Gå til innhold

wow eller lotro? hvilket spill bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poenget er vel og egentlig bevist da for det er umulig å støte på drager i Middle-Earth, av den kjente sorten, ettersom Smaug var den siste dragen i området og han er rimelig død nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller WoW, men har ikke noe kjennskap til LotR. WoW kommer med ny expasion nå om en mnd og det er noe å glede seg til. Som en sa her tidligere i tråden så er LotR milevis foran i grafikk. Det vet jeg ikke noe om, men WoW har ikke den beste grafikken. Er du opptatt av grafikk så er ikke WoW det helt store, men det er så mye mer. Når du når level 70 er spillet langt fra over. Det er masse end-game raids og PvP'en her er suveren i forhold til andre spill (min mening, ikke slakt meg her). Alt i alt er WoW et suverent spill og etter Wrath of the Lich King kommer ut kan man nå level 80 og det kommer nye battlegrounds :D

Velg WoW ;)

Skrevet (endret)

Du bør utentvil velge World of Warcraft fremfor elendige, ubalanserte, halv ferdige mmo`s som LotR, Warhammer og AOC.

Ser du på salgstallene så forstår du hvorfor. WoW har sikkert solg mer enn dobelt så mange som de til sammen.

Der er det snakk om et bra kampsystem, masse handlig, god historie (vist du gidder og lese bøkene og sette deg inn i denne), masse mulighet til pvp.

Nå i November kommer det og mye mer bra! Lover deg at vist du begynner kommer du ikke til og angre.

Endret av bjorns_1
Skrevet

Jeg har prøvd begge, og valgte LotRO. Smak og behag selvfølgelig. Spillene er ganske ulike fordi om de kanskje ser ganske like ut så du bør prøve begge en måneds tid hver.

Hvordan bjorns_1 kan uttale seg om at LotRO per dags dato er "elendige, ubalanserte, halv ferdige" lurer jeg litt på dog. At WAR og AoC er det er ganske naturlig siden de er rimelig ny, men at LotRO er det går jeg ikke med på. Spillet kom ut i april 2007 og er polert nå. Hadde spillet vært ELENDIG, 50% ferdig og ubalansert hadde det neppe vunnet "The 2007 PC Game of the Year" (Golden Joysticks Awards: 2007)

Skrevet

Bra at folk bruker exp. pack som argumentasjon... det kommer også en exp. pack til LotRO 18. nov. Dog forstår jeg ikke hva det har med saken å gjøre. Både WoW og LotRO kan man spille sykt lang tid før man i det hele tatt trenger å tenke på mer content.

Skrevet

Rent spillmessig ville jeg valgt World of Warcraft. Det har en langt større spillbase, og dette gjør det da lekende lett å finne likesinnede folk å spille med. Og når du legger til det faktum at det er Blizzard som sitter ved spakene, vel... Man kan ikke noe annet enn å elske det.

Skrevet
Du bør utentvil velge World of Warcraft fremfor elendige, ubalanserte, halv ferdige mmo`s som LotR, Warhammer og AOC.

Ser du på salgstallene så forstår du hvorfor. WoW har sikkert solg mer enn dobelt så mange som de til sammen.

WoW var ikke perfekt når det var lansert. Det var minst like ubalansert som War er idag, ikke det at War er så forferdelig, ei heller var Wow det når det ble lansert.

Det at Wow har solgt så mye er irrelevant når Wow har vært tilgjengelig siden 2004, og War ble lansert for noen måneder siden.

Der er det snakk om et bra kampsystem, masse handlig, god historie (vist du gidder og lese bøkene og sette deg inn i denne), masse mulighet til pvp.

Nå i November kommer det og mye mer bra! Lover deg at vist du begynner kommer du ikke til og angre.

Kampsystemet i War er omtrent samme greia som Wow, historien er dypere, dessuten så er Warcraft universet tungt basert (ripoff) på Warhammer universet, som er 10-20 år eldre. Dessuten hvis du mener Wows pvp er bedre enn War så tar du feil, selve hovedfokuset til War er pvp. Pvpen i Wow er en vits, i forhold til War så er det et minigame.
Skrevet

Har spillet WoW aktivt en stund nå, skal koble meg over til LotrO igjen, har bare spillet en 14 dagers trial noe som er alt for lite til å gjøre seg opp et helhets inntrykk av spillet. Skal og forsøke AoC og War.

Jeg valgte WoW i starten mye grunnet kundebasen fordi jeg spiller MMOs mest for det sosiale og da fant jeg WoW som et godt valg. Dessverre er det sosiale miljøet totalt herpet i WoW så om du skal ha et nogenlunde greit sosialt miljø er du nødt å finne en guild ettersom General chat, Trade chat og Looking for Group chat somregel er overfylt av fjortiss oppførsel.

Skrevet

WoW er MMOenes Donald Duck - søtt,nusselig og barnslig.

WAR er WoW sin litt ondere bror - Rått,brutalt og mer gøy :p

AoC er lillebror som ser opp til de 2 andre men får det ikke helt til.

LOTRO er den gamle kjederøykende tanten, kjedelig og grått.

Skrevet

HAhahahahahahaha

Så. Komplett. Latterlig.

Skrevet

WAR er like søtt og nusselig som WoW.

AoC ser ikke opp til noen av de, siden de gjør noe helt nytt. Som at man må "tenke" i spillet.

Skrevet
Trenger ikke noen argument. Smart du også

Neida, du kan godt slenge påstander om at Wow er best i hytt og pine, men når du ikke kan argumentere for det så er det ingen som vil ta det seriøst. Forhåpentligvis.

Skrevet (endret)
Trenger ikke noen argument. Smart du også

Neida, du kan godt slenge påstander om at Wow er best i hytt og pine, men når du ikke kan argumentere for det så er det ingen som vil ta det seriøst. Forhåpentligvis.

Classbalance (noe de andre mmo`ene failer totalt på),

Den classen man velger har en mye større "rolle" enn i de andre spilla. Får ikke forklart det helt men,

Varierte og utrolig morsomme bossfights (spesielt om man raider 10mans/25mans,

Pene miljøer og "epic" landskap,

Et noenlunde bra pvp system med Arena 2v2, 3v3, 5v5, battle grounds med opp til 40 stk på hvert lag,

En chat som er overlegen i forhold til Aoc/Warhammer. (chaten suger på disse to, spesielt i warhammer, den er rotette og man føler seg helt alene, og det er rett og slett tungvindt og komunisere med andre),

Kan komme med mange mer om det ikke holder, men jeg må gå og spise nå :tease:

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Hva er i hele tatt poenget med å sammenligne WoW med WAR og AoC her når det ikke har noe som helst med denne tråden å gjøre? Tror du finner nok WoW VS WAR og AoC på deres underforum her. Herlig å argumentere MOT LotRO ved å fortelle hvor mye bedre WoW er enn AoC og WAR...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...