Gå til innhold

Ny Bærbar, elendig til spill


gmoviper

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nylig kjøpt meg en bærbar med kraftige spesifikasjoner. Hvertfall i motsetning til min gamle som hadde 1.8Ghz CPU, 128mb ram ATI skjermkort og 1 gig ram.

 

Den nye inneholder (Acer Asprie 6935G):

- Intel Core 2 Duo P8400

- Minne 4096MB

- Harddisk 320 (7200RPM)GB

- Skjermkort Nvidia Geforce 9600M-GT 512MB dedikert minne

Link: http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...mp;shopby=632;4

 

Som dere ser selv så er det stor forskjell mellom disse 2 maskinene.

 

Av en eller annen grunn så duger den rett og slett ikke til spill. I f.eks en enkel og gammel spill som CS 1.6, så går alt ganske så sakte. Selv i laveste oppløsning. Samme gjelder med WoW og andre spill som jeg har prøvd på den.

Den gamle maskinen min takler spillene faktisk langt mye bedre og har høyere fps selv i høyere oppløsning enn den nye.

 

Noen som har forslag til hva grunnen til dette er? Og eventuelt forslag til hva jeg kan gjøre bortsett fra å levere den tilbake?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en laptop med lik prosessor, likt skjermkort og like mye RAM. På ytelsestesten til CS: Source får jeg et gjennomsnitt på 200 FPS med alt på High. Jeg kjører 64-bits XP. Skjønner meg ikke på at din kjører så dårlig.. Hvilket operativsystem kjører du, og har du sett etter om det er noen prosesser i PC'en din som regelrett suger kraft av den (Trykk CRTL+ALT+DEL og se under prosesser) ?

Endret av ~Leakim~
Lenke til kommentar

Det er stor sjanse for at den kjører endel prosesser da maskinen innstallerte en HAUG med programmer da den ble for første gang startet. Så vurderer å fjerne alle disse programmene så ta en titt på det igjen eventuelt. Men syns det er rart igjen at den ikke skal takle det. I det minste spill som krever svært lite som CS blant annet.

Lenke til kommentar

Takk for raske tilbakemeldinger folkens. Skal ta en titt på dette og håpe at det fikser seg. Både fjerne unødvendige programmer som kjøres i bakgrunnen og kjøre en windows update.

Hvis det ikke hjelper så er det vel bare å levere den igjen og be om å få en ny eller pengene tilbake tenker jeg.

Lenke til kommentar
Takk for raske tilbakemeldinger folkens. Skal ta en titt på dette og håpe at det fikser seg. Både fjerne unødvendige programmer som kjøres i bakgrunnen og kjøre en windows update.

Hvis det ikke hjelper så er det vel bare å levere den igjen og be om å få en ny eller pengene tilbake tenker jeg.

 

En annen her med vel samme maskin hadde samme problem. En, sjekk hvilken batteriinnstilling maskinen står i (høy ytelse, strømsparing etc), fjern all Acer bloatware. Oppdater driver til skjermkort. Og, sjekk opplevelsesindeksen i Vista.

 

Til dere andre, dette har overhodet ikke noe med Vista å gjøre.

Lenke til kommentar

Takk STeam6. Skal gjøre det.

 

Hvis noen har samme skjermkortet: (Nvidia Geforce 9600M-GT 512MB), hadde satt pris på om du kan komme med den mest optimale driveren til den, gjerne link.

 

Igjen takk til alle som har tatt seg tid til å svare og gi meg råd hvordan jeg kan ordne opp i dette problemmet. Er meget takknemlig.

Lenke til kommentar

Hvilken skjermkortdriver bruker du?

 

Hvilke temperaturer holder dataen når du spiller? Last ned HWMonitor og sjekk. Kan være dataen downclocker siden den blir veldig varm, altså kjøledritten er kaputt.

 

Installerte du skjermkortdriveren riktig? Slett den forrige fra uninstall or change program - reboot - installer ny driver.

 

Håper du finner det ut. Kan også være lurt å ta kontakt med selger.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Jeg skal oppdatere til http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista/178.24 følgende driver. Virker som om det er den som er den nyeste av de kompatible for det skjermkortet (Nvidia Geforce 9600M-GT 512MB).

 

Samtidig teste det programmet du snakket om EivindS_ og se temperaturen på pc'n ved spilling.

 

Har allerede tatt kontakt med selgeren. Ifølge dem så virker det som om at den må sendes inn til reparasjon. Syns det er ganske latterlig at jeg da ikke kan bare få en ny en med tanke på at maskinen har jeg hatt i kun 3 dager.

Lenke til kommentar

Har du lest forbrukerkjøpsloven § 29? Den sier at du kan velge om de skal rette mangelen eller gi deg en ny tilsvarende ting, sett at dette ikke gir selger urimelige kostnader. Om det gir urimelig kostnader er ikke lett å si uten å vite hva problemet er.

 

Selgere er somregel feige, og gidder sikkert ikke å opplyse deg om dine rettigheter forbrukerkjøpsloven gir.

 

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...