Gå til innhold

Dead Space- Ditt førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting jeg la merke til er at hvis man bare har 2 våpen (jeg solgte pulse rifle, ble litt lei av den) og nå popper det massevis av ammo til plasma cutter og line rifle, kjempedigg! :D

Jeg vet at jeg bare spiller på medium, men er nå i chapter 9 med 50 skudd til plasma cutter og rundt 15 skudd til line rifle :)

Gleder meg til impossible mode, kommer sikkert til å bli mye frustration da! :)

Forresten, jeg råder alle til å se filmen dead space :)

Skrevet

Jeg trenger virkelig hjelp nå, skal plante den beacon (trur jeg det het) på den runde "planeten", men de armene deler alltid kroppen min i to, har prøvd å brukt stasis på armene men det funker ikke, brukter jeg på de "lyskasterne" går dem treigere men ingen ting skjer. Veit egentlig hvilken chapter jeg er på engang, trur det er 5 eller 6.

Skrevet

Bebeluv: Du må bare time riktig.

Hopp rett opp på asteroiden rett etter av armene krysser hverandre, spam plant knappen, og hopp unna FØR plante-animasjonen er fullført.

En liten dum feil av EA det der fordi venter man på animasjonen så dør man uansett så vidt jeg har skjønt, så bare hopp opp, plant, og hopp unna MED EN GANG du har muligheten til det.

Lykke til.

Skrevet
Bebeluv: Du må bare time riktig.

Hopp rett opp på asteroiden rett etter av armene krysser hverandre, spam plant knappen, og hopp unna FØR plante-animasjonen er fullført.

En liten dum feil av EA det der fordi venter man på animasjonen så dør man uansett så vidt jeg har skjønt, så bare hopp opp, plant, og hopp unna MED EN GANG du har muligheten til det.

Lykke til.

Jeg løp bare på baksiden av planeten og plantet den der. Da slipper du å stresse med de armene. Eneste er at da går det på tid siden du er ute i verdensrommet.

Skrevet (endret)

Da var kapittel 3 i gang,og må bare si at jeg liker dette bedre og bedre :new_woot:.

Heh dette minner mye om filmen som noen har nevnet,Event Horizon.den filmen er faen så kickass.

men hva gjør jeg her??

jeg må jo videre hehe(etter en liten pils for og roe nervene)Skål!! :grin2:

Endret av rbr
Skrevet (endret)

Sånn nå er jeg ferdig med spillet, og har bare en ting å si:

Hvorfor faen har de gjort slik as Isaac kan ha død i slutten av spillet? :(,etter alt faenskapet han (og jeg :p) har gått gjennom, som lar de dette skje???!

Jaja, mulighet for en nr 2 da :)

Endret av amir90
Skrevet
Pfft, greit det, bare gjør det på den lette måten dere :(

Det er jo en sånn beacon sak på baksiden av planeten, som liksom illustrerer at "PLANT DEN HER"... :p

Og, hvordan fikk du til å skyte alle 4 festene (som holder planeten) om du ikke bevegde deg uten/på baksiden?

Skrevet
Pfft, greit det, bare gjør det på den lette måten dere :(

Det er jo en sånn beacon sak på baksiden av planeten, som liksom illustrerer at "PLANT DEN HER"... :p

Og, hvordan fikk du til å skyte alle 4 festene (som holder planeten) om du ikke bevegde deg uten/på baksiden?

Den beacon-saken kommer uansett hvor du lander på asteroiden, så det har ikke noe å si. Og jeg hoppet opp under den, og løp rundt bak, visste bare ikke at man kunne plante den der, siden jeg fikk plantet den på forsiden på 2ndre forsøk

.

Skrevet

Nei den kommer ikke opp hvor du lander. Jeg landet på forsiden 2 ganger (da jeg døde første gangen) og gikk over på baksiden, hvor det stod en gjennomsiktig oransje beacon plantet i asteroiden, som illustrerer hvor man skal plante den han går å bærer på. Denne var plassert på nøyaktig samme sted begge gangene, men det er riktig at man kan plante beaconen hvor som helst så lenge man er på "planeten".

Uansett, jeg har runnet spillet nå og er storfornøyd. Men jeg tror jeg kanskje burde ha spilt på hard. Jeg spilte selv på medium og døde 2 ganger i løpet av spillet. 1 gang der man skal plante beacon (kuttet i to av armene) og en annen gang fordi 20 sånne små dyr hoppet på meg.

Men det var jo litt gøy å gå rundt med 2 fult oppgraderte våpen + maks helse og luft :)

Skrevet

Nei den kommer ikke opp hvor du lander. Jeg landet på forsiden 2 ganger (da jeg døde første gangen) og gikk over på baksiden, hvor det stod en gjennomsiktig oransje beacon plantet i asteroiden, som illustrerer hvor man skal plante den han går å bærer på. Denne var plassert på nøyaktig samme sted begge gangene, men det er riktig at man kan plante beaconen hvor som helst så lenge man er på "planeten".

Uansett, jeg har runnet spillet nå og er storfornøyd. Men jeg tror jeg kanskje burde ha spilt på hard. Jeg spilte selv på medium og døde 2 ganger i løpet av spillet. 1 gang der man skal plante beacon (kuttet i to av armene) og en annen gang fordi 20 sånne små dyr hoppet på meg.

Men det var jo litt gøy å gå rundt med 2 fult oppgraderte våpen + maks helse og luft :)

Det er det motsatte av min erfaring iallefall, jeg hoppet til fremsiden begge ganger, spammet plante knappen, hoppet av og fikk objective complete. Men men, flisespikkeri

Jeg lover deg, prøv det på impossible mode, DET er morsomt det.

Skrevet
Har lest at det virkelig er merkbart på pcversjonen at det er portet, og at kontrollene er seige og jævlige. Stemmer dette?

Det skal jeg skrive under på. Jeg spilte i 20 minutter før jeg ikke orka mer. Greit med fin grafikk og creepy stemning, men når det er sååå ræva gameplay og så typisk EA dårlig console-port, så gidder jeg ikke bruke tid på det. Sikkert bra på konsoll, men PC-versjonen er bare å styre laaangt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...