dekar24k Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Tror ikke det vil være noe problem. Har en ganske standard PC. Ett godt grafikk kort, men en ganske gammel prosessor og 2k ram og kjører smooth uten noe lag på full grafikk. Fett.
AvidGamer Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Så du stoler på blindt på anmeldelsen her at du ikke gidder å vurdere et spill du sier du begynte å like og vurderte å kjøpe? Snakker om logikk... Vurderte å kjøpe fordi jeg håpet at fullversionen ikke hadde alle de problemene som demoen hadde. Og etter det som andmelderen opplevde, og ha lest igjennom Tech delen på forumet til Sacred 2 ser jeg at mangen har sikkelig problemer. Og svært ofte nekter spillet å starte. Så jeg dropper Sacred 2 for nå. Skal nok spille den seinere, men i den tilstanden den er i gidder jeg ikke å bruke penger på et defekt produkt...det tror jeg ikke noen vil.
avtrekkeren Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Som jeg nevnte i tråden til anmeldelsen, har ikke opplevd bugs eller kræsj av noe slag i singleplayer - så hvis det er hovedsaklig det du har tenkt å spille bør du ikke la anmeldelsen være avgjørende. Det virker som om anmelder ikke har installert patch + hotfix (siste hotfix kom 15.okt). Igjen, multiplayer derimot, det bør du ta som en ren bonus om du får spilt noenlunde stabilt
dekar24k Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Som jeg nevnte i tråden til anmeldelsen, har ikke opplevd bugs eller kræsj av noe slag i singleplayer - så hvis det er hovedsaklig det du har tenkt å spille bør du ikke la anmeldelsen være avgjørende. Det virker som om anmelder ikke har installert patch + hotfix (siste hotfix kom 15.okt). Igjen, multiplayer derimot, det bør du ta som en ren bonus om du får spilt noenlunde stabilt Jeg skal uansett spille igjennom singleplayer-delen før jeg går online og det regner jeg med tar såpass lang tid, at når jeg er ferdig vil det ha kommet patcher som fikser online bugs.
Gnurk Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Fikk spilt en del i går, og må si at item-generator irriterer meg litt. Finner rett og slett for mye drit - hvis det fortsetter slik at jeg må basere meg på våpen-oppgraderinger i shops alene, så begynner jeg å vurdere om jeg skal ta Bargain-skill likevel :/ Dryad er forøvrig fortsatt meget enkelt, nærmer meg level 25, og har ikke vært i nærheten av å dø (startet rett på Silver).
vikingkylling Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 AvidGamer (og eventuelt alle andre som er i tvil), du bør ikke la en enkelt anmeldelse være avgjørende. Let heller litt rundt om på nettet og se etter andre anmeldelser og les dem nøye. Dessuten bør du sjekke forumet til Sacred 2 og se hvor mange som faktisk er veldig fornøyde. Ja, noen har store problemer med å til og med starte spillet, men de er i mindretall. For øvrig er det mange som klager over en "bug" som ikke lar deg gå opp i level etter lvl 27. Denne "buggen" er kalt kopibeskyttelse...
Nitrius Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Som jeg nevnte i tråden til anmeldelsen, har ikke opplevd bugs eller kræsj av noe slag i singleplayer - så hvis det er hovedsaklig det du har tenkt å spille bør du ikke la anmeldelsen være avgjørende. Det virker som om anmelder ikke har installert patch + hotfix (siste hotfix kom 15.okt). Igjen, multiplayer derimot, det bør du ta som en ren bonus om du får spilt noenlunde stabilt Alle vil oppleve dette forskjellig da maskinvare folket har varierer, og man finner ikke ut 100% om ting vil funke før du har testet det selv. Når det er sagt så stemmer det @AvidGamer sier ganske så bra. Tar man en tur innom det offisielle Sacred 2 forumet: http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/for...splay.php?f=107 Så ser man fort at Tech forumet er det nest mest brukte, som kan bety at spillet har en god del problemer.
Gnurk Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 For øvrig er det mange som klager over en "bug" som ikke lar deg gå opp i level etter lvl 27. Denne "buggen" er kalt kopibeskyttelse... Hahaha ja, jeg leste på det offisielle forumet en tråd hvor en kar skrev en lang tirade om hvor buggy dette var - og rett under kom det fram at stort sett alt han ramset opp var kjente issues med en cracket versjon
AvidGamer Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Tenkte å sette mine ord til prøve og bite i det sure eplet....kjøpte spillet idag for noen timer siden (Kl 15), har spilt i 2 timer strekk og har hatt 5 episoder der den minimize seg ned, og 2 krasj. Sitter på en nyinstallert XP 64bits da dette skjedde. Så bootet jeg over til Vista 64bits (jeg dual booter), og spilte i 1 time der før det krasjet, der minimize den seg MYE oftere enn på XPen fikk ca 7-8 ganger at det skjedde der. Testet på Laptopen, og her tok det 30 minutter før det krasjet. Så at disse buggene er forbeholdt pirat versionen er total BS. Spillet var naturligvis installert med patch og hotfix. Har også testet deres "uninstall tool" og tømte temp folder. Endret 21. oktober 2008 av AvidGamer
vikingkylling Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Noen få opplever mange bugs, de fleste gjør det ikke. Men om det er en trøst kommer neste patch denne uken, og de jobber med en content update. Den kommer etter planen i begynnelsen av november, men det er ikke akkurat en offisielt bekreftet dato.
AvidGamer Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Høres bra ut. For jeg er SIKKELIG hekta. Sacred 2 og jeg hadde en røff start, men slikt starter alle kjærlighets historier! Jeg begynner å lure om den kan faktisk stille seg opp mot Diablo 3 uten problemer. Selvfølgelig blir Diablo 3 bedre med tanke på selve story og stemning, men Sacred 2 sitt utrolige customizing av characteren er uslålig, og ikke minst humoren!
Neppe Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Høres bra ut. For jeg er SIKKELIG hekta. Sacred 2 og jeg hadde en røff start, men slikt starter alle kjærlighets historier! Jeg begynner å lure om den kan faktisk stille seg opp mot Diablo 3 uten problemer. Selvfølgelig blir Diablo 3 bedre med tanke på selve story og stemning, men Sacred 2 sitt utrolige customizing av characteren er uslålig, og ikke minst humoren! Jeg må helt ærlig innrømme at Diablo 3 ser rett og slett dødskjedelig og uinspirert ut. Liker omtrent samtlige Blizzard spill veldig godt, men det jeg har sett av D3 ser det aldeles ikke så gøy ut som D1 og D2.
AvidGamer Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Er enig der. Dessuten ser designet ikke ut som Diablo, men WoW.
vikingkylling Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Angående loot-systemet i multiplayer (kopierer det like greit rett fra forumet): "Item drops are assigned to a member of the team that killed the monster, after ~60 seconds it's "free" for anyone to pick up, then after a further 60 seconds, it's deleted. And no, it's not possible to change the loot system. IMO, it's better in most respects to what we had in S1 (since no-one can steal the drops after you kill a dragon, etc)." Link: http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/sho...ead.php?t=49022
Gene Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Noen som vet hvordan man setter opp mouse sensitivity? irriterer meg grønn over at musen er treg, og finner det ikke noen sted. Jeg vil tippe det er en kommando for det i konsollen, men vet ikke hva.
vikingkylling Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Har ikke lyst til å starte en Sacred 2 vs Diablo 3 diskusjon, men jeg er ikke så interessert i Diablo 3 lengre. Det ser pent ut, men om kameraet ikke kan endres til noe alá Sacred 2 blir det for "låst". Historien blir kanskje bedre, men det kan jeg ikke uttale meg om før jeg har spillet installert. Dessuten holder historien bare en gang, og Sacred 2 har to forskjellige kampanjer med forskjellig historie pluss class-quester med brukbare historier. Selve stemningen i Diablo 3 blir nok mørker, men bedre? Jeg tviler. Men for all del, Blizzard lager sjelden dårlige spill, og selv et "brukbart" Diablo 3 blir bedre enn stort sett alle andre spill i denne sjangeren inkludert Diablo 2. Men bedre enn Sacred 2? Aner ikke. Men har det noe å si? Det er ennå lenge til det kommer, og det er ikke noen lov som sier vi kun kan ha ett av dem.
octester Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Har ikke lyst til å starte en Sacred 2 vs Diablo 3 diskusjon, men jeg er ikke så interessert i Diablo 3 lengre. Det ser pent ut, men om kameraet ikke kan endres til noe alá Sacred 2 blir det for "låst". Historien blir kanskje bedre, men det kan jeg ikke uttale meg om før jeg har spillet installert. Dessuten holder historien bare en gang, og Sacred 2 har to forskjellige kampanjer med forskjellig historie pluss class-quester med brukbare historier. Selve stemningen i Diablo 3 blir nok mørker, men bedre? Jeg tviler. Men for all del, Blizzard lager sjelden dårlige spill, og selv et "brukbart" Diablo 3 blir bedre enn stort sett alle andre spill i denne sjangeren inkludert Diablo 2. Men bedre enn Sacred 2? Aner ikke. Men har det noe å si? Det er ennå lenge til det kommer, og det er ikke noen lov som sier vi kun kan ha ett av dem. Tror Diablo 3 blir en "hit" og kommer garantert til å kjöpe det. Hype og forhåndsomtale kommer til å gi salgstall gjennom taket. Bugs kommer man sjelden utenom og Blizzard må nok gjennom noen patcher de også, selv om de har for vane og holde på utgivelsene sine litt lenger enn normalen i disse dager. Sacred 2 fortjener bedre enn en lusen 6'er, men jeg tror ikke anmeldelsen på gamer.no kommer til å stå som noe enkelttilfelle. Den spesielle vinklingen på spillet, humoren og de tekniske utfordringene går nok ikke rett hjem hos alle og dette vil nok resultere i varierende omtaler. Har selv måttet luke en del ugress for å få spillet friskt i gang, men nå etter 10-15 timer problemfri spilling er jeg solgt. Har 100+ fps i snitt på standard "höy" innstilling og 60+ i store kamper, og dette er på en helt grei og billig spille-pc. Om Diablo 3 blir fremtidsfavoritt gjenstår å se - men nå sitter jeg i alle fall ikke og teller dagene lenger...
XE800 Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) shop.sacred2.com Kjøpte til samboern for 10 min siden. Gikk smertefritt. Lucky you. Makan til søppelopplegg. Jeg har visstnok kjøpt det, og fått beskjed om at jeg kan laste det ned nå eller innen 21 dager (!!!), men ikke farsken om jeg får noe nedlastingslink... beløpet er bekreftet trukket fra nettbanken. Virker som det har stoppet opp på steg 4 av 5 (steg 5 er nedlastingen) og det står at jeg har blitt tilsendt en "conformation mail". Jeg har fått to mailer (en ordrebekreftelse og en fakturakopi??) som bekrefter kjøpet, men jeg vil gjerne begynne å laste ned noe snart! Tips?? EDIT: Fra S2-forumet... "So, certainly dont purchase from shop.sacred2.com, you'll end up with a useless key and nothing to use it on." Stønn. Endret 22. oktober 2008 av XE800
AvidGamer Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Har testet ut online delen og var temmelig overrasket, bra servere og ingen problemer (Closed Net selvfølgelig). Men det negative er måten quests er fremført...dersom du joiner et pågående Campaign så blir ikke fremgangen på questene lagret hvis du ligger lenger bak de andre og det du da gjør blir da ikke lagret. Så ifølge boken bør den som er lengst bak i quester starte server, men dette skaper bare tull og du må da avtale hvem du vil spille med og finne ut hvem ligger lengs bak dersom alle skal ha benytte av dette. Jeg spilte i flere timer med noen folk som var samme level. Så litt seinere startet jeg egen, men da hadde jeg ingen quests fullført og måtte starte på ny! Mest sansynlig lå de bare noen få quests foran meg...men likevel ble dette helt bortkastet for meg. Makan til idiotisk opplegg. men en ting er sikkert at Blizzard vil ikke ha slikt tullete og idiotiske løysninger til Diablo 3. For Sacred 2 er svært rotet online.
vikingkylling Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Selvsagt kommer Diablo 3 til å bli en hit. Vi snakker tross alt om Diablo. Det første skapte sjangeren, og expansionen til Diablo 2 er en av de mest forhåndssolgte expansioner gjennom tidene. Det er mange bøker basert på Diablo, og Blizzard er et svært kjent selskap med mange bra titler bak seg. Men når det må vi aldri tro salgstall og kvalitet er det samme. Diablo 3 vil selge i bøttevis selv om det stinker, nettopp fordi det er Diablo 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå