Gå til innhold

Dead Space får 9.0 av Gamespot.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skeptisk. Spillet virker ekstremt likt Doom 3 (altfor mye av BØ!-trikset), som også fikk gode anmeldelser der og da. Verre: Bioshock blir nevnt altfor ofte for min smak... Bioshock fikk jo toppkarakter (altså bedre enn 9.0) omtrent overalt, og til tross for en kul stemning og OK historie var det egentlig et utrolig repetitivt shooter som til slutt var et langt gjesp. Uansett veldig oppskrytt. Jeg frykter at Dead Space er mye av det samme.

Lenke til kommentar

Nah, Bioshock er det beste spillet jeg har spilt de siste par årene, nuff said. At noen syntes det er repetitivt syntes jeg er rart da jeg syntes det var det åpne gameplayet som var en av grunnen til at det var så bra. Mange måter å ta knekken på fiendene og masse kule plasmids. Stemingen var også på topp.

 

Blir Dead space så bra er det kjøpkjøp for min del.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Nah, Bioshock er det beste spillet jeg har spilt de siste par årene, nuff said. At noen syntes det er repetitivt syntes jeg er rart da jeg syntes det var det åpne gameplayet som var en av grunnen til at det var så bra. Mange måter å ta knekken på fiendene og masse kule plasmids. Stemingen var også på topp

Stemningen var bra ja, og spillet er veldig godt gjennomført med voice acting og hele pakken.

Men i alle moderne shooters har du mange måter å drepe fiendene på... og du havner til slutt å bruke kun den som er enklest og mest effektivt, eller den som du liker best når fiendene blir så kjedelig forutsigbare.

 

Samme hackingprosess hele tiden. Samme "monstre" igjen og igjen og igjen, med samme type angrep og nøyaktig samme oppførsel (dynamisk AI, anyone??). Samme begrenset antall plasmids i hele spillet. Det eneste som varierer litt er den siste boss'en og da er det slutten. Gjesp.

 

Åpent gameplay? Spillet er jo like lineært som Doom 3. Det eneste som er åpent er hvilket våpen og/eller plasmid du skal bruke... som i de fleste andre spillene vel. At det heter plasmids i stede for f.e. force powers gjør ikke spillet mer originalt.

Historien har jo en fin vri på et visst tidspunkt, men etterpå blir det det samme om igjen og om igjen, brett etter brett... og historien blir ikke viktig lenger når det hele er bare en korridorshooter som de andre.

 

Et spill som ikke gir så mye mer enn F.E.A.R. egentlig, bortsett fra at sistnevnte har betydelig fetere actionscener så at det er repetitivt er litt mindre plagsomt.

 

Bioshock er altså litt som en film av Danny Boyle: helt fantastisk bra på begynnelsen, men man går fort tom for idéer og det hele mister fart til det blir smått kjedelig.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

jeg sitter fast i begynnelsen. Det er en dør som går opp og igjen veldig fort. Jeg skal inn der, og plukket opp et våpen rett foran. Så sa en dame "bruk våpenet til å sakte ned tiden så du kan gå inn døren". Men jeg klarer ikke bruke det. Trykker på TAB, men får det ikke frem, bare plasmavåpenet som jeg begynner med. Er veldig tungvint i menyene da du ikke bruker musen, men piltastene og ENTER. Tydelig at dette er ment som konsollspill. Hadde jeg visst det hadde jeg nok gått for 360-versjonen. Men uansett, noen som vet hva jeg må trykke på for å få frem våpenet?

 

Edit: Klarte det, måtte holde inne C samtidig med venstre museknapp.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Fikk det i dag fra lefdal, spilt 2 kapitler og er kjempe fornøyd så langt. Gameplayet er veldig bra, atmosfæren er nervepirrende, grafikken nydelig og lyden er bare helt fantastisk :thumbup: Ser ikke på meg selv som en skvetten type, men får av og til frysninger. Det fantastiske lydbildet har nok sikkert sitt å si.

Lenke til kommentar

Var faktisk ganske skummelt dette her. Mye skumlere enn Doom 3. Her hører du lyder osv uten at det kommer et monster. Lå også et monster rett under et savested. Var forberedt på at det muligens var i live, men skvatt alikevel da det plutselig hoppet mot meg og en lyd i bakgrunnen kom. Fikk drept det og savet. Er et spill jeg kommer til å spille i små doser for hver gang tror jeg :p

Lenke til kommentar

Har nå omsider kommet meg til kapittel 2. Og etter å ha blitt vant med styringen må jeg si at dette er et meget bra spill. Vanvittig stemning og nydelig grafikk.

 

thecrow77: det ser ikke ut som at det går å bruke gamepad, men når du først blir vant med styringen går det helt fint å spille med musen og tastaturet. Synes bare det var litt tungvint i begynnelsen, men som sagt, mye bedre nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...