Gå til innhold

Warhammer Online: Spørsmål om de forskjellige server typene.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Warhammer for noen dager siden og har sålangt hatt det morro med spillet. Samtidig har jeg begynt og se meg om etter ett Norsk guild men det ser ut til at de fleste er på "Core" servere. Selv foretrekker jeg PVP (RvR) og har da ett spørsmål.

 

Jeg har sett spillere si at de elsker PVP men spiller på en "Core" server. Hvis man elsker PVP, er det ikke da feil valg og spille på en "Core" server (tilsvarer PVE utfra hva jeg har lest)? Eller har jeg gått glipp av noe?

 

Har prøvd og finne ut av dette men har ikke funnet noe godt svar. Håper noen kan hjelpe. Ønsker og finne ut av dette før jeg lvler enda mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg Warhammer for noen dager siden og har sålangt hatt det morro med spillet. Samtidig har jeg begynt og se meg om etter ett Norsk guild men det ser ut til at de fleste er på "Core" servere. Selv foretrekker jeg PVP (RvR) og har da ett spørsmål.

 

Jeg har sett spillere si at de elsker PVP men spiller på en "Core" server. Hvis man elsker PVP, er det ikke da feil valg og spille på en "Core" server (tilsvarer PVE utfra hva jeg har lest)? Eller har jeg gått glipp av noe?

 

Har prøvd og finne ut av dette men har ikke funnet noe godt svar. Håper noen kan hjelpe. Ønsker og finne ut av dette før jeg lvler enda mer.

 

Spillet er laget for "Core" server- Dette er viktig å merke seg. Cluet er at i de høyere sonene så er største delen av landskapet PvP sone uansett, keeps og renown gear / trainer er i PvP sone.

Du kan trygt spille på en core server - pvp vil det bli nok av :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg Warhammer for noen dager siden og har sålangt hatt det morro med spillet. Samtidig har jeg begynt og se meg om etter ett Norsk guild men det ser ut til at de fleste er på "Core" servere. Selv foretrekker jeg PVP (RvR) og har da ett spørsmål.

 

Jeg har sett spillere si at de elsker PVP men spiller på en "Core" server. Hvis man elsker PVP, er det ikke da feil valg og spille på en "Core" server (tilsvarer PVE utfra hva jeg har lest)? Eller har jeg gått glipp av noe?

 

Har prøvd og finne ut av dette men har ikke funnet noe godt svar. Håper noen kan hjelpe. Ønsker og finne ut av dette før jeg lvler enda mer.

 

Spillet er laget for "Core" server- Dette er viktig å merke seg. Cluet er at i de høyere sonene så er største delen av landskapet PvP sone uansett, keeps og renown gear / trainer er i PvP sone.

Du kan trygt spille på en core server - pvp vil det bli nok av :D

 

Åååååja. Takk for hjelpen :)

 

Da kjører jeg på en core server, siden det uansett blir mye PVP på høyere lvl. Slipper jeg og måtte slite med gankere uten liv også.

Lenke til kommentar
PvE server finnes ikke. :)

Tenk på Core som en non-griefing versjon av PvP serverene. Man kan queste i fred og kan selv bestemme når man vil PvPe.

aka en pve server. det er open som er war pvp server. Er vel ikke tvil om det?

 

noe av den mest adrenalin pumpende pvpèn er når man møter en enslig fiende ute i landskapet. Sinnet over å tape og gleden over å vinne, spesielt når det er jevnt. Andrenalin. Scenarioer kan ikke måle seg.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
det er open som er war pvp server. Er vel ikke tvil om det?

 

WAR er designet - alt handler om PvP, Core-server er slik spillet er ment å spilles sier MYTHIC - utvikleren av spillet.

 

Den adrenalin kicken du får , får du mer enn nok av i RvR zonene , som bare blir større og større jo mer du går opp i rank.

Lenke til kommentar
det er open som er war pvp server. Er vel ikke tvil om det?

 

WAR er designet - alt handler om PvP, Core-server er slik spillet er ment å spilles sier MYTHIC - utvikleren av spillet.

 

Den adrenalin kicken du får , får du mer enn nok av i RvR zonene , som bare blir større og større jo mer du går opp i rank.

Man får (potensielt) mer pvp, og flere pvp opplevelser på en open server. open er wars sin "pvp server" siden det er mer pvp frihet og valgmuligheter på en open server. Sier ikke at en server er bedre eller dårligere, men her er core den serveren med mindre pvp muligheter.

 

Og det store adrenalin kicket jeg snakker om kommer veldig sjeldent i rvr i forhold til open pvp. Hvertfall for meg.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
det er open som er war pvp server. Er vel ikke tvil om det?

 

WAR er designet - alt handler om PvP, Core-server er slik spillet er ment å spilles sier MYTHIC - utvikleren av spillet.

 

Den adrenalin kicken du får , får du mer enn nok av i RvR zonene , som bare blir større og større jo mer du går opp i rank.

Man får (potensielt) mer pvp, og flere pvp opplevelser på en open server. open er wars sin "pvp server" siden det er mer pvp frihet og valgmuligheter på en open server. Sier ikke at en server er bedre eller dårligere, men her er core den serveren med mindre pvp muligheter.

 

Og det store adrenalin kicket jeg snakker om kommer veldig sjeldent i rvr i forhold til open pvp. Hvertfall for meg.

 

Ok , smaken er som baken, men man kan IKKE bruke sammenligningen fra WoW-serverene i war .Siden i war er alt egentlig om pvp.

Lenke til kommentar

Når det er slik at mengden PVP områder øker med lvlen man får og når man nærmer seg 40 får masse PVP spilling er det greit for meg og være på en "core" server. Jeg liker PVP, men synes det er veldig irriterende og holde på med quest og oppleve og bli drept og/eller ganket. Selvsagt gjøre det spillingen mer spennende, men det er ikke alltid det er like morro. Spesielt om man har slitt for og gjøre ferdig ett quest, så når man er så godt som ferdig blir drept og må starte på nytt.

 

Dette er selvsagt bare min mening da.

Lenke til kommentar

Enig her.

 

Og i går var jeg ute å farta med min rank 13 Chosen, for å gjøre en quest inne i en av RVR-sonene, der jeg skulle spotta battlefield objectives. Ved det ene møtte på jeg på en enslig, liten Bright Wizard et par Lvl'er over meg. Taunt, Tooth of Tzeentch og noen Ravage gjorde at livet hans droppa mye fortere enn mitt, så begynte han å løpe opp til objectivet, som selfølgelig var order-kontrollert. Og jeg fulgte etter for å avslutte, fikk satt inn en Seeping Wounds, men det var ikke nok, og NPC-Heroen drepte meg, mens BW'en levde videre. Det var surt det.

Lenke til kommentar

Vi var en gruppe som gjorde PQs i chapter 15 Eataine (order, elven land) her på lørdag. Det viste seg snart at vi ikke var alene, men at vi hadde fått oss et haleslep i form av en rank 40 sorcerer som fulgte etter oss i flere timer for å gjøre livet surt for oss. Det endte med at vi måtte gi opp PQs og heller jakte på denne stakkarslige skapningen som tydeligvis ikke hadde noe bedre å ta seg til ...Vi fikk vår hevn kan du si, men like fullt fryktelig irriterende.

Endret av Silmaril
Lenke til kommentar
Ja det er klart, det er både fordeler og ulemper ved open server. Jeg har selv tatt en tur med min da lv 27 WH og drept noen lv 19-22+ dest folk. Men jeg campet ingen steder mer enn 1-2 kills før jeg dro videre. Det var utenfor mount gunbad i Badlands.

 

Det er jo slike ting som gjør livet surt for de som er lavere lvl. Selvsagt har man lov til og drepe andre spillere på en open server. Men når DU er lvl 27 utgjør ikke lvl 19-22 noen som helt form for trussel mot deg. Med mindre de er i gruppe og angriper deg. I AoC spiller jeg på PVP server og der har jeg opplevd nettop det at en gruppe med lavere lvl har angrepet meg og ta angriper jeg selvsagt tilbake. Men hvis ikke personen har angrepet meg har jeg aldri angrepet noen som er mer enn en lvl lavere enn meg selv. Selvsagt får jeg høyere PVP rank, men det er litt sånn "gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg".

 

Men selvsagt. Har du ikke problemer med at en som er opptil 8lvl'er høyere enn deg og tar deg ned en ekstra gang eller to så kjør på.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Nå blir jo de aller groveste gank-o-ramaene unngått ved at man faktisk blir til en kylling om man reiser 2 tiers tilbake på open rvr servere, men 27 mot 19 vil kunne oppstå uansett. Men jeg har ikke inntrykk av at dette er et enormt problem, og det er tross alt krig/WAR.

 

Det er derimot achievements og titler for å drepe folk som kylling, så det kan kanskje oppstå et litt annerledes problem etterhvert :) (men tror det blir så artig at det er verdt det) Venter i spenning på tier 1 kyllingraids.

 

Jeg rulla opprinnelig orcen min på en Core server, men da jeg på ett ganske tidlig tidspunkt møtte en dverg jeg ikke kunne angripe rerolla jeg. Det virket helt feil å stå ved siden av en fiendtlig spiller i WAR og ikke kunne daske ham i trynet med en øks.

Lenke til kommentar

Open er for spesielt interesserte, derfor er noen av funksjonene i spillet som Tome Unlocks veldig hindret av Chicken buffen fordi de blir ikke lagt til rette med spesial regler for Open. Det blir et slags offer av PvE for mer RvR.

 

En kan gå helt fra 1 til 40 på en Core server med bare PvP i scenarios og RvR lakes så egentlig vil jeg ikke anbefalle noen Open med tanke på at det er umulig å få sett hele spillet der.

Endret av Aran
Lenke til kommentar
Open er for spesielt interesserte, derfor er noen av funksjonene i spillet som Tome Unlocks veldig hindret av Chicken buffen fordi de blir ikke lagt til rette med spesial regler for Open. Det blir et slags offer av PvE for mer RvR.

 

En kan gå helt fra 1 til 40 på en Core server med bare PvP i scenarios og RvR lakes så egentlig vil jeg ikke anbefalle noen Open med tanke på at det er umulig å få sett hele spillet der.

 

Dette har IGJEN med det jeg har sagt tidligere : Spillet er laget for Core server ,,,,

Lenke til kommentar
En kan gå helt fra 1 til 40 på en Core server med bare PvP i scenarios og RvR lakes så egentlig vil jeg ikke anbefalle noen Open med tanke på at det er umulig å få sett hele spillet der.

Du kan vel se så mye du vil av spillet på open servere også, skulle bare mangle. Men du kan ikke dra tilbake til begynnersonene når du har kommet opp i rank, da blir du kylling. Utforskningen må man ta mens man levler. (Med mindre du vil løpe rundt som kylling med de ekstra utfordringene det byr på). På rank 40 er det med andre ord i T3 og T4 det gjelder, noe det gjør uansett.

 

Hvem vet, kanskje en del av spillet blir kyllingfights, det får du jo aldri sett på core servere :) Masse tome unlocks og titler der og! Som man har null sjans til å noen sinne se dersom man ikke er på open server.

 

Og utover det med kylling er det jo ikke store forskjellene. Er fortsatt bolster i scenarios og rvr lakes. Men du kan ikke gjemme deg på en open rvr server, bare i warcamps ;)

Lenke til kommentar
En kan gå helt fra 1 til 40 på en Core server med bare PvP i scenarios og RvR lakes så egentlig vil jeg ikke anbefalle noen Open med tanke på at det er umulig å få sett hele spillet der.

Du kan vel se så mye du vil av spillet på open servere også, skulle bare mangle.

Det er litt både og.

 

Lairs i WAR (ikke til forveksling med vanlige dungeons) har en tendens til å være veldig vanskelige. Enkelte av de kan det nesten være en fordel å være i starten av Tieren over deg før man går tilbake for å prøve, og det er utelukket på Open.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...