Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
oi da oi da... testet på luft nå.. SATAN!!!

 

oooh... 1.49v og 65c ... dæven. Min 3520 hadde kokt!

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
oi da oi da... testet på luft nå.. SATAN!!!

 

oooh... 1.49v og 65c ... dæven. Min 3520 hadde kokt!

 

Mein Gott!!

 

Dette er en rå chip **dp**.

Bør ha potensiale til litt "havoc" på ORB'en. :)

Lenke til kommentar
oi da oi da... testet på luft nå.. SATAN!!!

 

oooh... 1.49v og 65c ... dæven. Min 3520 hadde kokt!

 

Mein Gott!!

 

Dette er en rå chip **dp**.

Bør ha potensiale til litt "havoc" på ORB'en. :)

 

nå må du investere mister.. 3540 virker som det feiteste hittil.. tenk på denne under GOD vannkjøling. 4600Mhz burde faktisk ikke være helt umulig stabilt på 1.4v..!

Lenke til kommentar

De koster 2 ganger mer jo. Konkurransen tetner seg stadig mer i disse dager, og vi kommer trolig til å se flere hyppige lansering av flere bra CPU i løpe av kort tid, og man bør få seg en ny CPU om 6 måneder uansett. Det er lurt å satse på rimeligere CPU i disse dager, mener jeg.

 

Basert på det vi har sett på i7, batch# har mer å si enn modell#. Hvis denne trenden forsetter da vil man trolig få bedre OC på i7 920 D0 med riktig batch# enn flere av disse W3450 og i7 950 batchene, og da er et litt surt å betale doblet, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
De koster 2 ganger mer jo. Konkurransen tetner seg stadig mer i disse dager, og vi kommer trolig til å se flere hyppige lansering av flere bra CPU i løpe av kort tid, og man bør få seg en ny CPU om 6 måneder uansett. Det er lurt å satse på rimeligere CPU i disse dager, mener jeg.

 

Basert på det vi har sett på i7, batch# har mer å si enn modell#. Hvis denne trenden forsetter da vil man trolig få bedre OC på i7 920 D0 med riktig batch# enn flere av disse W3450 og i7 950 batchene.

 

jeg mener det du sier der er tull, men greit nok. kos deg med 920 D0.

Lenke til kommentar
De koster 2 ganger mer jo. Konkurransen tetner seg stadig mer i disse dager, og vi kommer trolig til å se flere hyppige lansering av flere bra CPU i løpe av kort tid, og man bør få seg en ny CPU om 6 måneder uansett. Det er lurt å satse på rimeligere CPU i disse dager, mener jeg.

 

Basert på det vi har sett på i7, batch# har mer å si enn modell#. Hvis denne trenden forsetter da vil man trolig få bedre OC på i7 920 D0 med riktig batch# enn flere av disse W3450 og i7 950 batchene.

 

Problemet er bare at for folk som kjøler med andre ting enn luft så har ikke 920'ene høy nok MP. Blir BCLK som setter en stopper for overklokkingen, noe som antagligvis ikke vil skje på f.eks 950'ene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig at 23x er en fordel for de som har et HK med begrenset multipler, og særlig hvis man skal kjøre på ekstrem kjøling.

 

Det gjenstår å se hvor høy BCLK vil en bra 920 D0 klare å kjøre på et bra HK, men for nå har jeg sett 220+ BCLK, og da vil Vcore/kjøling-behovet forsatt være begrensede faktoren for både 920, w3450 og 950 på 24/7 systemer på luft/vann.

Lenke til kommentar
Jeg er enig at 23x er en fordel for de som har et HK med begrenset multipler, og særlig hvis man skal kjøre på ekstrem kjøling.

 

Det gjenstår å se hvor høy BCLK vil en bra 920 D0 klare å kjøre på et bra HK, men for nå har jeg sett 220+ BCLK, og da vil Vcore/kjøling-behovet forsatt være begrensede faktoren for både 920, w3450 og 950 på 24/7 systemer på luft/vann.

 

Har faktisk dukket opp flere på XS som faktisk er over 5GHz med fasekjøling nå, å for å nå dit må man klare 250BCLK med en 920, noe de aller fleste aldri vil komme i nærheten av. Nei, for oss "vanlige" overklokkere som leker oss med luft, så vil nok en 920 holde, men for de som leker seg med vann / fase / tørr is / ln2 derimot så må nok de over på andre modeller. Er ikke uten grunn at stort sett alle WR er med de dyrere modellene og ikke 920'er ;)

 

Edit:

Man må altså opp mot og over for å komme over 5GHz, ikke for å NÅ 5GHz :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

LN2 og ekstremkjøling er sikkert moro å leke med, og knuse WR er ikke helt ille heller. Men jeg personlig er mer opptatt av hva man kan kjøre stabilt på 24/7 på luft/vann.

 

Det virker at denne nye serien (w3250, w3450, i7 950, i7 975, i7 920) hele gjengen vil klare ca. @4.4GHZ +/- 200MHZ på luft/vann 24/7. Tidligere erfaringer tilsier at OC vil variere litt på disse, men vil være mer avhengig av batch# enn modell#, mener jeg.

Lenke til kommentar

Er W3520 verdt prisen (2690,-) for å kjøre 4.0GHz 24/7 på bra heatpipe luft når man har en 920 som klarer opptil 4.2 bench men krever litt høy vcore på 4.0 og kjører med 1.19 på 3.5?

 

Lurer sterkt på en W3520, men kun om den gir meg 4.0GHz på maks 1.28vcore og ikke blir varmere enn 80C load på de varmeste sommerdager. Kjører meget god luftkjøling i alle ledd, så det går mer generellt på hvor varme de vil bli på god luftkjøling. (alt HT:ON) selvf.

 

Hvis disse ønskene virker å være innenfor rimelighetens grenser kunne jeg tenke meg å selge min 920 og kjøpe en W3520. Hvis det er usannsynelig, står jeg over.

 

EDIT:

W3540 er selvf. ingenting for meg da jeg ikke går etter verdensrekorder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...