tomtomtom Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Skrevet 11. oktober 2008 Takk for mange gode svar! Det er ikke noen tvil om fordeler og ulemper ved å velge det ene eller andre. Med et "kose"-spill som Fallout ser jeg megselv henslengt i sofaen forran tv-en. Men det er noe med mus og tastatur som gjør sånne spill bedre å spille. PC'en min er grei: E6600, 4 Gig minne og en gammel ATI XT1900 (og ja... en 19" skjerm *grøss*), så jeg får se...
Odesseiron Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det å sikte/styre med gamepad er jo noe du kjapt venner deg til. Etter å ha pløyd gjennom en rekke skytespill på Xbox 360 i det siste så føler jeg ikke at jeg nødvendigvis er særlig mye mer presis med mus og tastur lenger.
NightReaper Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Med et "kose"-spill som Fallout ser jeg megselv henslengt i sofaen forran tv-en. Men det er noe med mus og tastatur som gjør sånne spill bedre å spille. PC'en min er grei: E6600, 4 Gig minne og en gammel ATI XT1900 (og ja... en 19" skjerm *grøss*), så jeg får se... Hva skjedde med DVI-D to HDMI og HDMI-kabel til tv'en? Bruker det akkurat nå og det funker som bare det! =)
tomtomtom Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Skrevet 11. oktober 2008 Med et "kose"-spill som Fallout ser jeg megselv henslengt i sofaen forran tv-en. Men det er noe med mus og tastatur som gjør sånne spill bedre å spille. PC'en min er grei: E6600, 4 Gig minne og en gammel ATI XT1900 (og ja... en 19" skjerm *grøss*), så jeg får se... Hva skjedde med DVI-D to HDMI og HDMI-kabel til tv'en? Bruker det akkurat nå og det funker som bare det! =) PC-en er såpass stasjonær at den må bli på kontoret Men tanken har slått meg. Det å sikte/styre med gamepad er jo noe du kjapt venner deg til. Etter å ha pløyd gjennom en rekke skytespill på Xbox 360 i det siste så føler jeg ikke at jeg nødvendigvis er særlig mye mer presis med mus og tastur lenger. Ja, du har rett i det.
ukjentbrukergitt Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Åh kom igjen kom igjen, nå vil jeg ha debatt her om hvilken plattform FPS er best for! 8D det blir jo ikke en debatt engang, det er opplagt... alle gamere vet det
Odesseiron Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det er jo også et spørsmål om preferanse og foretrukket tempo.
Khogn Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg kommer sikkert til å kjøpe begge (altså 360, ikke PS3) siden hver plattform har sine fordeler. PC: Bedre siktingssystem, mods som vil forandre hele opplevelsen og endre spillet ift. egen smak. Men STALKER-serien er kanskje bedre PC-spill i samme sjanger? Konsoll: Stor skjerm, hjemmekinolyd og god sofa... perfekt for å utforske en stor verden. Sikting er ikke nødvendig da man kan velge å spille tur etter tur.
Bebeluv Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Du kan fint få stor skjerm og hjemmekinolyd på PC også.
ukjentbrukergitt Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det er jo også et spørsmål om preferanse og foretrukket tempo. selvsagt, men jeg vil tro at f.eks BF2, så ville du ha gjort det bedre på pc enn konsoll. Du har en mye kjappere reaksjonstid og ting er mange ganger lettere, hvertfall det jeg har erfart av konsoll fps spill. pluss at presisjon(sniping som jeg driver en del med) er mye lettere med mus enn joystick. FPS kan funke på konsoll, men det blir ikke det samme, turok på ps3 er genialt, men hadde vært utallige mange ganger bedre på pc. goldeneye på n64 derimot, er et konsoll fps spill som ruler
Fenixen Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Selvsagt ville en gjort det bedre på pc enn konsoll simster.. Alikevel føler jeg ikke at joystick ødelegger gameplayet for meg.. og derfor kjøper jeg mange fps spill også til konsoll, ikke bare pc. Når det gjelder Turok har vel det blitt årets største fiasko så langt med bare lave anmeldelser, hvordan kan du kalle det skvipet genialt? gleder meg til å spille fallout på storskjem med skikkelig lyd.. kan ofre mus og tastatur for det
firberblad Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Vel, jeg har Oblivion til PC, 360 og PS3. Foretrekker det på konsoll og da spesielt 360 grunnet kontrollene. Hvis Fallout 3 har en spillmekanikk i nærheten av Oblivion så vil jeg nok ha F3 på konsoll fremfor PC. For meg er det en type spill som jeg fortrekker å slappe av med i en godstol mens jeg spiller det. Gamepad virker også meget bra, men det er jo en vanesak. Så jeg ville tatt det på PS3 var jeg deg (subjektivt)
AniMaX Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg ville gått for konsoll verjonen av fallout 3,Oblivion funka fett på konsoll og mods + bonus content er som folk har sagt før får de hardcore fansa... Dessuten en 42" full hd skjerm og dolby surround sound slår mus og tastatur... Selv om jeg har en pc som klarer å kjøre fallout 3 med ingen problemer
Book Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det å sikte/styre med gamepad er jo noe du kjapt venner deg til. Etter å ha pløyd gjennom en rekke skytespill på Xbox 360 i det siste så føler jeg ikke at jeg nødvendigvis er særlig mye mer presis med mus og tastur lenger. Tja, snakk for deg selv. Smak og behag sier nå jeg. Jeg spiller på begge deler, men kommer aldri til å bli like god på en gamepad. Er ikke i nærheten idag. Så dette er rett og slett forskjellig fra person til person. Jeg må nesten ha litt autoaim for å ha det kjekt på "boxen". Trenger ikke å være mye; les Halo etc.
Dzeko Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hadde du hatt 360 hadde jeg sagt 360. Kontrollen er jo mer eller mindre skapt for spill som disse
Lange Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Har du bra PC, så kjøper du gjerne til PC... Tenk alle de modsa du går glipp av på PS3.
ukjentbrukergitt Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Selvsagt ville en gjort det bedre på pc enn konsoll simster.. Alikevel føler jeg ikke at joystick ødelegger gameplayet for meg.. og derfor kjøper jeg mange fps spill også til konsoll, ikke bare pc. Når det gjelder Turok har vel det blitt årets største fiasko så langt med bare lave anmeldelser, hvordan kan du kalle det skvipet genialt? gleder meg til å spille fallout på storskjem med skikkelig lyd.. kan ofre mus og tastatur for det vel jeg bryr meg ikke om anmeldelser, ser et spill bra ut/spennende eller gøy på noen måte, skaffer jeg det, og de gamle turok spillene er fete, det her hadde god grafikk, fete våpen, og ikke så altfor ille historie, selv om styringa var litt på jorde noen ganger.
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hadde du hatt 360 hadde jeg sagt 360. Kontrollen er jo mer eller mindre skapt for spill som disse Tja, i mine øyne vil man kunne kontrollere slike spill vensentlig bedre med mus og tast. Og selv om man ikek kunne det så ville jeg valgt PC-versjonen, 360-kontrolleren fungerer jo helt fint på PC også. AtW
Odesseiron Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Men gjør det egentlig særlig utslag på spillgleden om en har høyere treffsikkerhet/føler at kontrollene er mer presise? Jeg har ikke fått inntrykk av at Fallout 3 er et veldig hektisk spill, og med V.A.T.S-systemet kan en jo ta ting i sitt eget tempo.
ukjentbrukergitt Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 du får definitivt en større glede ved å treffe der du vil, så ja, mer presise og komfortable kontrollere har mye å si syns jeg, men ikke det viktigste
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Men gjør det egentlig særlig utslag på spillgleden om en har høyere treffsikkerhet/føler at kontrollene er mer presise? Jeg har ikke fått inntrykk av at Fallout 3 er et veldig hektisk spill, og med V.A.T.S-systemet kan en jo ta ting i sitt eget tempo. Det vil jeg si, presisjon gjør det mer behaglig å spille (ikke abre i selve spillet, men også i forbindelse med inventory o.l) , og man har også flere knapper tilgjengelig, noe som ofte er en fordel på slike spill. Noe hav av forskjell er det kanskje ikke, men når du kombinerer det med mods, kjappere loading, bedre grafikk, lavere pris, osv så blir valget relativt klart for meg personlig ihvertfall. AtW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå