Gå til innhold

Når jeg dauer. Hva skjer med kroppen min da?


Anbefalte innlegg

Jeg er organ donor og har vært det noen år. Trenger ikke de organene når jeg reiser til de evige jaktmarker :p allikevel...

 

Er hjernen død så er du død and that's the end of that story! :)

Har for lenge siden akseptert at "sjelen" min ikke eksisterer uten hjernen, at det vi kaller sjel egentlig bare er bevisthet, og at når kroppen min dør så dør også den bevistheten. Da opphører jeg å eksistere, enkelt og greit :)

Det skremte meg i begynnelsen å tenke på at når jeg dør så er jeg ikke mer og at jeg aldri mer skal eksistere som jeg gjør i dag, men når jeg hadde tenkt over dette en stund, pluss det faktum at jeg ikke var noe FØR jeg ble født heller, så skremmer ikke tanken på døden meg lenger. Ikke missforstå, jeg er fryktelig glad i livet mitt og vil ikke dø, men døden skremmer meg ikke lenger slik den gjorde før. Jeg har også innsett hvor utrolig dumt krig og drap er og hvor dyrbart et hvert liv er, for vi er så utrolig heldige bare ved å bli født, da kampen sto mellom millioner av andre sed celler som ikke klarte det... :)

 

Så når jeg dør blåser jeg en lang marsj i hva de gjør med kroppen og for min del kunne de ha gravlagt meg på fyllingen.... Men det er jo greit å ha et sted å gå til for mine barn og eventuelt kone da, hvis de ønsker det... Av de jeg har kjent som er døde har jeg faktisk ikke vært å "besøkt" dem en eneste gang etter at de ble begravet... Ser ingen vits i det liksom, de er jo døde og driter vel i hva jeg gjør.. :)

 

Så jeg tror at når vi dør så dør vi, ferdig med det! Vi vandrer altså ikke videre med sjelen eller andre slike trøstende tanker, men forblir død. Forever og alltid. Den eneste måten du kan leve "evig" er mellom dine barn, i deres DNA... Dette er den eneste måten vi kan "leve" videre på!

 

For vi er ikke de samme i dag som da vi ble født, for cellene i kroppen er byttet ut utallige ganger og kanslke dette er aldrings prosessen? At celle kopiene blir dårligere og dårligere til de ikke lenger klarer å opprettholde livet? :) Ser du på bilder av bestemora di fra hun var ung og bilder av henne som 88 år gammel kan det nesten se slik ut... at kopiene ikke klarer å være like gode som orginalen og at denne nedbrytningen foregår hele livet... he he.

 

:)

 

Oppfordrer alle til å bli organ donator! Bare å finne et kort og skrive at du samtykker på det og legge det i lomme boken. Det kan redde mange liv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...