John1989 Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hei, Har en Opel Omega 2.0i fra slutten av 1990. Denne har hittil tjent meg godt og enda ikke sviktet meg, men er begynner å bli litt skeptisk, paranoid som jeg er. Bilen går som en kule enda, men jeg merker litt nøkking i første og andregir på lavt turtall. Ikke noe som hindrer meg i å kjøre eller slikt, men man biter seg merke i slikt. Er dette noe horribelt og grusomt som vil komme til å levne meg strandet uten bil på en fjellknaus, og er dette noe man kan fikse relativt greit? Mvh. Joachim
L O G I M A N Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Lenge siden den fikk nye tennplugger, tennkabler (og evnt fordelerlokk og stifter om den ikke har elektronisk tenning)? Skifte av bensinfilter og luftfilter er også en god ide. Å starte med det enkle er en god i de iallefall. Dette er greit å skifte uansett, går fort og koster ikke all verden.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Kan du kjenne om nøkkingen kommer fra motoren, eller om det er fra drivverket? I tillegg til det som Logiman nevner, kan det være slark i mellomaksel, drivaksler eller differensial, eller til og med i utgående aksel på gearkassen.
John1989 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 Nå vet ikke jeg allverden om biler, men jeg får for meg at nøkkingen kommer av sliten gasspedal, i og med at denne er treig og plutselig blir sluppet ut. Tror noe av nøkkingen kommer derifra. Og takk for tips angående ting som kan skiftes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå