Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer Mazda 3 1,6 D Touring


jvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert gode biler det der, men det kommer nok til å kjøres skikkelige kampanjer på Mazda 3 snart (fabrikksnye, i hvert fall), siden den helt nye 3-eren allerede er vist og snart er klar for lansering.

 

Mener å ha lest at den nye 3-eren ikke kommer før over neste sommer? Men det kan selvsagt være feil.

 

Har lest litt tester av denne, da svigers har sett på den. For å ta det negative: Den støyer mer enn konkurrentene, og plassen innvendig er omtrent som en Golf selv om den er ca 20 cm lenger. Sporty instrumentering, men setene passer ikke meg. Kort og flat sittepute, for myke øverst i seteryggen.

Lenke til kommentar

Støyer mer en konkurentene ?

 

Jeg var på bilshopping med en kompis i fjor og vi testaa mange forskjellige biler .. Valget falt til slutt på Mazda 3 1.6d . Golfen var den bilen som støya mest med sin kaklende pumpedysemotor ...

 

Eneste er at det er noe hjulstøy men den er langt bedre en mange av sine konkurenter.

 

Kompisen min har forøvrig kjørt 40000 km med 3rn sin og den ble kjøpt Februar i fjor. Eneste feilen han har opplevd er at bilen spiser lyspærer men det skal vist sjekkes på ved neste service , trolig snakker vi om et rele som gir for mye spenning til pærene.

 

Mitt råd; Mazda er generelt bra biler men denne er nok en fin kombinasjon av fornuft/sporty . Bilen er forøvrig veldig økonomisk og den PSA motoren er sprek nok til de alle fleste oppdrag.

Lenke til kommentar

http://www.bilnorge.no/vis_tester_ny.php3?...p;modell=393022 er det flere tester av Mazda 3, bl.a. en med Golf, hvor 3-ern får pepper for støynivå (mer enn Golf). Her var alle med 1.6 bensin. Etter faceliften for et par år siden ble det gjort noe med problemet, og de nyere testene viser at den nå er bedre. Svigers har prøvekjørt den, og mange andre i samme størrelse, og syntes også 3'eren støyet mer enn de andre. Jeg må legge til at han kun ser på bensinmotor.

Lenke til kommentar

Den jeg ser på er en 2008 modell og den støyet svært lite når jeg prøvekjørte den. Bilen kommer ferdig reg med årsavgift betalt og utstyrs pakke med 16" alu.felger, kjørecomputer, esp og nye vinterdekk mm til 240,000 totalt

 

Noen kommentar til det? Er så dårlig informert i bilmarkedet, så er ikke sikker på om prisen er god eller dårlig. Bilselgeren hadde vann i munnen når jeg kom inn i butikken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...