Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystiske 'tenkelyder' fra hardware i headsetutgang!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg bruker headset-utgangen i front på mitt Antec Three Hundred kommer det en slags irriterende tikkelyd. Lyden minner om hardware som arbeider, men jeg klarer ikke å høre hvilke komponenter det er. Disken kanskje? PC:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=84403

 

Har satt ledningen som var i kabinettet godt fast i HK. Noen som har noen formeninger om hvor lyden kommer fra, og hva jeg kan gjøre for å stoppe den?

 

Mvh

Kvanli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

 

Det er ikke unormalt at en del integrerte lydkort plukker opp støy fra interne komponenter. Det er spesiellt merkbart ved bruk av headsett.

 

Ikke lett å gjøre noe med det annet enn å sette inn et eget hovedkort, eller se om det blir bedre ved å bruke lydutgangene direkte på hovedkortet.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Er dette normalt for pc'ene med dyre lydkort også? sliter med det samme på min maskin.. Statisk støy

Dedikerte lydkort er ikkje like utsatt nei. Ut frå mine erfaringar har eg ikkje kome over eit lydkort, internt (ikkje integrert) eller eksternt av OK kvalitet som er i nærheten av enkelte integrerte.

 

Bærbare er nok mest utsatt, der er det eit stort problem, om du har laptop kopla til eit anlegg kan det være lurt å kjøpe eit eksternt USB-lydkort og kjøre det digitalt fram til lydkortet og la det ta seg av konverteringen.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag et http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365216 (Creative SB0886 X-Fi Titanium Fatal1ty Pro series, PCI Express) akkurat samme støy der som i det innebyggede lydkortet.

(dog litt lavere grunnet at forsterkeren i x-fi er litt bedre)

 

Litt av problemet er at jeg kjører vista, og da står lyden alltid på fullt(selvom den dempes i til 0 både i vistalyd-panel og i x-fi lyd panel)

 

Har lyst til å klage på kortet, men er redd for at dette problemet er hos meg.. =/

 

resten av spek.

 

1.00 354717 Antec Three Hundred

1.00 352410 Asus P5Q3 Deluxe/WIFI, P45, Socket-775,ATX,GbLAN,DDR3,Firewire,3xPCI-Ex(2.0)16

1.00 340676 Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,120mm Fan, 8xSATA, SLI

1.00 355267 Gainward GeForce GTX 280 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0,2xDVI/HDCP, 512bit

1.00 343055 Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM

1.00 344757 Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

1.00 354996 Samsung DVD±RW burner, SH-S223F, 22x,DVDRAM 12x, Black, Bulk

2.00 347716 Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX,Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
Bærbare er nok mest utsatt, der er det eit stort problem, om du har laptop kopla til eit anlegg kan det være lurt å kjøpe eit eksternt USB-lydkort og kjøre det digitalt fram til lydkortet og la det ta seg av konverteringen.

 

Skaffet nettopp et Focusrite Saffire Pro 10io Firewire-audiointerface. Når det brukes på den bærbare PC-en blir det dessverre akkurat samme problem med støy på utgangen som med det integrerte lydkortet. Det høres best når lyden kjøres over et større PA-anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...