se at noen har gode erfaringerm med ME, selv jobber jeg til dagen med nettverk og da w2k klienter hovedsaklig. av og til dumper noen inn med en bærbar med ME på og ett eller annet snodig problem som jeg kun har opplevd på ME. Da ofte mot nettverks printere eller hjemme område som man ikke får koblet til uansett hva man gjør.

 

Syns personlig syns jeg at win98Se er bedre en ME og de fleste jeg kjenner (Alle jobber med data, og noen med over 20 års erfaring i bransjen, skyr ME som pesten)

 

MS har jo selv sagt at ME var en tabbe og ment som en respons til BeOs da det var en del Hype om det.

Derfor ser man at det er slengt med endel film verktøy som Moviemaker (gjorde vel sin entre på ME). ME var alltid ment som et "mens vi venter på XP" OS.

 

ZDnet har da også kåret det til en av de største IT flopper noensinne.

 

Har også sett endel andre snodige ting med ME som vannvitiige fluktueringer i overførings tid på HD'er og den slags.

 

G.

 

Ellers kan man jo lese disse:

http://www.dinside.no/page/artf/16737.shtml

http://www.dinside.no/page/artf/19999.shtml

 

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-11 16:08 ]

Lenke til kommentar

Føler ikke helt for å lese masse sider med posts akkurat nå, så sorry folx...

 

Men på mitt VIA-baserte AMD-system, kjører jeg WinMe helt fett! (Men eneste grunnen til at jeg har det framfor Win2kPro er at 2k ikke takler ISDN-kortet mitt...) Men WinMe er bedre enn Win9x! Tror uansett jeg bør finne meg et annet OS, selv om Me funker fint (uten slike BSOD's som kjennetegner 98SE)... Fordi den boksen som kjører Me er liksom ICS-server i mitt lille to-maskin-hjemmenettverk...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 01:19, GeeZuZz skrev:

Windows ME er klart bedre enn windows98.


i winME fikk jeg blant annet ikke bluescreen under
første
oppstart - noe jeg faktisk får i to win98 versjoner jeg har!


men bluescreenes er en egen liten historie. winME er bedre fordi det rett og slett er nyere, har drivere, er enklere å koble til nettverk/internett, og er generelt mye mer oppdatert (f.eks innebygd .zip støtte).



slik vil jeg rangere MS OSene:


1. windows XP

2. Win2k


mellomrom her for å tydeliggjøre hvor mye bedre winxp/2k er...


3. winME

4. win98se

5. win98.


dere legger sikkert merke til et system i rekken. et ganske logisk system.


 

 

"De to win98 versjonene jeg har" ????

Det høres skummelt mye ut som brente kopier

(trenger ikke svare), og det at du får

bsod på de kan være pga kvaliteten på cd-ene

eller brennehastigheten.

 

 

En ting til er det at alle mener at xp er så

enormt bra?!! Hva er det for noe?

Da jeg byttet fra 98spesial edition til

ME tok det ca 2 uker før jeg byttet tilbake,

men da jeg oppdaterte 2000 til xp så ble jeg

steinforbanna etter bare et par dager.

Windows 2000 for alle penga....det samme som

xp, bare mer stabilt, ikke masse stygge farger

og knapper som ser fancy ut, og at de gjemmer ikke

vekk de avanserte tingene.

 

Den eneste grunnen jeg finner til å velge ME

i steden for 98SE er MHz grensa. Jeg vet ikke om

alle har hørt det, men har du over ca 1GHz, og

win98 kan du fucke harddisken. Dette fordi når du slår av maskinen så tenker og knarker den litt, og når prosessoren er ferdig å tenke slår den ser rett

av. Hvis hd ikke er ferdig å tenke, kuttes strømmen

mens den skriver ,og det er ikke bra.

 

 

Har du over 400 MHz ---> win 2000

Har du under 400 MHz ---> win 98se

Lenke til kommentar

Jeg skulle installere ME for en stund siden.

Slettet Win98SE og formaterte alle partisjoner utenom en som jeg brukte som backup.

Etter å ha installrt ME så var alle partisjonene slettet!

Satt i 3 dager for å redde backupen min. Fikk tilbake ca 85-90% av 15GB.

Hadde en ubeskrivelig trang til å knuse den, men jeg fikk heldigvis summa meg og solgte den til en annen.

 

Dette har alldri skjedd med win95/win98/win98SE eller dos for den sags skyld. Jeg har AMD og jeg kan ikke se at det sto noe warning mot denne prosessoren.

Lenke til kommentar

Kjører helt fint ME på to maskiner i nettverk med deling av skriver her. Hadde 98 før på begge og vil helst ikke snakke så mye om det , da det kansje fører til tap av nattesøvnen hvis jeg begynner å drømme om alle de problemene som var da. Har AMD/VIA og begge maskiner er nå dønn stabile , og har vært det i over ett år. Har installert alle Windows update ting , og det kan kansje være grunnen til at systemene er så stabile nå, for etter at jeg installerte ME første gang for 2 år siden , hadde jeg av og til problemer med heng og ustabilitet, og måtte til slutt reinstallere. Også viktig med Scandisk/Defrag jevnlig. Har vurdert XP, men skjønner ikke hvorfor jeg skal bytte når ME funker så glimrende for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

WinME var er flopp, rett og slett.

Microsoft har sagt at de ikke orker å fikse

mer på det heller.

 

Etter min mening er Win2k best, og mest seriøst.

WinXP er alt for mye viss vass, men må jo skru

av en hel det før det blir like raskt om Win2k.

 

Mircrosoft brude vurdere å lage Windows XP i en

clean versjon, eller bedriftsversjon, kun OS,

ikke noe fancy stuff.

 

lqpl

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 16:46, Dagger skrev:

HAr alltid hatt broblemer med ME. Bill gates har gitt ut en offentlig kunngjøring: han angrer på att han noen gang kunne finne på å gi ut ME!


Skulle gjerne ha sett denne offentlige kunngjøringen... Satser på at du finner den på nettet til meg

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 01:19, GeeZuZz skrev:

Windows ME er klart bedre enn windows98.


i winME fikk jeg blant annet ikke bluescreen under
første
oppstart - noe jeg faktisk får i to win98 versjoner jeg har!



Dette var et kjempeargument... At ting virker på din maskin, har vel svært lite med den universelle rangering av OS som du begir deg ut på

De andre argumentene dine var ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...