Gå til innhold

Husk å stille klokka...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi stiller klokka mot sommeren...

 

Eller: om våren tar du fram hagemøblene og om høsten setter du møblene tilbake.

Nei, husverten du leier hybelen av; han tar hagemøblene frem og setter dem tilbake :)

 

I sommer hadde jeg håpet på å få glede av de; har fått lagt heller på plattingen foran hybelen. Men huset var pakket inn i stilas den tiden været var bra (huset ble malt). Så de møblene ble ikke brukt.

 

Nok OT. Hvorfor kan jeg ikke fortelle kameraet mitt at jeg er i Norge, så kunne det hodt styr på dette selv?

 

Tom

Lenke til kommentar

Hm! ser at klokka på min 30D er 7 minutter for rask på et halvt år,er kanskje ikke det aller farligeste som kan skje.

 

Men nyere klokker med kvartsteknologi burde klare å gå mer korrekt.

 

Edit:Litt OT her.Ser at klokka her på forumet ikke er korrigert for sommertid.

Her er en tråd om det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=933219

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hmm, njaja.. Litt sent å kommentere posten, men kunne ikke dy meg.. :)

 

Når man reiser verden rundt og har med seg kameraet (og annet dill) overalt og igjennom 23 tidssoner kan det bli noe herk å stille klokken(e) hver eneste gang. Kanskje også flere ganger om dagen. Derfor har jeg funnet en helt genialt grei og universell løsning. Kameraet, GPSm'en, laptopen og mobilen har fått innstilt UTC (GMT) som fast tid.

Da slipper jeg å få "merkelige" tider i exif'en og kan med letthet regne meg frem til at "Hmm, Indonesia? Det var 9 timer minus.. Chile? Ja - det var jo 4 timer pluss.." Istedet for å komme hjem å finne ut at jeg fotograferte bryllupsmiddagen kl 07:43 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...