Gå til innhold

Her er Gigabyte EX58 Extreme


Anbefalte innlegg

Foreløpige blir det synlig bare i syntetiske tester, fordi hele plattformen og de applikasjonene som kan utnytte disse godbitene er fraværende.

 

Økt memory bandwidth har sikkert stor betydning, men vi må se på helheten i X58-planformet for å finne ut hvordan dette vil påvirker våre hverdager. Intel har annonsert at i7 kommer til å ha built-in graphics core, og dette kombinert med triple-channel memory controller, kan ha stor betydning for 3D applikasjoner og spill. Men vi kan se mye rart før den tiden også, og alt vil bli mer avklart når offisielle testene kommer snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den digre NB-kjeler var litt overdrevet, men pynter bra, tenker jeg. :p

Og jeg som trodde Asus II formula (P45) hadde digre kjøleribber :p

Der går de i bredden, på Gigabyte i Høyden. :p

 

Syns de er for små på mitt:S Skulle bigger and bader :thumbup:

Likte Blood Rage ja, tror det blir Foxconn på meg når jeg skal over på I7 ja.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Hvilke hovedkort vil du si at har gode kontrollere da?

Tenkte på et Micro-ATX kort som skal settes i en maskin som skal bli benyttet som router, så da vil jeg helst ha noen gode nettverkskontrollere :)

 

Samtidig som jeg er på utgikk etter et nytt hovedkort snart (da trolig til Nehalem eller Deneb) som har on-board SAS-kontroller? En brukanes vell og merke

Ville f.eks. sett på Supermicro sine hovedkort. Supermicro C2SBX var det eneste X38 baserte hovedkortet som hadde en nettverkskontroller fra Intel bortsett fra Intel sitt eget alternativ. Valget falt på Supermicro fordi C2SBX hadde flere muligheter enn Intel sitt alternativ. Dessuten har Phoronix testet et par hovedkort fra Supermicro, og begge har kommet ganske godt ut, særlig C2SBX+ (samme som C2SBX, men med X48 chipsettet).

Lenke til kommentar
Det der kortet var rått :D , men de kunne godt lagt til et minnespor til ;) .

Trengs ikke, 3-6GB er mer enn nok ;)

 

Men apropo 3-kanalers DDR3, vil det si at man snart får kjøpt TriPacks med DDR3 minne?

Yup, det gror som gress atm.

 

Stadig nye måter å selge flere chips på. Hva slags gevinster får man av trekanalers vs tokanalers?

Ganske mye, viser tester - skal ikke se bort ifra at det dukker opp noe etterhvert :)

 

ulempene med for store chipsett kjølere er at den råe CPU kjøleren din plutselig ikke passer lenger. Jeg ble sittende med to CPu kjølere til 500,- hver som ikke passet. Fikk til slutt dremlet til den ene.

Nå du må vurdere å konvertere til vannkjøling ;)

Lenke til kommentar

Blir nok neppe noe ASUS kort på meg, de har virkelig begynt å skuffe meg med ymse BIOSer, virker som de har blitt alt for populære og tatt seg fullstendig vann over hode? Det er jo ikke slik som før hvor ASUS var synonymt med god BIOS, nå er ASUS mer en produsent som leverer drøssvis av forskjellige hovedkort basert på de forskjellige brikkesettene, noen av kortene er så latterlig like at jeg ikke ser poenget med å lage to i det hele tatt? RoG-serien til ASUS har også vært mye opp og ned, Striker Extreme var jo egentlig bare en rein kopi av P5N32-E med noen ekstra "bling, bling" som noen faktisk ville betale skjorta for?

 

Nei, på grunn av mange ymse BIOSer fra ASUS det siste året, noen ganger virker det jo ikke som de har testet ut BIOSen før de kastet den ut på nettsiden engang? Kombinert med ikke så alt for imponerende Marvell kontrollere så ser jeg meg nok om etter noe annet, at de har noen pene kort skal de ha, men det hjelper så fint lite når det tar en evighet før BIOSen blir god og kontrollerne er billige. Fatter heller ikke hvorfor Rampage kortene skal ha ferre PCI-Express 16x porter enn blant annet P5Q-Premium til en lavere pris?

 

 

Helst ønsker jeg nok et DFI LanParty kort som ALLTID leverer varene når det kommer til BIOS, samtidig som de har pene kort med fantastisk god layout! Eneste er jo at det er ingen norske forhandlere som tar inn DFI lengre? :(

Ellers så har vi Foxconn om deres BIOSer viser seg og holde mål, ellers så har vi Supermicro..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...