Gå til innhold

Dead Space- Ditt førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er jo absolutt ingen ting galt med PC versjonen. Jeg har nå ihvertfall ingen problemer, men et tips; Skru av v-sync og sett reaksjonen til musen på maks i spillet.

Endret av aleksanderro
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skru av vsync. Da blir det bedre. Eller spill med en xbox 360 kontroll på pc, det er også bedre.

Spill uten vsync er helt forferdelig. Eller kanskje man ikke får så mye tearing i Dead Space siden spillet er så seigt hehe ..

Skrevet
Det er greit og bruke v-sync når du låser FPS på 60, da er det en helt grei reaksjon. Mens i Dead Space så blir den låst på 30 noe som gjør at reaksjonene vil føles veldig trege.

Tearing oppstår uansett hvor høy frameraten er dessverre.

Skrevet

Noen flere som merker noen likheter til Gears of War og Dead Space? Kameravinkelen er noe det samme. Måten lik flyr av gårde om man går på dem. Hvordan våpnene føles. Bruker DS Unreal-motoren også?

Skrevet

Jeg kjøpte det til PC av en grunn: For å ha TVn på ellsers hadde jeg ikke klart å spille igjennom. Må si at kontrollen for meg funka fett med keyboard og mus. Null problemer. Kunne plugge inn 360 kontrollen, men likte å spille med mus/key etter å ha testa kontrollen. En annen ting jeg ser får litt kritikk er at crates er vanskelig å knuse. Skjønner ikke det for jeg har spilt igjennom og ødelagt alle crates på første forsøk!

Skrevet

Jeg står helt fast nå... Jeg er inne i et sykehus-rom, sammen med den derre gromme re-genration monsteret og noen andre monstre... Alle dørene er låst, og helsa mi synker FORT. Hvordan kommer jeg meg ut? Jeg får ikke tatt ut det ødelagte batteriet til døra :(

Skrevet
Spiller på impossible mode atm, da har jeg 10 skudd med plasma cutter...

Unnskyld meg, men påstår du at får 10 skudd i EN ammopakke på impossible?

Gratulerer i så fall, da har du en veldig unik versjon av spillet.

Jeg står helt fast nå... Jeg er inne i et sykehus-rom, sammen med den derre gromme re-genration monsteret og noen andre monstre... Alle dørene er låst, og helsa mi synker FORT. Hvordan kommer jeg meg ut? Jeg får ikke tatt ut det ødelagte batteriet til døra

@Pululf

Du må drepe alle de andre monstrene som kommer foruten regenerasjons-helvetet, da klarer damen å bypasse døren slik at du kan stikke av.

Skrevet
Easy: Plasma Cutter ammo i en pakke : 9

Medium: --------------------------------- : 6

Hard: ------------------------------------- : 5

Impossible: ------------------------------ : 4

Det er snakk om hvor mange kuler du får hver gang du kjøper/plukker opp ammunisjon :)

Skrevet
Easy: Plasma Cutter ammo i en pakke : 9

Medium: --------------------------------- : 6

Hard: ------------------------------------- : 5

Impossible: ------------------------------ : 4

Det er snakk om hvor mange kuler du får hver gang du kjøper/plukker opp ammunisjon :)

Tusen takk for at du rettet meg, for en leif dette var :p

Men skjønner ikke helt, så når det står 6 plasma ammo, så er det egentlig bare 4?

Skrevet
Tusen takk for at du rettet meg, for en leif dette var

Men skjønner ikke helt, så når det står 6 plasma ammo, så er det egentlig bare 4?

Nei nei, på impossible mode får du 6 skudd, det du siterte var hvor mye ammo jeg VILLE, det skulle være.

Easy HAR 9 skudd, resten HAR 6.

Så oppklarer vi eventuelle misforståelser :thumbup:

Skrevet
@Pululf

Du må drepe alle de andre monstrene som kommer foruten regenerasjons-helvetet, da klarer damen å bypasse døren slik at du kan stikke av.

O thx

Skrevet

Bare jeg som synes at dette ikke var så bra?

1. Tragisk kamera, fyren dekker jo såpass mye av skjermen at det blir utrolig plagsomt å spille

2. Man må vente hver gang man har gjort noe (f.eks. B-knappen... Hvorfor ikke bruke den IMENS MAN GÅR????)

3. En følelse av treghet over hele spillet (vsync av, FPSen virker høy)

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen ved noen av bugs som ble beskrevet av personen med den lange posten.

Når det kommer til lite ammo på hard syntes jeg det bare gjorde det hele enda mer spennende, det er snakk om å være strategisk osv.

Det eneste som virkelig irriterte meg med spillet er at man unlocker en difficulty når man spiller på hard, at den ikke er tilgjengelig fra starten av. Selv er jeg en person som finner liten glede av å spille et spill to ganger, det er vel et fåtall spill som har fått meg til å gjøre slik igjennom årene - Deus Ex, Baldurs Gate 2 og et par andre.

Jeg ønsker max utfordring, og syntes det er hodeløst å nekte en spiller det i første runde!

Skrevet

Haha, så et intervju med utviklerene av Dead Space, og til og med de sa de blir ofte skremt når de spiller det, selv om de VET hva som skjer og har sett det tusen ganger før :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...