Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor går grensen for å være pedofil?


Anbefalte innlegg

Kanskje en litt tabloid overskrift, men jeg undres stadig over hvor engasjerte samtalene blir når man snakker om eldre menn som ser på unge jenter mens på en annen side hyller samfunnet skjønnheten til svært unge jenter. Denne linken er et godt eksempel:

Dette er årest ansikt(Dette er ikke en tråd for å diskutere vinnerens utseende.)

 

For å ta meg selv først. Jeg er i slutten av 20-årene. Jeg kan godt synes at en dame i begynnelsen av 40-årene er vakre/seksuelt attraktiv. Som regel er det damer fra 20 til rundt min egen alder jeg liker best men noen ganger synes jeg også at noen unge jenter (som samfunnet sier at jeg ikke har lov til å like) har et pent utseende. Jeg jobbet en tid som bussjåfør og da hente det noen ganger at jeg tenkte "Hey, hun der var jo kjempedeilig". Voksent kledd, fullt(?) utviklede pupper og voksent sminket. Så viste det seg at hun skulle ha barnebillett (Les: yngre enn 16 år).

 

Er det pedofilt å tenke slik? Slik jeg ser det så er en pen jente en pen jente uansett hvor gammel hun er. Jeg kan ikke bestemme hva jeg synes er pent. Men får jeg vite at en jente er "under age" så går jeg ikke videre selvfølgelig.

*Redigering* En liten presisering her. Jeg spør ikke om dere synes at jeg er pedofil ei heller føler jeg meg som en. Det jeg spør om er hva dere synes om slike tanker? Er det normalt eller moralsk forkastelig? *Redigering slutt*

 

Temaet er ømtåelig. Men likevel blir skjønnheten til svært unge jenter hyllet slik som i linken over. På meg virkere det som om modellene blir yngre og yngre. Bare se på Top Modell som går på TV3. Jeg klarer ikke å forumlere ett konkret spørsmål her, men synes dere ikke at på den ene siden så reagerer samfunnet nærmest hysterisk hvis en mann ser på en jente under 16 mens på den andre siden hyller henne hvis hun er vakker?

 

Hva synes dere?

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg ser det kan man jo tenke det man vil. om det er pedofile tanker? neh. jeg vil ikke kalle det det. du trodde jo at jenta var en "voksen" jente. Pedofile blir mer hvis man tenner på prepubertale jenter. jeg kan se ei 10 år gammel jente å syntes hun er søt. uten at jeg har lyst til å gjøre noen form for seksuell tilnærmelse.

 

Litt vanskelig å forklare. selv syntes jeg jenter på min alder (rundt 20) er det aller flotteste. er de jeg tenner mest på for å si det sånn. så vil på ingen måte kalle meg selv for pedofil..

 

for meg blir en pedofil person, som beskrevet over, en som tenner seksuelt på pre pubertale gutter eller jenter..

Lenke til kommentar

Hvorfor legger du ved linken til en 16 år gammel jente som ser ut som hun er 40 når du ønsker å diskutere hvor grensen til pedofili går?

 

Pedofili er en mental lidelse som gjør at man har lyst på sex med barn 13 eller lavere. Det har veldig lite å gjøre med at man finner 15-16år gamle jenter med store pupper og kvinnelige trekk sexy.

 

Ellers fra naturens side så er jo jenter "voksne" når de får mensen. Kulturelt sett så er slik tankegang fyfy tho.

Lenke til kommentar
Hvorfor legger du ved linken til en 16 år gammel jente som ser ut som hun er 40 når du ønsker å diskutere hvor grensen til pedofili går?

Som jeg nevnte var det ikke meningen å diskutere vinnerens utseende. Poenget er at hun er 16 år, så vidt lovlig. Ser du på den andre jenten i artikkelen så er hun 15. Hun blir også hedret. Begge disse jentene har vunnet i en voksenkonkurranse. I en slik konkurranse er det utseendet som teller. Her har en jury altså sagt at denne jenten er den peneste. Kan så være, men da har altså en gruppe mennesker sagt at en 16 år gammel jente kan være veldig pen.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Hebefili

 

 

Hebefili, eller ephebophili, er en seksuell tilstand der en voksen tiltrekkes hovedsakelig eller utelukkende av unge mennesker i puberteten, det vil si mellom 11 og 16 år. Dette er et lite utbredt begrep, og mange hebefile blir feilaktig omtalt under det mer utbredte begrepet pedofile som beskriver tiltrekning til mennesker som er pre-pubertale, altså ca. før de er 11-12 år, men som gjerne blir brukt for alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

I nordamerika er det i ca halvparten av statene, 16 år halvparten 18 år som er seksuell lavalder. i canada 16 og mexico 12!

 

i søramerika er det mellom 13-14

 

Europa varier mellom 14-16 (de fleste steder 14-15)

 

Lavest sted der det er definert en lov er jeme, hvor den er på 9 år.

 

 

ikke rart om noen syntes noen 14-15 åringer ser bra ut nei..

Lenke til kommentar
Det er jo forskjell på å synes at en jente er pen og det å tenne seksuellt på samme personen. Uansett, hvis man VET at jenta er 14 så vil det jo i de fleste tilfeller gjøre at tiltrekningen dabber av litt (håper og tror jeg)

Det er et viktig poeng. Fornuften bør korrigere på instinktet. Er en jente pen så er hun pen. Det skammer jeg meg ikke for å si fordi jeg vet med meg selv at jeg vanligvis tenner på jenter fra 20-30. Så om noen jeg noen ganger tenner på jenter utenfor "normalområdet", i begge retninger, så mener jeg at det er helt normalt. Hos meg korrigerer fornuften på instinktet og jenter under 18 er "no-play" selv om de kan være veldig vakre.

Lenke til kommentar

Lær dere å bruke pedofili riktig. Les dette:

http://no.wikipedia.org/wiki/Hebefili

http://no.wikipedia.org/wiki/Pedofili

 

Edit:

On topic: Nei du er ikke hebefil bare fordi du syntes en random jente under den seksuelle lavalder var pen.

 

Edit, igjen:

Som mange sier, det er ikke det samme å være seksuelt tiltrukket av noen og å synes de er pene.

Endret av neadii
Lenke til kommentar
...

Edit, igjen:

Som mange sier, det er ikke det samme å være seksuelt tiltrukket av noen og å synes de er pene.

 

Det er sant, men det er ikke uvanlig å være sexuelt tiltrukket av personer nedi 14 år heller. De fleste i norge stopper nok seg selv med å tenke at de er for unge, noe som samfundets holdning til hva som er for ungt har påført dem. I mange adre land så er ikke 14 nødvendig vis for ungt, og ser vi historisk på det så er det langt fra uvanelig at folk kan tiltrekkes personer i den alderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...