Gå til innhold

Hva spiller du på?

Hva spiller du på?  

224 stemmer

1. 1. Hva spiller du på?

• Spiller kun på pc
      59
    • Spiller kun på konsoll
      18
    • Spiller på både pc og konsoll
      132
    • Har skiftet til konsoll da jeg ikke orker å oppgradere min pc mere
      12
    • Kunne vurdert å skifte til konsoll men ikke før mus/tastatur blir standard
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men hvorfor kjøper folk både xbox360 og ps3? Hva er vitsen?

Vel min hovedkonsoll er PS3, men kjøpte nå nylig en X360 for å spille noen ekslusive spill som er og kommer til den. Er kanskje litt galskap å bruke noen tusen på å spille en håndfull ekslusive spill, men om en er over normalt spill interisert så kan en bare ikke la være.

Når fks Fable 2 hadde kommet ut og jeg ikke hadde en X360 til å spille det på så hadde det rakna for meg ivertfall...noen spill en ikke kan gå glipp av bare.

Galskap? Ohhh yeah :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spiller hovedsaklig PC rett og slett fordi jeg engasjerer meg mye mer når jeg sitter foran pc-skjermen enn henslengt i sofaen.

Vet hva du mener, men med en 42"-52" tv og dolby lyd i hele rommet så blir tillogmed bestemor på 88år engasjert :p

Skrevet
Spiller hovedsaklig PC rett og slett fordi jeg engasjerer meg mye mer når jeg sitter foran pc-skjermen enn henslengt i sofaen.

Vet hva du mener, men med en 42"-52" tv og dolby lyd i hele rommet så blir tillogmed bestemor på 88år engasjert :p

Jeg blir mest engasjert på TVen med konsollene. Vi har et mørkt, stemningsfullt TV-rom med en stor TV, og når jeg setter meg ned der er det for å spille, mens på PCen er det ofte et "tja, har ikke noe å gjøre, kanskje jeg skal dra opp Morrowind" og jeg kan ofte få msn-beskjeder o.l i bakgrunnen. Litt vanskelig å forklare den første der, men konklusjonen er at jeg blir mest sugd inn med konsoll. Det kommer jo også an på spillet, da :p

Skrevet

Spiller kun på pc pga spillutvalget.

Tung strategi og RPG fungerer/ekisterer ikke på konsoll. Har dog tilgang til både PS3 og 360, fungerer fint som støvsamlere.

Skrevet

Har alltid forholdt meg til både PC og konsoll, men PC var helt klart favoritten frem til ca 2003. Da hadde jeg ca 150 pc-spill i hylla før konsollmanien tok over. (har ca 400 spill til div konsoller nå). Konsoll spiller jeg først og fremst pga lokal multiplayer, og spiller sjelden alene, men singelplayerspill er nok fortsatt prioritert til PC for min del.

Skrevet

Må egentlig si meg noe overrasket over at det er så få som kun spiller på konsoll, 12 stk totalt. Spiller folk alle typer spill på pc, eller er det wow som gjør at dere kan si begge deler?

Imponerende forresten melfacion, 150 000 i spill :o Tror jeg selv har ca hatt 120 spill på PCen (20-30 minispill på steam da) og 20 på konsoller. Ja, pluss 300-400 pirater opp igjennom c64/amigatiden da.

Skrevet (endret)

Spiller på PC og konsoll (x360).

Signa en 10 dagers gratis prøve av WoW for noen uker siden, å ble (desverre) hekta. Nå spiller jeg ganske mye wow om dagene :)

Ellers blir det mest 360 når man har kompiser på besøk.

Til dere som trur at det er så dyrt for en grei & bra gamer-pc, sjekk igjen. At "grafikkhorene" som de så fint omtales i Gamer.no-s artikkel hyper opp PC-prisene ødelegger for mange som vil prøve seg. Du kommer langt med samme beløp som du bruker på en konsoll m/ en ekstra kontroller. ;)

Til eksempel kan jeg legge til at jeg kjøpte en brukt PC for 3mnd siden, denne PC-en var ny i 2006 og jeg betalte 3000,- da jeg kjøpte den. (Kun boksen, uten tast., mus og skjerm).

AMD x2 4600+

4gb PC5300ram

GeForce 9800GT 512mb

1,1 TB hdd.

Denne drar alt som er på markedet i dag, UTEN problemer i det hele tatt. Kanskje den ikke akkurat makser ut grafikken på crysis, men det gjør ingen konsoll heller ...

Endret av kenzuke
Skrevet

Spiller bare på PC, mest av gammel vane. Siden Amiga har det altid vært PC for meg.

Synes det er lettest å spille strategi og FPS med mus og keyboard, RPG's kan vel gå på en konsoll men det kommer altid ann på hvordan det er satt opp. Heller ikke mange online spill som har konsoll versjon, iallefall ikke enda.

Skrevet

Jeg elsker PC og bygger dem selv. Inntil jeg finner råa til en ny konsoll så blir det nok bare PC i mange år fremover. Den siste konsollen jeg kjøpte meg var den første Playstation-konsollen. :p

Skrevet
Imponerende forresten melfacion, 150 000 i spill :o

Det er vel en voksen overdrivelse, men ja, mye penger har gått til dette.

Men det er en hobby og spillkjøpene er spredt over mange år, og ca 70% er røverkjøp fra tilbudskasser eller brukte spill fra kjente og ukjente.

Synes også det var overraskende få på konsoll, men konsollspillerne sitter kanskje ikke og diskuterer i forum like aktivt som PC-spillerne?

Skrevet

Konsollene jeg har i bruk for tiden er 360'n, ps3 og wii, og så spiller jeg på pc også selvfølgelig. Synes det er deilig å veksle mellom spilleplattform, spill og sittested (sofa vs kontorstol).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...