Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sprekk i bunnpanna!


Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Hoi, kjørte litt fort over en fartshump i går. :p

Fikk en liten sprekk (1cm) i bunnpanna, der med drenpluggen, har skrudd den av nå og har den med på jobb, problemet er at den er laget av aluminium og vi har ikke alu sveis på jobben, tror jeg.

Lurte på om det finnes noe masse jeg kan tette det med, som sparkel liksom :p

Det er vel da viktig at denne massen utvider seg på samme måte som aluminium gjør når det blir varmt, så det ikke blir spenninger så det detter av...:)

Noen ideer?

det er en chrysler stratus, hvis noen skulle lure..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes dette er litt risiko. Avhengig av bilens alder og verdi ville jeg vurdert å skifte denne. Kjipt å stå en dag hvor olja ligger under på bakken.

 

Eller enda verre, at oljen forsvinner, og motoren skjærer seg, mens man kjører..

Bytt, eller få den sveiset av en som kan det!

Da er det godt å ha oljetrykksvarsler som virker ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
loddet det jeg, ser ut til å funke, loddet med alu loddetinn, men er det mulig å lodde med sølvlodd og? alu er vanskelig å lodde.

 

Ingen problem,det er flushmiddel på sølvtrtåden som gir feste,men du er nødt til å bruke astylen/oksygen .

Det største problemet er at du ikke vet når aluminiumet er så varmt at det blir flytende,noe som kan innebære at du smelter et hull i bunnpanna,du kan skjekke smeltepunktet aluminium vs sølvloddetinn.

 

En annen ting er hvor mye magnesium som er brukt i aluminiumformelen,du kan også oppleve at den tar fyr eller freser/poffer når du begynner å varme,prøv og kutt ut en liten prøve hvis mulig og varm den,hvis den smelter uten problemer så kan du sveise/lodde.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...