RasmusThe1 Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Hei. Har et problem med min eksterne harddisk. Den er uten strømforsyning og er en 2,5". (tror jeg) Den har fungert veldig bra de 3 månedene jeg hadde den, men så, her om dagen sluttet den å fungere. I førsten var det akkurat som om pcen ikke gjenkjente det, ettersom at det ikke kom opp noe på min datamaskin når jeg hadde plugget den i. Nå er det d samme, bare at når den er koblet til kommer det sånn <installere ny enhet>. Men den frakobler seg hele tiden. Sånn at du hører bare den lyden som kommer når du har oppdaget ny enhet; den kommer hele tiden. Så går ikke an å installere enheten, ettersom den frakobler seg hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Mvh, Henrik
geir__hk Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Det første du bør gjøre er å teste om det funker når du kobler den til en annen maskin.
RasmusThe1 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Nei, den fungerer ikke da heller.
007CD Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Om det er mulig så må du eliminere feil. Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt. Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken. Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg. Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt. Ellers kan du også prøve med en annen kabel.
RasmusThe1 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Om det er mulig så må du eliminere feil.Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt. Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken. Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg. Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt. Ellers kan du også prøve med en annen kabel. Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til Endret 11. oktober 2008 av RasmusThe1
007CD Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Om det er mulig så må du eliminere feil.Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt. Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken. Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg. Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt. Ellers kan du også prøve med en annen kabel. Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til Du må gå på Support -> Downloads også velge disken din så finner du Data Lifeguard Diagnostics.
RasmusThe1 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Skrevet 11. oktober 2008 Om det er mulig så må du eliminere feil.Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt. Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken. Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg. Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt. Ellers kan du også prøve med en annen kabel. Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til Du må gå på Support -> Downloads også velge disken din så finner du Data Lifeguard Diagnostics. Ja, det fant jeg faktisk i stad, og lasta ned. Men det er jo det samme problemet som før. Når jeg har kobla inn harddisken, vises det ikke på DIagnosics. Den er jo ikke der.
007CD Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Ja vell, da er det ganske greit, da er det en garantisak. Du må nok ta kontakt med plassen du har kjøpt den fra og sjekke garanti, og om det ikke finnes så prøv med 5 års reklamasjonsrett som du har ifølge norsk kjøpslov som gjelder for harddisker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå