Gå til innhold

Opera Mini på vei mot stjernene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et godt eksempel på dette er Burkina Faso, et land på størrelse med Island i Vest-Afrika, som har opplevd en vekst i antall sidevisninger med 50 000 prosent.

Fra 1 til 500 sidevisninger?

 

Når det er så store tall så blir det nesten idiotisk å regne i prosent (hundredeler). Omtrent som å omtale en femhundrelapp som 50 000 øre.

Lenke til kommentar

For min del er den eneste store mangelen i Opera Mini støtte for ende-til-ende-kryptering. Vet ikke helt hvordan det skal la seg gjennomføre, men kanskje Opera kunne jobbet sammen med banker for å la de sende kun bank-dataen direkte til mobil og at resten av siden er OBML-kode. Eller kanskje man kan jobbe med et autoriseringsystem som gir banker unntak (i så fall er det viktig at Opera følger opp at sidene er valid kode, inneholder et absolutt minimum av bilder/javascript, og bruker feks CSS media queries osv).

 

Et annet alternativ er at siden skrives i OBML (bankene trenger garantert Operas hjelp, men det må da la seg gjøre), og at Opera Minis servere har en "hviteliste" med URLer som skal lastes direkte til mobilen.

 

Hadde det ikke vært for at banken min har sperrer for Opera Mini, kunne jeg gjort så å si alt fra mobilen ved hjelp av Opera Mini.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Et godt eksempel på dette er Burkina Faso, et land på størrelse med Island i Vest-Afrika

Burkina Faso har over 15 millioner innbyggere.

 

Et langt større land som også befinner seg på topp ti-listen er Libya, som har opplevd vekst på 3780 prosent i bruk til nå i år

Libia har 6,1 millioner innbyggere.

 

Afrika har totalt ca 960 millioner innbyggere. 51 millioner har internett.

Lenke til kommentar
Fra 1 til 500 sidevisninger?

Kilde for dette?

 

 

For min del er den eneste store mangelen i Opera Mini støtte for ende-til-ende-kryptering. Vet ikke helt hvordan det skal la seg gjennomføre, men kanskje Opera kunne jobbet sammen med banker for å la de sende kun bank-dataen direkte til mobil og at resten av siden er OBML-kode.

Alt er kryptert uansett, hvis du kobler deg til en sikker side. Å ha spesialløsninger kun for Opera Mini ville bli for dumt med alt snakket Opera har om åpne standarder og valgfrihet.

Lenke til kommentar
Alt er kryptert uansett, hvis du kobler deg til en sikker side. Å ha spesialløsninger kun for Opera Mini ville bli for dumt med alt snakket Opera har om åpne standarder og valgfrihet.
Det er riktig at dette er kryptert, men det at siden blir behandlet av Operas servere misliker feks DnB NOR fordi dette kan være en sikkerhetsrisiko (Opera kan stjele bankinformasjonen) og har derfor sperret for Opera Mini på sine nettbank-sider. Usikker på om dette kan gjelder flere banker, men uansett er det en problem at Opera Mini ikke kan brukes på denne nettbanken.

 

Screenshot0084.png

 

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
opera selv aner vel ikke hva den enkelte telefon surfer på, om jeg husker rett.

Ser ut som de vet det: http://www.opera.com/mobile_report/

Det er forskjell på å holde en oversikt over hva den enkelte surfer på og å generere anonym statistikk etter hvilke sider serverne har servert den siste måneden. State of the Mobile Web-rapporten bygger på slik anonym statistikk, og dataen er del inn i land og mobilmerke og gjelder kun de hundre mest besøkte sidene om jeg husker rett.

 

Privacy in the Opera Mini browser

Opera Mini will keep a record of the user's phone number, make, and model for use with maintaining the history, cache and cookies. This is done for the purposes of debugging, maintenance, optimization of the service, or maintaining the customer relationship.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...