Gå til innhold

Eee 1000H får norsk lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, men du kan ikkje vurdere pris på ein PC kun ut frå ytelse.

 

Om det er positivt får være opp til kvar enkelt å bestemme. For dei fleste har operativsystem og lagringsplass ganske mykje å bety. Det er snakk om kva som er årsaken til prisforskjellen.

Det er uansett kjipt å bli tvunget til å kjøpe et OS man ikke trenger. Slikt teller aldri positivt. Men Microsoft tjener såklart gode penger på å selge samme produkt om og om igjen. Med dette mener jeg at mange faktisk har Windows fra før, eller har tilgang på lisens gjennom skole,jobb etc. Så hvorfor da måtte kjøpe enda en OEM-lisens på et 7 år gammelt OS? Nei takk!

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

jeg har denne 1000H liggende her i rommet, batteriet holder ca 5 timer. også lagt merke til at den "lader seg ut" når den er slått av. irriterende er det.

 

EDIT: RAM brikken er ikke integrert, hverfall hos meg. Jeg byttet også til 2 GB uten noe problemer. tok meg 2 min å gjøre det. betalte for min fra eabay, kr 2930 inkludert frakt, kom med Xp

 

EDIT 2: Obs, min har 80 GB hardisk

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
EDIT: RAM brikken er ikke integrert, hverfall hos meg. Jeg byttet også til 2 GB uten noe problemer. tok meg 2 min å gjøre det. betalte for min fra eabay, kr 2930 inkludert frakt, kom med Xp.

 

Tusen takk for en skikkelig bekreftelse på at ram brikken ikke er integrert :)

 

Jepp - takk for den. Min er bestillt nå + en 2GB ram brikke. Har selv sett den live, og

han som hadde den sa at batteriet holdt MANGE timer (snakket om 6-7 timer).

Hørt rykter om at HD'n som sitter i ikke er verdens raskeste (4200 RPM??), men har en 160GB samsung liggende her som er knallbra :-) så det skal det nok bli orden på....

Lenke til kommentar
EDIT: RAM brikken er ikke integrert, hverfall hos meg. Jeg byttet også til 2 GB uten noe problemer. tok meg 2 min å gjøre det. betalte for min fra eabay, kr 2930 inkludert frakt, kom med Xp.

 

Tusen takk for en skikkelig bekreftelse på at ram brikken ikke er integrert :)

 

Jepp - takk for den. Min er bestillt nå + en 2GB ram brikke. Har selv sett den live, og

han som hadde den sa at batteriet holdt MANGE timer (snakket om 6-7 timer).

Hørt rykter om at HD'n som sitter i ikke er verdens raskeste (4200 RPM??), men har en 160GB samsung liggende her som er knallbra :-) så det skal det nok bli orden på....

Er det ikke 1.8" disk i den da? Sikker på at du har en 1.8" disk?

Lenke til kommentar
Jo, men du kan ikkje vurdere pris på ein PC kun ut frå ytelse.

BlackkoZ kommenterte pris vs ytelse og det var bare det jeg svarte på. Det jeg prøvde å si var at jeg er uenig i at den ga mye ytelse for pengene siden man får samme ytelse for en tusenlapp mindre. Kommentaren betyr ikke at jeg synes den er et dårlig kjøp når man tar høyde for alle andre faktorer.

 

Hva jeg selv synes om denne som totalkjøp skrev jeg her.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Komplett/Norek opererer de bare med betegnelsen "1000" - selv om det egentlig er modell 1000H de selger. Det får meg til å tvile på om de har tenkt å ta inn 1000 (uten H) i det hele tatt, hvilket isåfall er synd.

 

Er det andre nettbutikker i Norge som vil ta inn modell 1000? Jeg finner ingen i prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...