Gå til innhold

Oppdatere BIOS Asus P5N-D


AyeGee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk utslippsdatoen på BIOSen... Er den fersk (Altså yngere enn 2 uker) så flasher du til NEST site versjon.

ASUS har dessverre en stygg uvane og legge ut korrupte BIOSer.

Men nei, siden du tømmer minnet når du flasher så har det ingenting å si om du flashet hver eneste versjon, for alt fra den gamle forsvinner...

Derfor inneholder alle nyere BIOS versjoner de samme fixene som var i de gamle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg skal også flashe BIOS'en på samme type hovedkort, og ser ingen grunn til å starte en ny tråd. Det er første gangen jeg gjør dette, så vær klar med teskjeen. Here goes:

 

Jeg skal oppdatere en maskin som er uten nett-tilgang og uten floppydisk-inngang. Jeg må derfor bruke CD (helst) eller minnepenn. Har vært inne i oppsettet og sett litt under siste boot, så jeg føler meg trygg. Er det rett og slett så enkelt som å brenne den nye BIOS'en som image på CD, sette den inn i maskina, trykke DEL, endre bootrekkefølge så den booter fra CD, finne fila og flashe? Er det noe jeg bør gjøre, hva med CMOS?

 

Takker for svar, spør hvis noe er uklart :)

Lenke til kommentar

Det er en enkel jobb, last ned fila, men merk deg hva jeg sier om ASUS sine BIOS rutiner, UNNGÅ ferske BIOSer fra ASUS, risikoen er stor for ett HK som ikke funker.

 

Du laster ned fila fra ASUS, pakker den ut om den er pakket (Husker ikke om de kom i .zip eller ei akkurat nå) slenger denne på en minnepenn formatert i FAT filsystem (FAT16,FAT32) så setter du den i en USB port og starter om maskinen.

Inn i BIOS, så blar du igjennom menyene til du finner EZFlash og velger denne, derifra er det nesten umulig å ikke se USB minnepenna di, blir du forvirret så koble ut alt av USB lagring før du går inn i EZFlash så stikker den seg GARANTERT ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...