Gå til innhold

Ingen ny Atom før slutten av 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD har allerede et mye bedre brikkesett (740) og en mye raskere laveffektsprosessor (Athlon X2 3250e). Det samlede effektforbruket fra disse to er faktisk på nivå med Atom-plattformen. AMD har varene, nå må de bare bli tilgjengelige i minibærbare.

Hjelper så utrolig lite hvor mye bedre produkt AMD har enn intel sine produkter, når intel dominerer markedet som de gjør. Er så merkelig når AMD har et produkt som er bedre og billgere, så er det Intel pc-produsentene velger :S

Lenke til kommentar

det viser bare hvor mye markedsføring hjelper.

 

jeg kan ikke huske å ha sett en eneste AMD eller VIA reklame på tv heller. men intel har faktisk kjørt vanlige reklamer på tv også. så folk som har fått med seg reklamen mellom programmene og ikke har noe hardware kunskaper vet at det finnes noe greier som heter intel. og det vil gjøre at de mest sansynlig velger en intel platform.

Lenke til kommentar

Eg skal vertfall ikkje ha intel Atom. Venter på VIA eller AMD skal komme med sine versjoner. Og da blir det linux versjon på meg.

 

er selvfølgelig lurt av Intel å stagnere utviklinga når dei har full kontroll. viktig å melke markedet maksimalt før noke blir lansert, for da vil dei som allerede har den første versjonen, ofte ha den andre som er bedre da det er snakk om eitpar 1000 lapper.

 

Ser for meg at dei pc'ane her kjem til å ha svært korte levetider, og tar med seg data verdenen for fullt inn i forbruksvare verdenen.

Lenke til kommentar
Ser for meg at dei pc'ane her kjem til å ha svært korte levetider, og tar med seg data verdenen for fullt inn i forbruksvare verdenen.

Det tror jeg også. Om bare ett år tror jeg mange som kjøpte minibærbar i år vil ønske seg en ny. Oppgraderingsmulighetene er begredelige på flere vesentlige punkter: brikkesett, oppløsning, ram.

 

Derfor sitter jeg på gjerdet og venter til den første bølgen med teknologisk modne minibærbare kommer. Mange av de som kjøpte minibærbar i år vil nok angre.

Lenke til kommentar

blir spennande å sjå vertfall. Microsoft ber nesten om å bli droppa som OS når dei setter på minnebegrenser. Når nesten steg kjem med 2 kjerner, og nye brikkesett så vil også bruksområdet utvide seg. Da har windows eksludert seg fra markedet til dei som ønsker en kraftigere utgave som skal kunne utføre tyngre operasjoner. En liten minibærbar som blir en liten portabel kraftplugg kan være bra saker for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...