Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Krasjet i dag, hva bør jeg gjøre?


mjo101

Anbefalte innlegg

Hei .

 

På vei til skolen i dag kom jeg til å krasje med en bil som kom ut fra en innkjørsel hvor jeg hdde forkjørsvei..

 

Jeg gikk knekt forskjermen, og høyre kåpe knust nede. jeg er litt bekymret siden mopeden går over 45 km/t . bør jeg skru den orginal i tilfelle forsikringsselskapet skal sjekke ?

 

ps hadde ikke over 45 km/t når det skjedde..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var din skyld kommer dem ikke til å sjekke. For da må du jo dekke skadene selv på eget kjøretøy (hvis du har en kjip forsikring vel og merke).

 

Har snakket med forsikringsselkapet, de dekker alt..

 

Men er ikke det hannes feil når han kommer ut fra en innkjørsel uten å se meg?

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke forsikringsvilkårene dine, de bør gi svar på hva du bør gjøre. Det er ikke sikkert selskapet kommer til å bry seg om at mopeden er trimmet (hvis farten var under 45 km/t når ulykken skjedde er det ikke særlig relevant heller), men i så fall er det jo bare å skru i vei.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hvis han hadde vikeplikt (noe han hadde ettersom du kjørte på forkjørsveg) er det han som skal få skylden.

 

Mulig jeg tar feil, men forsikringsselskap kan (legg merke til bruk av ordet 'kan') nekte å utbetale hvis det viser seg at du hadde trimmet mopeden din, selv om det ikke var du som var skyld i ulykken.

Lenke til kommentar

Forsikringen til etthvert kjøretøy sier som regel at forsikringen gjørs ugyldig hvis det er tukklet med hastighetsbegrensinger eller motoreffekt, så dem kan ta deg på det.

 

Jeg kjørte på ett rådyr (da var gode råd dyre, hehe) for en stund tilbake. Nå var de imidlertid ikke noe særlig fart med i bildet - men dem kunne ha sjekka for trim, og nektet meg forsikringspenger. Alikevell, under takts, ble det ikke heft noen spm ang trim.

 

Men jeg tror dem sjekker hvis bare alvorlighetsgrader er stor nok. Skulle dem ha sjekka for trim på hver eneste mc - ville de ha sugt alvorligt med penger og resursser. Så lenge du ikke har carbonomslag på potta som henger etter ducktape og strips, så tror jeg det går bra. :)

Lenke til kommentar
Men er ikke det hannes feil når han kommer ut fra en innkjørsel uten å se meg?

 

 

det kan jeg love deg det er. Ser han deg ikke skulle han sett bedre etter.

 

En kamerat av meg ble påkjørt av en lett for litt siden..Mopeden som ble påkjørt var ganske grovt trimmet men fikk allikevel dekket alt.. i og med at ingen oppdaget trimmen som satt på. Men jeg kan garantere at dersom du ikke er like heldig og blir oppdaget.. kan forsikringsselskapet si at de ikke vil dekke skadene.. pluss at du får gaaaaanske mye dyrere forsikring når du blir 18 og skal ha bil.. da tenker de som så at du faktisk prøvde å lure dem med å få dekt skadene på en trimmet moped.

 

GL.. jeg ville satt på originaldeler fort som faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...