Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette opp et lite stereoanlegg med to høytalerer, en sub og forsterker. Noen som kan hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. :)

 

Proson R63 + NAD C372, hvordan høres det ut? Er en mulighet for at jeg oppgraderer til surround i fremtiden, og da hadde kanskje en Yamaha RX-V861 vært et bedre valg? Men det er vel mest sannsynlig at jeg kjøper et par Subwoofere fra XTZ. Har NAD'en nok tilkoblinger til det Proson settet + 2 stk XTZ 99 W12? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg synes det er like greit at du kjøper en receiver først som sist. Da får du også subwooferutgang, noe ikke stereo-forsterkeren fra NAD har. Yamaha RX-V663 støtter DD true-HD og DTS HD, så denne gir deg mye for prisen. Onkyo har også receivere som er værdt å sjekke ut.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Yamaha RX-V863 da? :)

 

Eller RX-V861. Netshop har den på tilbud til 5995. Best i test i bladet Lyd og Bilde for et/noen år tilbake. :)

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55976

 

Men er de kraftige nok til å drive det anlegget da? :)

 

Men NAD'en har pre-out for sub da. :)

 

I tillegg har C372 ikke mindre enn to vanlige pre-out.
Tok det fra HiFi-klubben. :) Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Yamaha RX-V863 da? :)

Prisforskjellen mellom denne og RX-V663 er ikke til å forsvare i det hele tatt. Umerkbar vil de fleste si.

Det kan jeg skrive under på at nad'en har pre-out for sub :)

Jeg var litt rask der ja. Selvfølgelig har denne også pre-out for subwoofer. ;)

Dali Concept 8: Noen som har noen erfaringer med dem? :)

Hvilke høyttalere er det du ikke har spurt om i denne tråden? Kjøp Proson R63 og bli glad.

Lenke til kommentar

Hehe. Du har et poeng. :p:)

 

Har trolig bestemt meg nå. R63 fra Proson + en NAD C372/ XTZ Class A100 D3/ Yamaha RX-V861. Og så fortsetter jeg med å oppgradere anlegget med to suber til neste sommer da jeg kanskje får råd. :)

 

Kjøpet kommer til jul dersom alt klaffer. Da er det kanskje også mulig å få litt rabatt dersom alt skulle gå bra. :)

 

Denne pakken virker som et godt kjøp. Men da må jeg ha en receiver, og så må jeg prøve å gjøre plass i stua. :p

 

Men RX-V861 da Flerek? Den er ikke mye dyrere enn RX-V663. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Men RX-V861 da Flerek? Den er ikke mye dyrere enn RX-V663. :)

Nei, det stemmer det. Den støtter også LPCM så du vil heller ikke få noen problemer med å spille av HD-lydformatene så lenge de er kodet til PCM. ;)

Lenke til kommentar

:)

 

Mange takk for hjelpen alle sammen. :)

 

Da er det bare å vente på at julsen setter inn så blir det PC-kjøp og muligens anlegg dersom jeg får råd. :)

 

Jeg har mulighet til å koble til to swubwoofere dersom jeg kjøper den pakken fra Proson? MK63 + center og to småe hyllehøytalere. :)

 

Kan man koble sammen to receivere dersom man ikke får nok kraft?

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Kan man koble sammen to receivere dersom man ikke får nok kraft?

 

Det kalles en effektforsterker, den kan du koble til for mer effekt. Ellers ville jeg helt klart gått for Nad C372 fremfor en Yamaha reciever. Yamaha'en vil ikke ha nubbsjangs å matche kraften fra Nad'en. Har en C372 selv og den drar høyttalerne mine (Snell Acoustics) som er veldig tungdrevne uten problemer.

Lenke til kommentar

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...iver_grafit.htm

 

Denne da? Er den bedre enn Yamahaen? :)

 

Den var jo ikke så mye dyrere enn Yamahaen heller, men kan ikke gå lenger opp i pris enn dette. :)

Normalt er jo den Yamaha RX-V861 en forsterker som koster mellom 8000-9000 kroner. Den er jo så billig fordi det er en eldre modell. Men dersom NAD'en er bedre så... :)

 

Men får jeg koblet til 5 høytalere og 2 suber til den NADen da? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Helt klart, den har langt mer effekt å rutte med, og Nad er kjent for å være kraftige. Så den effekten som står oppgitt der er garantert at den klarer å levere, om ikke mer også. Lyden er heller ikke ille, god basskontroll og pen lyd. Kan kansje bli en anelse skarp i toppen om den pares med tilsvarende skarpe høyttalere, horndiskant for eksempel, men det skal gå greit på dine høyttalere. Jeg vil si at Nad'en er er mye bedre valg en Yamaha'en.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...