Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slik funker Roaccutan kur mot kviser.


RMBB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Er det noko anna ein kan bruke før det? Eg har mykje kviser og ser ganske forjævlig ut.

Eg drikk mykje kaffi og drikke ein heil del lettbrus (Pepsi Max).

 

Ein kan jo kjøre over dei med barberhøvel (hehe, lett underhaldning) men det ser jo desto jævligare ut.

Ville ikkje klort/skjært på kvisene, da det kan føre til arr. Forøvrig kan du prøve med salver på apotek eller få noen hos legen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har glemt og oppdatere denne jeg.. Har blitt litt mye greier.

 

Har nå gått på to piller dagelig frem til 4.des da gikk jeg opp til tre.

 

Bivirkninger jeg har hatt/har:

Tørr hud, spesielt lepper. Litt rød i aniktet. Rødmer ekstremet fort. Neseblod. Vondt i hode i ca uke da jeg gikk opp til tre. Irriterte øyer (klør og føles litt tørre) LITT blod i avføring(i starten av kuren) Til tider litt mageknipe, men det har hendt før og så er ikke nødvendigvis kuren.

Har vert og sjekket og tatt blodprøver og fastlegen min og hudlegen sa at alt så bra ut.

 

Effekt:

Det har blitt betydelig bedre på ryggen og ansiktet, ble litt værre i starten i ansiktet så trakk det seg litt tilbake å ble mye bedre. Etter jeg gikk opp til tre har det blitt litt værre men holder på å roe seg igjen nå.

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Spennende tråd. Takk for at du deler dine opplevelser med oss. Personlig begynner jeg å bli dritt lei hele kvise-drittet og har bestilt legetime rett over nyttår. Forhåpentligvis blir jeg da videresendt til hudlege, og videre satt på roa. Har tidligere prøvd uttalige reseptfrie ting, og senest differin+oxytetral av lege. Dette hjalp veldig i starten, men de siste månedene har de begynt å poppe ut igjen. Tror dere jeg kan håpe på å få en roa-kur nå?

 

Er uten tvil to forskjellige personer på en bra kvisedag, kontra en dårlig. Sikkert mange som kjenner seg igjen. Håper jeg kan være kvitt kvisene til studiestart til høsten, så jeg kan begynnne et nytt kapittel uten irriterende byller i ansiktet :p

Lenke til kommentar
Har glemt og oppdatere denne jeg.. Har blitt litt mye greier.

 

Har nå gått på to piller dagelig frem til 4.des da gikk jeg opp til tre.

 

Bivirkninger jeg har hatt/har:

Tørr hud, spesielt lepper. Litt rød i aniktet. Rødmer ekstremet fort. Neseblod. Vondt i hode i ca uke da jeg gikk opp til tre. Irriterte øyer (klør og føles litt tørre) LITT blod i avføring(i starten av kuren) Til tider litt mageknipe, men det har hendt før og så er ikke nødvendigvis kuren.

Har vert og sjekket og tatt blodprøver og fastlegen min og hudlegen sa at alt så bra ut.

 

Effekt:

Det har blitt betydelig bedre på ryggen og ansiktet, ble litt værre i starten i ansiktet så trakk det seg litt tilbake å ble mye bedre. Etter jeg gikk opp til tre har det blitt litt værre men holder på å roe seg igjen nå.

Lenke til kommentar
Hvor alvorlig må det være før Roaccutan er aktuellt? Har kviser selv, og syns det er plagsomt å måtte poppe 3-4 stk iløpet av en dag, og det er ganske mange "underjordiske" tror jeg og. Var mye værre før though, er 19.5 år gammel nå.

 

Det som trengs er egentlig at du føler selv at du plages, og at andre kurer har mislyktes. Bruker for øyeblikket Dalacin og Skinoren, har brukt det i 2 eller 3 uker nå, har ikke hjulpet en drit, og jeg vet at Roaccutan er en mulighet når resepten min er tom for sakene jeg bruker nå. :) Hadde vært fint å slippe bivirkningene som hårtap og depresjon såklart, men jeg er ganske lei av kviser og.

Lenke til kommentar
Hvor alvorlig må det være før Roaccutan er aktuellt? Har kviser selv, og syns det er plagsomt å måtte poppe 3-4 stk iløpet av en dag, og det er ganske mange "underjordiske" tror jeg og. Var mye værre før though, er 19.5 år gammel nå.

 

Det som trengs er egentlig at du føler selv at du plages, og at andre kurer har mislyktes. Bruker for øyeblikket Dalacin og Skinoren, har brukt det i 2 eller 3 uker nå, har ikke hjulpet en drit, og jeg vet at Roaccutan er en mulighet når resepten min er tom for sakene jeg bruker nå. :) Hadde vært fint å slippe bivirkningene som hårtap og depresjon såklart, men jeg er ganske lei av kviser og.

Okay, men det er vel ganske dyrt? Rundt 10 000 kroner for pillene + legetimer og diverse undersøkelser. Må vel komme på nærmere 20 000 kr tilsammen?

 

Takke for svar :)

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Våknet med røde og kløende øyne idag.. Noen andre som har hatt dette? Får man noe øyedråper eller noe for det?

 

 

Ble nevnt i en post eller 2 i denne tråden at man kan få tørre øyne etc. Det ble også nevnt at man blir veldig tørr ellers på kroppen.

 

Tror ikke du får øyedråper, siden det sikkert gir seg etter ett par dager. Ikke vet jeg, men jeg antar.

 

 

Ellers, så er dette en spennende tråd. Tror jeg må bestille meg en time til legen for å få sånne tabletter. Virker som om at det er verd 4 høvdinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...