Gå til innhold

Far Cry 2 vs. Crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begge spillene, og viss jeg ikke hadde hat så dårlig råd akkuratt nå for tiden, så hadde jeg solgt/kasta Crysis etter første game play...

Crysis krever for mye...

FC2 har mye lettere for å gå på PCer fra i fjor!

Kostet meg 2000kr å få spillt Crysis på LOW!!! folkens! LOW!!!

jeg spiller FC2 på veary high...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har begge spillene, og viss jeg ikke hadde hat så dårlig råd akkuratt nå for tiden, så hadde jeg solgt/kasta Crysis etter første game play...

Crysis krever for mye...

LOL hadde du virkelig forventa å spille på noe høyere med en PC til den prisen? :roll: Du er heldig som kan dra spillet i det hele tatt

Endret av MrLG
Skrevet

Crysis krever for mye...

LOL hadde du virkelig forventa å spille på noe høyere med en PC til den prisen? :roll: Du er heldig som kan dra spillet i det hele tatt

Tror han mente at han brukte 2000 på oppgradering til pc'en og etter det var kun low som gikk-.-

Skrevet

Syns også at Crysis warhead var bedre enn far cry 2.

Spilte litt far cry før jeg begynte å kjede meg :O Gjorde 3 hoved oppdrag og 2 våpen oppdrag før jeg slo av spillet.. Syns hele "open world/sandbox" gjorde spillet extremt kjedelid, da du må kjøre hit og dit på oppdrag. Det funker på rpg men på spill som far cry 2? tjaa.

Men det jeg likte med far cry 2 var garantert grafikk motoren den brukte, kjører alt på fult og har god fps. 40-50fps, regner jeg med vis ikke mer. Og flamme effekten var ganske overraskende.

Skrevet (endret)

Crysis krever for mye...

Tror han mente at han brukte 2000 på oppgradering til pc'en og etter det var kun low som gikk-.-

Høres ikke ut som den lureste oppgraderingen hvis han kasta 2000kr inn i en møkkamaskin og forventa at det skulle bli gull

Endret av Daily-Drifter
Skrevet

Crysis krever for mye...

Litt mer info hadde vært fint. Hvilket maskinvareoppsett hadde du før oppgraderingen, og hva oppgraderte du?

Skrevet

Denne diskusjonen burde vært oppe og avgjort

Crysis er bedre en FarCry 2 fordi nettopp gameplayet er mye bedre i Crysis en FarCry 2, siktinga og alt funker i Crysis mens FarCry 2 har jeg spilt litt over 3 timer og er dritlei. Mens Crysis har jeg spilt godt over 14 timer :D

Spiller Crysis på High/very high i 1280x1024 som eier FC 2 lett!! Og får kansje i værste skuddfightene kansje ned til 27 fps!! Fortsatt godt over spillbart, skulle ønske jeg hadde en 360 håndkontroll som er kun med ledning så hadde jeg ikke merket laggen for mye fordi man reagere kjappere med mus og merker lettere lagg i spillet :)

Skrevet

Denne diskusjonen blir da aldri avgjort da, det blir jo idiotisk å påstå no sånt.

Og siden du er så opptatt av grafikk, Jeg dra rFC2 alt på high og jeg må si atmosfæren er nydelig, føles neeesten ut som en ekte verden.

Derimot Crysis som jeg drar alt på high med.. hmm mener det var 1440 oppløsning, så må jeg si at, jo det er pent, men det mangler sjel. Alt blir for sterilt og jeg føler aldri at det er en ekte verden jeg går i.

Men du har sikkert rett, helt klart at denne diskusjonen er avgjort ,.............

Skrevet (endret)

Jeg drar FarCry 2 på very high og noe på ultra high og jeg synes det er langt bak Crysis

Altfor brunt synes jeg!! Synes det mangler sjel i FarCry 2 sikker derfor jeg la FC2 på hylla, angrer virkelig jeg kjøpte pcversjonen altså. Kansje jeg skulle spart dem pengene til Resistance 2 ;)

Endret av Toman85
Skrevet (endret)

Det er det som er problemet med Crysis synes jeg.... Ikke noe sjel, bare et nytt sted... Bra grafikk, men stedet er så kjedelig...

Far Cry 2 er ville og fine Afrika... Store savanner, med noen dyr her og der, spesielt i solnedgang! Noe så vakkert :love:

EDIT: Fant ut rett etterpå at det var en fyr som hadde samme mening; VgRD... 2 poster over meg...

Endret av Lolli
Skrevet

Kan ikke sammenliknes.

Saken er at Crysis burde vært Farcry 2, bare at det burde vært samme utvikler som Farcry (1) som utviklet det, og det kunne gjerne for meg vært i samme setting som Ubisoft nå har utgitt.

For meg var Farcry helt topp, Crysis ble for idiotisk med den jævla drakta + for mye science, og Farcry 2 ble laget av feil utvikler. Farcry 2 er altfor glorifisert gjennom media, altså opphypet.

Ok, Ubisoft skal få cred for at spill eller menyer aldri låste seg gjennom spillet, men så var det selve spillet da......

Skrevet
Og flamme effekten var ganske overraskende.

Flammeeffekten var rævva. Kjører selv alt på maks og full fitte med antialiasing ++ og de flammene ser like ut hele tia.... Har du sett én flamme har du sett dem alle.

Skrevet

Prøvde FC2 i kanskje en time og ble lei all reisingen. Kanskje det hadde blitt litt mindre reisetid hvis ikke de jævla vaktene ikke alltid måtte følge etter deg - i et race du aldri vant. Greit nok at de skal følge etter deg, men herregud de må roe ned på 24/7 jaktingen! Tror det er det første FPSet jeg ikke runner, og ja jeg har spilt gjennom Crysis vanilla og Warhead flere ganger.

En annen ting i FC2 er at alle folka er jo faenmeg supermenn alle sammen, de ser deg uansett hvor du er - lenge før du ser dem. Så for meg er det en lett match, Crysis for alle penga!

Skrevet
Og flamme effekten var ganske overraskende.

Flammeeffekten var rævva. Kjører selv alt på maks og full fitte med antialiasing ++ og de flammene ser like ut hele tia.... Har du sett én flamme har du sett dem alle.

Og man kan ikke brenne hus en gang. Det var noe som skuffet meg. Har man flammekaster skal man kunne sette fyr på folk, fe og bygninger!

Unntatt hvis alle hus i Afrika er lagd av asbest, da. :)

Skrevet

Spilte bare demoen i Crysis, men det var nok til å overbevise meg om at det var helt feil spill for min del. Klarer liksom ikke å elske et spill hvor folk tar tre skudd i overkroppen før de kaller på forsterkninger.

Kan ikke si at jeg er spesielt glad i alien-greiene heller.

Far Cry 2 er et av mine favorittspill må jeg si. Jeg er faktisk ganske begeistret for all kjøringen, men skjønner jo at det trekker kraftig ned for mange. Animasjonene har også mye å si for meg, man blir mye mer involvert i spillet.

Grafikken er herlig, og ingenting slår følelsen av å spurte for livet med ingen annen ammo enn til håndpistol igjen mellom trehus imens du blir beskutt av en tosk med RPG. Skjermen rister, fyren blir sliten og trehusene blir til tannpirkere på alle kanter. ^^

Til de som synes spillet er kjedelig etter å ha spilt litt vil jeg anbefale å spille ihvertfall til det åpner seg mer. Da tok det seg opp veldig for min del.

Skrevet

For min del ble jeg veldig skuffet over FC2. Det hele endte etter ca 1% da jeg skulle plukke opp en diamant, noe som ikke lot seg gjøre (stod med hvit skrift over hele skjermen at jeg måtte plukke opp diamanten og det lyste konstant grønt på GPSen). Starta ett nytt game, og akkurat det samme skjedde på samme plass. Kom rett og slett ikke videre pga bug.

Dessutten var det ufatterlig idiotisk at fiendene tålte 3-4 skudd i hodet før de tok kvelden. Crysis / Warhead begeistra meg derimot stort. To veldig gode spill.

Skrevet

Den lyser når du ser direkte mot diamanten, men du kan fortsatt være ganske langt unna. Så egentlig sluttet du fordi du ikke fikk til et av de første oppdragene? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...