Gå til innhold

Død katt - i himmelen?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Skjønner ikke at folk gidder katter. De gir blanke faen i deg, og er hos deg kun fordi de får mat.

 

Synes førsteinnlegget her viser veldig godt hvorfor det finnes noe som heter religion i det hele tatt.

 

Jeg forøvrig tror katten er død, og ferdig med den saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes førsteinnlegget her viser veldig godt hvorfor det finnes noe som heter religion i det hele tatt.

 

Tror ikke dette selv, men merker at jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde trodd det, sånn at jeg hadde kunnet ha grunnlag for å gjøre et unntak i min "tro" med min kjære katt :(

 

Well done. Du leste ikke førstepost men presterte å kommentere på den spesifikt.

 

En totalt unødvendig post, jeg gir den -3 på en skala fra 17 til kaffe.

 

Når det gjelder katter får jeg bare gjenta at alle dyr er forskjellige, noen katter oppfører seg akkurat som du beskriver, men det varierer veldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Synes førsteinnlegget her viser veldig godt hvorfor det finnes noe som heter religion i det hele tatt.

 

Tror ikke dette selv, men merker at jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde trodd det, sånn at jeg hadde kunnet ha grunnlag for å gjøre et unntak i min "tro" med min kjære katt :(

 

Well done. Du leste ikke førstepost men presterte å kommentere på den spesifikt.

 

En totalt unødvendig post, jeg gir den -3 på en skala fra 17 til kaffe.

 

Når det gjelder katter får jeg bare gjenta at alle dyr er forskjellige, noen katter oppfører seg akkurat som du beskriver, men det varierer veldig.

 

Er du helt tett? :D

Lenke til kommentar
Er ikke sikker, men tror det heter at bare mennesker har sjel. Hvis katten ikke har sjel kan den ikke komme til himmelen, uansett hvor mye du tror på det.

 

Som jeg sa I innlegg 7 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12211736 så snakker jo bibelen både om at dyr har en ånd, og også at mennesker og dyr har "samme livsånd".

Men noen spør: Har ikke menneskene en udødelig sjel som lever videre etter døden? Mange har lært det. Noen sier til og med at døden er en overgang til et annet liv. Men den tanken kommer ikke fra Bibelen. Guds Ord lærer at mennesket er en sjel, at din sjel er deg, med alle dine fysiske og mentale egenskaper. (1. Mosebok 2: 7; jevnfør 1. Korinter 15: 45.) (...) Det står ikke noe sted i Bibelen at mennesket har en udødelig sjel som lever videre etter at kroppen er død.
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste Katolske teologer tror at dyr ikke kommer til himmelen, men det er ikke et dogme. Både mennesker og dyr har sjel, men dyr har ikke en intelektuell sjel. Forstår godt at du savner katten din, man knytter seg tross alt sterkt til et dyr man er sammen med i 11 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...