Gå til innhold

AC/DC på ny turne


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Ser at AC/DC snar kommer ut med nytt album. I den sammenheng lurer jeg på om de har tenkt seg ut på turne? Har kikket litt inne på web siden dems, men fant ikke noe. Så er det noen inne på forumet her som holder seg oppdatert på slikt?

Tar de turen innom Skandinavia er jeg klar til å reise, uansett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo den ubestridte beste måten å promotere ei ny plate på, så jeg regner med det blir ny verdensturne. I tillegg til å dra inn igjen alle utgiftene ved å lage plate. Det er DYRT når man skal i proft lydstudio og leie lydteknikere og whatnot. Snakker 6-sifrede beløp hvis studiooppholdet er langvarig. Og enkelte band komponerer jo faktisk hele plata mens de er i studio.

Dette skal de tjene igjen på billettsalg. Det er derfor Maiden hadde en verdensturne annethvert år gjennom hele 80 og 90-tallet. Ei plate, en turne, ny plate, ny turne osv osv.

Lenke til kommentar
Det er jo den ubestridte beste måten å promotere ei ny plate på, så jeg regner med det blir ny verdensturne. I tillegg til å dra inn igjen alle utgiftene ved å lage plate. Det er DYRT når man skal i proft lydstudio og leie lydteknikere og whatnot. Snakker 6-sifrede beløp hvis studiooppholdet er langvarig. Og enkelte band komponerer jo faktisk hele plata mens de er i studio.

Dette skal de tjene igjen på billettsalg. Det er derfor Maiden hadde en verdensturne annethvert år gjennom hele 80 og 90-tallet. Ei plate, en turne, ny plate, ny turne osv osv.

5010544[/snapback]

det kan jo også ha noe med at selv vil spille live også da. tror ikke pengene er det som bestemmer det akkurat. ac/dc har jo bra live rykte på seg, så de liker seg sikker på scenen.

Lenke til kommentar

Jaja...

 

Deep Purple sin nye plate fungerte faktisk, spesielt med tanke på åpningssporet. Steve Morse er en meget dyktig gitarist.

 

Men når man snakker om gamle travere, er det enkelte som burde lugget gitaren og hva de ellers har mellom fingra (og kjeften) på hyllen. At AC/DC har solgt 148 mill. album er uforståelig, for de har to gode sanger, hvorav den ene er ren stjeling. Har ikke de største forhåpningene til det nye albummet.

 

Så om de turnerer gjenstår vel bare å se...

Lenke til kommentar
men er det ikke for lengst tide å pakke sammen?

5012587[/snapback]

:ermm: Nei... Syns ikke alder eller hvor lenge dem har holdt på har noe å si. Musikk er musikk, og musikken lever uansett hvor gammel den er. Den skal ikke drepes, ikke stoppes.

 

Mener å huske du spiller i band tørrfisk, hva hadde du sagt om noen gikk rundt og sa at dere burde slutta for lengst fordi dere er så gamle (forover i tid) ??

 

Har du kanskje planer om å legge gitaren på hylla den dagen du fyller XXår kun fordi da er du ikke ung lenger?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
men er det ikke for lengst tide å pakke sammen?

5012587[/snapback]

:ermm: Nei... Syns ikke alder eller hvor lenge dem har holdt på har noe å si. Musikk er musikk, og musikken lever uansett hvor gammel den er. Den skal ikke drepes, ikke stoppes.

 

Mener å huske du spiller i band tørrfisk, hva hadde du sagt om noen gikk rundt og sa at dere burde slutta for lengst fordi dere er så gamle (forover i tid) ??

 

Har du kanskje planer om å legge gitaren på hylla den dagen du fyller XXår kun fordi da er du ikke ung lenger?

5012604[/snapback]

 

Nei nei, ikke misforstå!

For all del, alder har ingenting å si!

Men når man blir en levende parodi på seg selv, og begynner å gjenta seg selv om og om igjen på plate etter plate med penta-briefing, og gir ut ørten samleplater, så syns jeg det er på tide å gi seg! Når man ikke lenger er nyskapende, så bør man slutte å gi ut plater, slik at publikum ikke blir lei av en.

Cher som har avskjedskonserter i søkk og kav når hun får lyst, er fks et skrekkeksempel på en som burde komme seg ut av showbiz.

Den dagen mitt band gir ut en plate som er kjedelig og kun en repitisjon av tidligere utgivelser, så sier jeg slutt og fortsetter å praktisere musikk for min egen del, eller starter nye prosjekter.

Lenke til kommentar
AC/DC og Manowar er sterotypen av harry, og er levende parodier av seg selv.

All respekt til dem for deres betydning innenfor musikk, men er det ikke for lengst tide å pakke sammen?

5012587[/snapback]

nå ble jeg nesten litt sint på deg :mad:

 

håper ac/dc kommer til norge og holder konsert i spektrum. da vet jeg hvem som skal ta turen innom :w00t:

Lenke til kommentar
AC/DC og Manowar er sterotypen av harry, og er levende parodier av seg selv.

All respekt til dem for deres betydning innenfor musikk, men er det ikke for lengst tide å pakke sammen?

5012587[/snapback]

nå ble jeg nesten litt sint på deg :mad:

 

håper ac/dc kommer til norge og holder konsert i spektrum. da vet jeg hvem som skal ta turen innom :w00t:

5015339[/snapback]

samma her..jeg må nedover

 

men det å sammenligne Manowar med AC/DC er jo helt ute på viddene.....blir nesten oppgitt jeg....

parodi på seg selv? hvor tar du det fra? herregud da mann :thumbdown:

Lenke til kommentar

"Men når man snakker om gamle travere, er det enkelte som burde lugget gitaren og hva de ellers har mellom fingra (og kjeften) på hyllen. At AC/DC har solgt 148 mill. album er uforståelig, for de har to gode sanger, hvorav den ene er ren stjeling. Har ikke de største forhåpningene til det nye albummet."

 

Blasfemi,blasfemi ! Angus og gjengen er KONGER,og håper at de svinger innom Norge på turne! ;)

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar
"Men når man snakker om gamle travere, er det enkelte som burde lugget gitaren og hva de ellers har mellom fingra (og kjeften) på hyllen. At AC/DC har solgt 148 mill. album er uforståelig, for de har to gode sanger, hvorav den ene er ren stjeling. Har ikke de største forhåpningene til det nye albummet."

 

Blasfemi,blasfemi ! Angus og gjengen er KONGER,og håper at de svinger innom Norge på turne!  ;)

5018586[/snapback]

 

Ditto

 

Hvis det blir turne skal jeg gjøre alt i min makt for å få komme meg på showet.

Lenke til kommentar
AC/DC og Manowar er sterotypen av harry, og er levende parodier av seg selv.

All respekt til dem for deres betydning innenfor musikk, men er det ikke for lengst tide å pakke sammen?

5012587[/snapback]

 

 

At du våger å snakke slikt om ManOwar!! :realmad:

Du har kanskje rett med AC/DC, men Man0war ligger i sjelen!

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...