Gå til innhold

Multicom: Elendig leveringstid


Anbefalte innlegg

Multicom påberoper seg å ha varer på lager. F.eks. INTEL Core 2 Quad Q9550 2.83Ghz 12MB FSB1333 (BX80569Q9550) sier de at de har over 500stk. på lager. Dette har de ikke. Hvis du bestiller prosessor hos Multicom, er den muligens 200 spenn biligere enn på komplett, men leveringstiden er OVER 2 UKER!!!!

 

De har mao. varene "på flere lager" som de selv sier, men dette skriver de ikke noe om på nettsidene sine, og selv om de har over 500 på lager har de problemer med å få avgårde en prosessor i løpet av 2 uker..

 

Jeg anbefaler derfor å holde seg unna Multicom om man ønsker kjappe bestillinger og rask leveringstid.

 

Men har du tid å vente og det ikke betyr noe om du ikke vet noe om når du får varene eller hvorfor det tar tid og du har en utrolig flegmatisk holdning. Værsågod..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si meg enig med trådstarter her. Har ved flere anledninger bestilt varer fra Multicom, og opplevd at det er usedvanlig lang leveringstid.

 

Bestilte forrige uke 1 produkt fra komplett og et produkt fra Multicom. Varen fra komplett var hos meg i løpet av 2 dager, mens varen fra Multicom fortsatt ikke er sendt.

 

Her bør de absolutt gjøre noe med sin logistikkløsning for jeg kommer nok ikke til å handle mere her dersom jeg ikke får bekreftet en bedring.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå har jeg også vært så dum å bestille fra multicom....

 

Da jeg konfronterte dem med den lange leveringstiden, fikk jeg vite at selv om varen står merket som 'på lager', så betyr ikke det at den er på multicom sitt lager, men at den finnes på lager ett eller annet sted i norden.

 

Derfor tar det inntil 5 dager før multicom kan få sendt varen, som de tilsynelatende har på lager, siden varen først må sendes til dem før de kan få videresent den.

 

For meg så fremstår dette som ren svindel. Kommer aldri til å tørre og stole på lagerstatusen deres igjen. Bestiller man fra multicom må en gå ut i fra at varen ikke er på lager, og at leveringstiden dermed er uforutsigbar.

 

-Vegar

Lenke til kommentar

Ja, jeg har handlet på multicom en gang nå nylig, og gjør det sannsynligvis ikke igjen med første. De hadde visstnok varen på lager, men likevel tok det dem 7 dager før de fikk sendt den avgårde. Grunnen til at jeg handlet der i utgangspunktet, var at prisen på varen var litt hyggerligere enn ved f.eks komplett, men der leverer de i hvert fall kjapt, og de ekstra kronene kommer jeg til å betale i framtiden for å si det sånn. I tillegg kom varen dårlig innpakket, nærmest lagt løst nede i en eske.

Lenke til kommentar
Jeg har bare bestilt (et kabinett) en gang fra dem. Fikk det i løpet av 5-6 dager, noe som er helt akseptabelt når jeg bor så langt nord i landet som meg.

Har bare positive erfaringer med Multicom, har bestilt printer og laptop fra dem, begge tok rundt en uke å få sendt opp til Tromsø, noe som er raskt. Har også erfart at komplett har brukt 2 uker på å sende opp et spill...

Lenke til kommentar

Multicom bør nok skjerpe seg kraftig hvis de vil beholde kunder. I mitt tilfelle var jeg fullt klar over at lagerstatus kan være fjernlager/grossist, men etter å ha ventet over 4 uker (og 3 uker etter de trakk pengene fra konto) ga jeg opp. Dette var på varer som var oppgitt å være tilgjenglig i rikholdig antall.

 

At mange varer befinner seg på fjernlager er jo heller ikke unikt kun for Multicom, også andre butikker benytter seg av samme løsning. Sånn sett er det uforstålig at de skal være såpass mye slappere enn andre, medmindre de har noen elendige interne rutiner(?) :hrm:

Lenke til kommentar

Har nå kjefta dem opp og kanselert ordren.

 

Jeg foreslo for dem at de tok en titt på tilbakemeldingene her på hw.no, men etter det var de kun interessert i å fortelle om hvordan andre nettbutikker jukser seg til bedre karakterer enn hvorfor de selv har så dårlig karakter....

 

-Vegar

Lenke til kommentar
Har nå kjefta dem opp og kanselert ordren.

 

Jeg foreslo for dem at de tok en titt på tilbakemeldingene her på hw.no, men etter det var de kun interessert i å fortelle om hvordan andre nettbutikker jukser seg til bedre karakterer enn hvorfor de selv har så dårlig karakter....

 

-Vegar

Du skal ikke se bort i fra at det kan skje, da jeg selv husker hvordan en dårlig erfaring jeg hadde med Netshop ble slettet etter kort tid..

Lenke til kommentar

Multicom holder til her på sørlandet, i Åmli helt eksakt, har sett lageret og kan ikke si det er så forbanna stort, kanskje 4x størrelsen til kundemottaket på ps :p Det en nevner over her er nok riktig, de holder ikke alt på lager, og ihvertfall ikke 500x CPU av hver type...

 

Når det er sagt så er jeg enig med flere her ang. visningen "på lager". Burde heller stått "Fjernlager", som jeg har sett flere andre har operert med. Da blir brukeren informert om at de ikke har varen lokalt på lager, men må få den tilsendt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestilte en projektor fra Multicom(a) på mandag, står fortsatt som "ikke sendt". De skriver at varen skal bli sendt iløpet av 5 dager på nettsiden sin.Varen står som +10 på lager. Jeg fant varen i prisguiden, der er det en lenke til siden hvor projektoren ligger. Når jeg går inn via Multicoms hovedside og prøver å finne projektoren så dukker den ikke opp i kategorien "Projektorer".På direkte søk så kommer den frem. Det virker som om bedriften legger ut varer direkte i sammenheng med prisguiden, varer som de ikke har på lager ,men som de prøver å "praie" med beste pristilbud( gjerne et par kroner mindre en konkurentene).De legger så ut alle varene som leverandørene har på lager, men gir inntrykk av at varen er på deres eget lager. Dette kommer ikk tydelig frem. Det som skjer er at Multicom er avhengig av grossistens leveringstid, en faktor som de overhode ikke har kontroll over, ved å skrive klart og tydelig at varen blir sendt iløpet av 5 dager på sine egne nettsider mener jeg Multicom manipulerer kundene. Dette bør meldes til forbrukerombudet som villedende markedsføring. Hadde Multicom vært åpen på at levering kan ta lang tid så ville jeg akseptert det, og ville gladelig handlet der hvis de ga meg best pris. Men når bedriften bevisst holder tilbake informasjon som kan være avgjørende for salg, og de er nok ikke den eneste, gir det meg en sur smak i halsen, og jeg blir rett og slett jævlig irritert, Så irritert at jeg sannsynligvis ALDRI kommer til å handle der igjen, måtte den forbanna møkkabedriften gå nedenom og hjem sammen med finanskrisa, denslags useriøse aktører har ingen livsrett i mine øyne.

 

*CURSE*!

Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært en ide å lese betingelsene før du bestiller da?

 

Levering:

Multicom tilstreber å levere bestilte varer så fort som mulig. Normalt sendes bestilte varer innen ca 5 virkedager etter bestilling hvis alt er tilgjengelig. For PC'er tilkommer tiden vi bruker på montering og testing. Alle leveringstider som blir oppgitt av Multicom må anses som veiledende. Levering tidligere enn antatt dato må kunne forventes. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og evt. produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager menes virkedager. Befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

 

Lagerstatus er basert på informasjon fra våre leverandører og vårt eget lager. Normalt blir lagersaldo oppdatert hver time, men enkelte produkter oppdateres en gang i døgnet. Vi tar forbehold mot feil.

 

Du bestilte på mandag. Normalt tilsvarer 5 virkedager en kalenderuke, men denne uken var det bare 4 virkedager. De er altså fortsatt innenfor det de sier de tilstreber å få til. De gir absolutt ingen garantier for at varer vil være sendt deg innen 5 virkedager. Det de skriver er at de forsøker å få det til.

 

De skriver også tydelig hvordan de opplyser om lagerstatus.

 

Jeg forstår at det er frustrerende å måtte vente noen dager lenger enn om man bestiller fra et sted som bruker penger på eget lager, men her ser jeg absolutt null grunn til å hyle om svindel, ulovlig markedsføring og møkkafirma. Du virker bare som en ekstremt utålmodig kunde som ikke har tatt deg bryet med å undersøke betingelsene du har gått med på når du handlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...