Gå til innhold

snowboardlinja på elverum?


langskalle

Anbefalte innlegg

går nå i 10 klasse, veldig usikker på hva jeg skal velge neste år og lurer litt på snowboard linja på elverum?

Er det noen som vet om det er en bra skole? Hva er snittet for å komme inn?

Må man være pro for å gå der?

masse spørsmål på en gang, men er så usikker på hva jeg skal velge neste år. Så må bare forhøre meg litt!.. ^^

 

 

 

takker for svar!.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burdte heller gå på en skole der du kan få deg en ordenlig karriere, da du kun har 3år garantert skolegang etter 10 klasse.

 

Det vil si at om du tar snowboard skolen og du senere vil ta en annen skole for å få et fagbrev så går alle andre foran deg i kø'en da du har brukt opp dine 3år.

 

Men kan jo hende du for Generell studiekompetanse på den linja, hva vet jeg :p

Lenke til kommentar
Du burdte heller gå på en skole der du kan få deg en ordenlig karriere, da du kun har 3år garantert skolegang etter 10 klasse.

 

Det vil si at om du tar snowboard skolen og du senere vil ta en annen skole for å få et fagbrev så går alle andre foran deg i kø'en da du har brukt opp dine 3år.

 

Men kan jo hende du for Generell studiekompetanse på den linja, hva vet jeg :p

 

er sant som du sier, men er frelst av snowboard, så har sinnsykt lyst til å gå enten snowboardlinje, eller skole i trysil!.. ;D heh!.. :p men er litt kjipt å havne så langt bak i køen ja1.. :S :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har veldig lyst til dette selv. Men må man ha noen spesielle utmerkelser, vunnet spesielle konkurranser, eller er det bare karakterene fra grunnskolen som gjelder? Kan man være nygebynner for eksempel?
Det spørs nok. Karakterene fra ungdomskolen har vel noe å si, men på noen skigymnas vil det være en del sportslige krav for å komme inn. Noen steder kreves det at du har resultater å vise til, noen steder holder det med skolekarakterer. Ah, misunner virkelig dere som har sjansen til dette her!!! Vil så gjerne flytte til et sånt sted selv...
Lenke til kommentar
Har veldig lyst til dette selv. Men må man ha noen spesielle utmerkelser, vunnet spesielle konkurranser, eller er det bare karakterene fra grunnskolen som gjelder? Kan man være nygebynner for eksempel?
Det spørs nok. Karakterene fra ungdomskolen har vel noe å si, men på noen skigymnas vil det være en del sportslige krav for å komme inn. Noen steder kreves det at du har resultater å vise til, noen steder holder det med skolekarakterer. Ah, misunner virkelig dere som har sjansen til dette her!!! Vil så gjerne flytte til et sånt sted selv...

 

Vet du om en skole som tar inn kun på grunnlag for karakterer? Evt. skoler som ikke krever så mye erfaring ol?

Lenke til kommentar
Har veldig lyst til dette selv. Men må man ha noen spesielle utmerkelser, vunnet spesielle konkurranser, eller er det bare karakterene fra grunnskolen som gjelder? Kan man være nygebynner for eksempel?
Det spørs nok. Karakterene fra ungdomskolen har vel noe å si, men på noen skigymnas vil det være en del sportslige krav for å komme inn. Noen steder kreves det at du har resultater å vise til, noen steder holder det med skolekarakterer. Ah, misunner virkelig dere som har sjansen til dette her!!! Vil så gjerne flytte til et sånt sted selv...

 

Vet du om en skole som tar inn kun på grunnlag for karakterer? Evt. skoler som ikke krever så mye erfaring ol?

Jeg har hatt veldig lyst til å begynne på en slalomskole, men da måtte jeg flytte. Det stod mellom Hovden og Rjukan, og forskjellen der var at Hovden var mer proft. På Hovden trur jeg at jeg måtte hatt en del resultater å vise til, og det var mer fokus på idrett. På Rjukan var det som å ta en vanlig idrettslinje med fokus på slalom, slik at det ikke var så mye krav for å komme inn.
Lenke til kommentar
på folkehøyskolene kan alle søke uavhengig av karakter. etter hva jeg vet, er ikke 100% sikker.

 

Mn trysil så vet jeg ikke hva opptakskravene er. de er vel ganske like som de fleste idrettslinjer, ganske høyt :p

 

Må idrettsprestasjonene være skyhøye også eller? ;o

 

Det vet jeg ikke stort om. Men du bør vertfall ha basic kunskaper om idrett. og kunne vise utvikling gjennom semesteret. Men jeg er ikke akuratt ekspert på akuratt dette :p men du får nesten sende mail til skolen og høre hva de anser hos en elev. som blant annet idrettspresentasjoner.

Lenke til kommentar
på folkehøyskolene kan alle søke uavhengig av karakter. etter hva jeg vet, er ikke 100% sikker.

 

Mn trysil så vet jeg ikke hva opptakskravene er. de er vel ganske like som de fleste idrettslinjer, ganske høyt :p

 

Må idrettsprestasjonene være skyhøye også eller? ;o

 

Det vet jeg ikke stort om. Men du bør vertfall ha basic kunskaper om idrett. og kunne vise utvikling gjennom semesteret. Men jeg er ikke akuratt ekspert på akuratt dette :p men du får nesten sende mail til skolen og høre hva de anser hos en elev. som blant annet idrettspresentasjoner.

 

okei, det skal jeg gjøre. Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...