Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slik funker Roaccutan kur mot kviser.


RMBB

Anbefalte innlegg

Skal byne på denne kuren nå, men etter kjapt søk fant jeg ut at jeg kunne lage en tråd slik at folk kan få se effekten av den og ev. bivirkninger.

tenkte og ta bilder hver uke..

 

Jeg skal starte med to tabeletter som skal taes samtidig med middag.

Bilder tatt før påbegynnt kur: 14.okt.08

post-113680-1224006548_thumb.jpg

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har selv gått på det, er en hestekur med ufattelige bivirkninger. At det er registrert selvmord og selvmordsforsøk på dette preparatet forundrer meg ikke, ettersom dette herjer noe iherdig med kropp og psyken din. Men at den virker gjør den, selv har jeg ingen acner igjen. Roaccutane etter langtidsbruk hemme talgkjertlene i å produsere acner, med en envigvarende effekt. Dog kan enkelte få noen senere i livet, men i mye mindre porsjoner.

 

Så vil anbefale det til alle som sliter med acne problemer, for om du har store problemer, vil det gi stygge arr i hele fjeset senere i livet.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
unik42: Skal legge ut mer inof senere i kveld da jeg har fått hentet kuren. Oppdaterer da.

 

Costrato: Hva mener du at den gjør med psyken? Legen sa til meg at det ikke var noen voldsomme bivirkninger bortsett fra at man kunne "tørke" litt ut..

Det er en påkjenning for kroppen, og du blir kanskje utkjørt av å gå med alle de negative sidene ved Roaccutane, noe som KAN gjøre deg deprimert/frustrert. Det er en påkjenning. At legen din sier det ikke er noen voldsomme bivirkninger, er leit og høre. Les pakningsvedlegget, så kan du se selv bivikrningene.

 

Edit: Vil legge til at jeg synest det var verdt det året med "helvete", og hadde jeg fått valget en gang til, hadde jeg gjort det om igjen for det resultatet ble. Så vil ikke råde deg ifra Roaccutane, men jeg vil at du skal være ops på at det er tøft for kroppen.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Må du kutte ut å skremme gutten da. Jeg fikk tørre lepper når jeg gikk på kuren og ingenting annet, så det der skal du ta med en klype salt...

 

Ble kvitt kvisene, men du må regne med å bli verre de første 3-4 ukene da ALT skal ut for siste gang... :)

:tease: Ikke meninga å skremme, bivirkningene oppleves jo forskjellig fra person til person, noen får de, andre ikke :) Jeg blødde for eksempel ekstremt ofte og mye naseblod, leppene ble så tørre og såre at jeg bare jeg sleika på dem så svei det, osv. Men han over meg fikk jo bare tørre lepper, så det er som sagt forskjellig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Ja, får se hvordan det går.

 

Pakningsvedlegget hadde en lang liste bivirkniger. Gidder ikke ramse opp, skal du ta kuren så LES vedlegget før.

 

Da var to første piller unna.

Har oppdatert 1. post

Hehe gratulerer, har selv spist 1000 Roaccutane piller :p

Lenke til kommentar

Glemte forresten og skrive at jeg tar to piller til middag foreløpig. Skal øke etter tre uker.

Ellers har jeg ikke merket så veldig forskjell enda. Men er nok litt tidlig.

 

Noen som har oversikt om man kan bade i klor vann?

Var egentlig planen idag, men glemte og sjekke vedlegget :S

Lenke til kommentar

Noe du kan gjøre først som sist er å anskaffe en bra body lotion og fuktighetskrem. Huden vil i de fleste tilfellene bli ubehagelig tørr, bli mindre elastisk og slå sprekker. Leppemonade er også et must mot tørre lepper, som følger sammen med tørr hud. Blistex er bra, fås i krukke på apoteket.

 

De fleste gjør nok ikke dette før de virkelig har skikkelig tørr hud, og da er det litt sent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Noe du kan gjøre først som sist er å anskaffe en bra body lotion og fuktighetskrem. Huden vil i de fleste tilfellene bli ubehagelig tørr, bli mindre elastisk og slå sprekker. Leppemonade er også et must mot tørre lepper, som følger sammen med tørr hud. Blistex er bra, fås i krukke på apoteket.

 

De fleste gjør nok ikke dette før de virkelig har skikkelig tørr hud, og da er det litt sent.

Mhm, der sier du noe, jeg anbefaler forresten Cremex fra RFSU, SKIKKELIG god krem, har brukt selv mens jeg gikk på.

Lenke til kommentar

Interessant! :) Har litt lyst til å starte på Roaccutan selv, har vært plaget med kviser i 5 år. Er riktignok bare 16 enda, men faen som jeg er lei. For litt sida stoppa kvisene å komme, men det hjalp ikke en drit, siden ansiktet, brystet og ryggen har så mange arr fra tidligere poppede kviser at det ser like ille ut. Nå har det starta å komme nye kviser igjen (som jeg ikke popper), men det hadde vært fint å kunne ta problemet ved rota og stoppe utviklingen av nye. :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Tomas_*

Heisann!

 

Har selv gått på Roaccutan i seks måneder nå. Har cirka én igjen. Totalt 500 tabletter. Har lite bivirkninger bortsett fra litt tørr hud i ansiktet og tørre lepper til tider. Men hjelper å drikke mye vann.

 

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok kuren, og alle bivirkningene er oppskrytt. Det er flere som tar selvmord fordi de ikke får hjelp med kvisene, enn folk som tar selvmord p.g.a. Roaccutan. Det er aldri bevist uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Heisann!

 

Har selv gått på Roaccutan i seks måneder nå. Har cirka én igjen. Totalt 500 tabletter. Har lite bivirkninger bortsett fra litt tørr hud i ansiktet og tørre lepper til tider. Men hjelper å drikke mye vann.

 

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok kuren, og alle bivirkningene er oppskrytt. Det er flere som tar selvmord fordi de ikke får hjelp med kvisene, enn folk som tar selvmord p.g.a. Roaccutan. Det er aldri bevist uansett.

Blir for enkelt og si det. At DU ikke reagerer slik betyr ikke at andre gjør det.

Lenke til kommentar

Meget bra kur. Tatt 276 av 500 piller. I starten avr det helt jævleig fikk et stort utbrudd på haka, så et par uker etter det i kinnene og så i panna. I tilegg har jeg fått litt vondt i rygg + veldige tørre lepper og litt problemer med tørrhet i ansiktet. Men for all del helt verdt det. I ansiktet har jeg nå par to tre små aktive kviser igjen, sliter bare litt med rødhet. Etter min mening så er roaccutane helt klart verdt det.

 

Når det kommer til å få det så er det resptbelagt. Har prøvd differin og tetralyclin(?) osv og var etter at det ikke funka at jeg ble skrvet ut roaccutane. Når det kommer til pris så koster 100 piller 800 kr, så totalt for 500 piller betaler jeg 4000,- men helt klart verdt det imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...