Gå til innhold

Programmer for å lage medlemsblad


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt på meg å få opp datasystemer for en frivillig organisasjon. De har en førtidspensjonert grafiker som skal lage medlemsblad for dem. Hun er vandt med å jobbe i photoshop, illustrator og quark. Organisasjonen har ikke råd til å kjøpe lisenser på disse, så jeg prøver å finne gratis alternativer.

 

Hvilke relevante alternativer finnes for disse 3?

Gimp, Paint.net, ...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å lage mye tekst kan OpenOffice være ett alternativ, det kan også konvertere over til PDF feks.

 

 

Jeg har tatt på meg å få opp datasystemer for en frivillig organisasjon. De har en førtidspensjonert grafiker som skal lage medlemsblad for dem. Hun er vandt med å jobbe i photoshop, illustrator og quark. Organisasjonen har ikke råd til å kjøpe lisenser på disse, så jeg prøver å finne gratis alternativer.

 

Hvilke relevante alternativer finnes for disse 3?

Gimp, Paint.net, ...?

Lenke til kommentar

Pr nå har denne jobben blitt gjort på kveldstid på pensjonistens gamle jobb. Hun synes det blir litt stusselig å sitte slik alene på kveldene. De har fått en ganske ny pc med win+office og god skjerm fra arb.giveren min. Hun skulle se på Gimp, Inkscape og Scribus.

 

Jeg avventer tilbakemelding på om hun klarer å bruke disse, evt om hun trenger noen guider...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...