Gå til innhold

For oss som ikke er som MacGyver


Anbefalte innlegg

jeg gjetter meg til at verken ildstålet eller guppy er lovlig å gå rundt med i lomma her til lands...

 

dette fordi de blant annet har en kniv innebygget...

Tror det er lov så lenge bladet på kniven er under 6 cm ;) .

 

Feil.....den 6cm idioti regelen gjelder bare for fly/flyplasser.

 

Du har lov til å bære kniv dersom formålet er jobb/fritid eller pynt(bunad, kofte)

 

Dersom jeg jobber som fx. snekker eller elektriker og har en olfa-kniv i brystlommen og tar en tur på butikken for å kjøpe meg lunsj, og jeg ble arrestert for å bære ett våpen ville jeg nok ha blitt lettere irritert.

 

men du kan ikke slenge en leatherman eller lignende i lomma bare fordi du liker å være godt forberedt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men du kan ikke slenge en leatherman eller lignende i lomma bare fordi du liker å være godt forberedt?

 

Det har du faktisk lov til....Leatherman og lommerkniver kan ingen nekte deg å bære, da de har kvalifikasjonen "multiverktøy". Til og med politi og vektere har leatherman som standard utstyr.

 

Selv går jeg aldri ut døra uten en leatherman og har faktisk 2 av de survival-sardinboksene hjemme. 1 til bilen og en til fjellturer eller lignende. Regner med jeg kommer til å bestille den survival-vannflasken neste gang jeg skal bestille fra thinkgeek

 

 

Edit: leif

Endret av nieh
Lenke til kommentar
men du kan ikke slenge en leatherman eller lignende i lomma bare fordi du liker å være godt forberedt?

 

Det har du faktisk lov til....Leatherman og lommerkniver kan ingen nekte deg å bære, da de har kvalifikasjonen "multiverktøy". Til og med politi og vektere har leatherman som standard utstyr.

 

ok, sluttet med det noen år siden da jeg fikk høre at det ble ansett som skjult våpen. skal ikke være enkelt...

Lenke til kommentar
Helt ærlig, blir dere betat av thinkgeek for dette? det er ikke noe forskjell på dette og en vanlig reklame, eneste forskjellen er plasseringa av reklamen.

Og det er stor forskjell på en artikkel med produkter og dette, da en artikkel gir informasjon om f.eks et produkt, med positive og netgative sider rundt saken.

Dette mener jeg ser ut som betalt reklame av thinkgeek.

Et annet paradoks er at man kun oppgir salgsleddet her, altså ThinkGeek, og ikke selve produsenten av produktene. Og med en ansv.redaktør som er ekstremt opptatt av å skrive f.eks. Iphone istedenfor iPhone for å ikke bedrive tekstreklame for produsenter, virker en slik artikkel mest som en stor selvmotsigelse fra redaksjonen. Det er nok av tilsvarende og lignende produkter innenfor MacGyver-segmentet som kan skaffes fra norske butikker/tilbydere, som Clas Ohlson og Teknikmagasinet, så med litt variasjon blant utvalgte produkter i artikkelen unngår man enkelt at noen trekker den redaksjonelle integritet i tvil.

 

At man således i tidligere produktomtaler fra ThinkGeek også har prestert å linke direkte til produktet på thinkgeek.com;

T-skjorte, og med tanken på ThinkGeek's Affiliate-program for Publishers i bakhodet, kan man jo lure på om/hva redaksjonen/privatpersoner fikk utbetalt i kommisjon fra ThinkGeek hver gang noen trykket på den linken og kjøpte noe fra det nettstedet? ;)

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle tilbakemeldinger. Vi ser definitivt at det er uheldig å vise til kun en bestemt nettbutikk i forbindelse med slike bildeserier. Det samme gjelder at vi kun viser til salgsleddet - og ikke produsenten. Det burde absolutt ikke vært gjort og vi beklager det - det blir det en slutt på!

 

Vi får selvsagt ikke betalt av Thinkgeek. Dette er produkter som er valgt ut fra en redaksjonell vurdering. Det å bevisst blande sammen annonsering og redaksjonelt innhold på en slik måte er verre enn å banne i kjerka.

 

Vi skjerper oss her - takk for at dere irettesetter oss. Så satser vi på å få til noen spennende bildeserier fremover. Tips oss gjerne :)

Lenke til kommentar

Kul bildeserie, likte særlig bindersen! ;)

 

 

Det eneste jeg kunne tenkt meg der(som jeg ikke har allerede, ehm) var den 'nøkkelen', litt lettere å ta med seg enn en leatherman.

 

 

Det 'ildstålet' kunne vært fjernet fra lista. Vet noen hvor vanskelig det er å bruke en sånn dings? Jeg måtte ta nærmere 100 drag for å få fyr på en neve av de fine hvite fjonene du finner ytterst på bjørka. Det gikk litt lettere på andre forsøket da, bare 30 drag men likevel. En helt standard gasslighter er 10 ganger bedre...

Lenke til kommentar
Det 'ildstålet' kunne vært fjernet fra lista. Vet noen hvor vanskelig det er å bruke en sånn dings? Jeg måtte ta nærmere 100 drag for å få fyr på en neve av de fine hvite fjonene du finner ytterst på bjørka. Det gikk litt lettere på andre forsøket da, bare 30 drag men likevel. En helt standard gasslighter er 10 ganger bedre...

 

Jeg har selv en slik, riktignok ikke fra thinkgeek, kjøpte den på en butikk oppå vidda et sted. Den fungerer utmerket :p , så det må være noe galt med ditt.

 

 

@ Howard, flott at dere tar til dere kritikk og ikke bare overser det som mange andre kanskje ville ha gjort :)

Lenke til kommentar
Det 'ildstålet' kunne vært fjernet fra lista. Vet noen hvor vanskelig det er å bruke en sånn dings? Jeg måtte ta nærmere 100 drag for å få fyr på en neve av de fine hvite fjonene du finner ytterst på bjørka. Det gikk litt lettere på andre forsøket da, bare 30 drag men likevel. En helt standard gasslighter er 10 ganger bedre...

 

Jeg har selv en slik, riktignok ikke fra thinkgeek, kjøpte den på en butikk oppå vidda et sted. Den fungerer utmerket :p , så det må være noe galt med ditt.

..

Da vil jeg veldig gjerne vite hvor du har kjøpt ditt og hvordan du bruker det.

 

Mitt er forøvrig no billi' hongkong-skiit som gnistrer fint men ikke så mye mer(jeg får gnagsår før jeg får flammer!!) men søs har et hun har kjøpt et mer seriøst sted (+ at hun kjenner mange andre som har det) og det ser ut til å være almenn enighet om at det er stort sett et morsomt party-triks uten praktisk nytte. :p

Lenke til kommentar

Kjøpte mitt på en same-camp på Valdres Flyi (like ved Beitostølen). Langt oppe i ingensteder, er noen samer som driver butikk der om sommeren.

 

Ikke at jeg vet om dette hjelper deg så ekstremt mye :p

 

Uansett så må det du skal antenne være knusktørt, eller så vil det selvklart ikke fungere. Men det regner jeg med at du allerede vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...