Gå til innhold

Ny gaming pc (stasjonær) - elkjøp/expert/lefdal


Anbefalte innlegg

Nei, jeg vil ikke bygge pc selv. Nei, jeg vil ikke overklokke (hva faen betyr det anyway? Ikke svar..). Det jeg vil ha er en stasjonær pc som skal brukes til gaming. Og da snakker vi ikke Cs eller WoW gaming, da snakker vi AoC og Crysis gaming :) Og da skal det kjøres fullt!

Prislappen vil jeg helst skal være på MAKSIMALT 10 000 kr

 

Ellers er det ikke noen spessielle krav fra min side. Vil jo selvsagt ha en stillegående pc som går kjapt, men ellers ikke noe spessielt.

 

Men en veldig viktig ting! Jeg må finne en slik pc på Elkjøp, Expert eller Lefdal! Grunnen til det er at jeg har opplevd tidligere hvilket helvete det kan være når ting man har bestilt over nett blir ødelagt. Så det må være over disk med andre ord. Eventuelt fra dems hjemmesider, det kan vel fortsatt leveres til reperasjon hos dem uansett.

 

Så...er det noen som kan tipse meg om en bra gaming-pc?

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg vil ha er en stasjonær pc som skal brukes til gaming. Og da snakker vi ikke Cs eller WoW gaming, da snakker vi AoC og Crysis gaming :) Og da skal det kjøres fullt!

Prislappen vil jeg helst skal være på MAKSIMALT 10 000 kr

Vel det er umulig !!

 

Om du har opplevd et så helvete med retur så har du vært uheldig eller det at du synes det er et helvete å komme seg til postkontoret og få sendt den av gårde.

 

Hvor bor du henne ?

netshop har lokaler i Oslo og sandefjord, komplett har også i sandefjord og datakjeden har flere steder i landet.

de har mye bedre ferdig PC'r enn hva elkjøp og disse her har, det er også mulig å få dem til å sette sammen en maskin for deg og at du velger ut komponentene, da for du Pc'n med alt ferdig installert akkurat som om du skulle kjøpt den på elkjøp og du retunerer hele maskinen da garantien går over hele ikke hver enkel del, og det for bare 300-500,- ekstra, da får du mye mer for penga.

 

Det å gå for Dell, HP etc. er bare idiotisk om du skal spille og det er ikke billig for lommebuken din om du tenekr på vha du får for pengene

Lenke til kommentar
Nei, jeg vil ikke bygge pc selv. Nei, jeg vil ikke overklokke (hva faen betyr det anyway? Ikke svar..). Det jeg vil ha er en stasjonær pc som skal brukes til gaming. Og da snakker vi ikke Cs eller WoW gaming, da snakker vi AoC og Crysis gaming :) Og da skal det kjøres fullt!

Prislappen vil jeg helst skal være på MAKSIMALT 10 000 kr

 

Ellers er det ikke noen spessielle krav fra min side. Vil jo selvsagt ha en stillegående pc som går kjapt, men ellers ikke noe spessielt.

 

Men en veldig viktig ting! Jeg må finne en slik pc på Elkjøp, Expert eller Lefdal! Grunnen til det er at jeg har opplevd tidligere hvilket helvete det kan være når ting man har bestilt over nett blir ødelagt. Så det må være over disk med andre ord. Eventuelt fra dems hjemmesider, det kan vel fortsatt leveres til reperasjon hos dem uansett.

 

Så...er det noen som kan tipse meg om en bra gaming-pc?

 

Jeg vil jo si at DETTE er en bra gamingmaskin.

 

Dere bør sjekke sidene til expert, lefdal og elkjøp før dere avskriver dem helt.

Lenke til kommentar

Ja og den pcen til 10k er som å kjøpe katta i sekken.

 

Ditt alternativ:

 

ukjent hovedkort

Q6600 Prossesor

4GB 667Mhz Minne

640,00 GB HD

2X NVIDIA GF 9800GT SLI

 

Og så må det jo nevnes at slike pcer (packard bell, dell etc) er vanskelig å få oppgradert senere. Rett og slett fordi de ønsker at kjøperen skal kjøpe en ny pc istedenfor å oppgradere, noe de ikke tjener penger på. Alt til den idiotiske sum 10000,-

 

Bedre alternativ.

 

Custom pc bygd av teknikere på en av Norges eller utlandets nettbutikker. lett å oppgradere og du kan praktisk talt håndplukke alt.

 

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

 

Dette har et startoppsett som koster kr 7.495.

 

men bytt til :

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

Og du har en pc som koster 300 kroner mer(kr 10811), men er så mye bedre.

 

og du får

 

Cooler Master Mystique 631, Sort _________________ Smaksak

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, _________________ Garantert bedre en noe sm følger med PB ferdig pc

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz _________________ Samme

Corsair Powersupply 550W Bulk, black, _________________ Garantert bedre en noe som følger med PB ferdig pc

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, _________________ Raskere og bedre minne

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, _________________ Vel, 140GB mindre plass

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, _________________ Mye bedre enn 2xNVIDIA GF 9800GT

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO _________________ og du får med Mus og tastatur

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort _________________ og du får med Mus og tastatur

 

 

eller

 

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10304

 

bytt kabinett til Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) så har du den til kr 10198. langt bedre og billigere enn den fra packard bell.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hvis du bor i Oslo så kan du ta en tur til Møllergata og hente en ferdig bygd pc på Datakjeden eller Digital Impuls. Mye for pengene og super service.

 

Jeg er mest fornøyd med service på Digital Impuls, men de har hakket høyere priser. For min del så betaler jeg glatt litt mer for bedre service og kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...