Gå til innhold

nye spill er ikke som før! :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lengter tilbake til dagene da vi virkelig hadde grensesprengene nyheter. Som f.eks. når Duke Nukem 3d kom med mulighet for å HOPPE! DET var stort det. Og for ikke å Snakke om F-15 Strike Eagle III der man kunne spille to stykker på samme spillet. En som styrte flyet og en som satt bak og styrte våpen og radar-systemer. Alt vha. MODEM! Noe så utrolig... Modem på spill liksom! Hvorfor bruker man ikke det nå lenger!?

Lenke til kommentar

Jeg synes spillene bare blir bedre og bedre. Ta for eksempel AI'en. I Rainbow six Vegas 1 og 2, skal både medspillere, motstandere og sivile oppføre seg smart. Her er det igjen masse og hente og jeg gleder meg til utviklingen. Eneste som er litt dumt er at ved multiplattformspill må spillene være innenfor minste felles multiplum av teknologien på alle plattformer. Dette har medført et lite tilbakesteg, men det kommer seg nok igjen.

 

At man har gode minner med noen spill, betyr ikke at de er bedre enn dagens spill.

Lenke til kommentar

Dette er en smakssak, og de nye spillene er bedre, men ingen har sagt gøyere... Selv synes jeg de nye spillene er gøyere, men kan detvære fordi jeg er 14, og vokst opp med nyere spill?

 

Jeg lengter tilbake til dagene da vi virkelig hadde grensesprengene nyheter. Som f.eks. når Duke Nukem 3d kom med mulighet for å HOPPE! DET var stort det.

Jeg var ikke vokst opp da hopping ble noe nytt, så det er ikke særlig gøy å spille gamle spill da...

 

Var bare dette jeg ville si :)

Lenke til kommentar

For min del er det ikke spillene som har nødvendigvis blitt dårligere, men at vi vet alt for mye om spillet før det kommer ut. I gamle dager måtte man søke informasjon i forskjellige blader, mens nå kan man gå inn på en kjapp nett-side og se på bilder, se videoer og finne ut stort sett alt av hva man trenger å vite. Spenningen har rett og slett blitt borte :(

Lenke til kommentar

Ja veldig enig der, nå til dags er alt om " Its groundbreaking, its never been done before. It has complex shader models, dynamic this and that" Blir veldig lei av og høre om alt motoren dem bruker.

 

Syns det blir unødvendig, før i gamle tider var det jo geniale brett design og morsomme twists i historien eller en slags gjemt ting som popper fram av og til. Men nå skal de absolutt brife med at AI'en eller en grafikk dilldall er superb i spillet og driter i resten.

 

Liten .eks er g-man i hf2, du ser han av og til i de rareste plasser vis du har fulgt med. Litt morsomt med små detailer som dette i spill imo.

 

N64 og ps1 tiden var elsk.

 

Og som zeox sier så er det med at du finner veldig mye info om spillene før de kommer ut som ødelegger mye av moroa. Ooog ikke gidd å si at "du kan jo unngå og lese infoen om spillet". Ja man kan det men vis du gleder deg til spillet så er litt vanskelig å motstå. :p

Lenke til kommentar

Jeg savner litt de spillene som har enorm gjenspillbarhet. Jeg spiller mange nye spill, men jeg fester meg ikke så mye ved dem som jeg gjorde med spillene jeg spilte som liten.

 

Utvilsomt har nye spill bedre grafikk, fysikk og AI, men hva betyr egentlig det om man går lei spillet før man har spilt gjennom halve? Selv sitter jeg enda og spiller Diablo 2, Heroes of Might and Magic III og Civilization III. De gir meg en enorm glede de nye spillene ikke klarer å gi..

 

Jeg håper at utviklerne kan kombinere den enorme gjenspillbarheten i gamle spill og den fantastiske grafikken, fysikken og AIen vi har nye spill.

Lenke til kommentar

At CoD4 er det siste gode spillet er etter min mening bullshit. Gode spill som kom etter det er (nevner i fleng) MGS4, Mass Effect og Lost Odyssey som etter min mening har vært helt på høyde med (eller bedre) enn CoD4. Mange andre, men diss kom jeg på i farten.

 

Ellers kan jeg desverre ikke si meg enig i at det var kult da det var stort å kunne hoppe i spill, da jeg ikke spilte (eller eksisterte) på den tiden. Allikevel, jeg har spilt (og spiller) mange spill som ble lagd før jeg ble født, og storkoser meg med dem. Noe jeg også gjør med mange nye spill.

Lenke til kommentar

CoD 4 er nok det siste bra spillet syns nå jeg, men kommer an på hvor grensen er.... At det er moro er ikke nok syntes jeg... Mercenaries 2 er et elendig lagd spill, men det var jo moro... Men ble lei av det etter å ha spilt gjennom det en gang og litt til...

Men CoD 4 har jeg spilt gjennom campaignen 2-3 ganger, og mer enn det også, i tilleg at jeg spiller mye multiplayer...

 

Syns at man kunne sitte med et gammelt spill lenger enn de fleste nye...

Lenke til kommentar

Når en har spilt spill siden tiden Sierra og Lucasarts var kongene i spillverden så har en prøvd det meste og lite imponerer egentlig, ivertfall for min egen del.

 

Over flere år med lite "nytt" så er det 2 spill som jeg fikk en slik "Ohhh" følelse av. Den første gangen var når jeg laget den rareste skapningen verden noen gang har sett i Spore, lage en figur for så å styre den ga et stort "Ohhhh".

 

Siste spillet er LittleBigPlanet....det å lage egene brett med fysikk som ville få spillutviklere til å gå av skaftet noen år tilbake er utrolig morro. Lag en rakket, fest en motor på den og skyt deg selv til himmels..."Ohhhhhhhhh".

 

Dette er ikke ting som gjør et spill "bra" men det var noe NYTT...noe jeg ikke har gjort før! Og jeg har spilt siden jeg var 8år gammel...er idag 30år og er SULTEN på nye opplevelser...

 

Det er som Bill Gates sa...at han forventer en programvare revolusjon snart, det har jeg stor tro på. Spesielt om det går i rettning som LittleBigPlanet.....da blir det mye morro for kreative gamers å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ekstremt mange konsepter og spillidéer som aldri har blitt brukt, og som ligger jo her og bare venter på å brukes. Spillutviklerne flest vil ikke ta sjanser pga. det enorme budsjettet som kreves for å utvikle et spill nå til dags, så de satser heller på kjente formula i stede for å prøve å skape nytt. Kun de små utviklerne våger seg på det området. Det er derfor et middelmådig programmert spill som STALKER har fått massiv fanbase til tross for sine bugs: det er ingen annet spill som gir deg akkurat det samme. Men utviklerne kunne ha gått enda litt lengre etter min mening... Jeg har også sett en trailer på et kommende Source-spill som blander SP og MP med NPC som kan plutselig kontrolleres av spillere. Dessverre var det for lenge siden, så det er godt mulig at konseptet ble glemt i en skuff.

 

F.e., få utviklere forstår at co-op er fremtiden. Nå dukker det plutselig opp nye co-op spill, så håpet lever jo...

Lenke til kommentar

En alt var bedre før tråd og så trekkes det frem spill som CoD4 og San Andreas O.o

 

Jeg begynner å bli gammel virker det som...

 

Men ja, alt var mye bedre før. Uansett, et lite lys i gamer verden er spill som Mount & Blade. Trenger flere slike "revolusjonerende" spill.

Lenke til kommentar
En alt var bedre før tråd og så trekkes det frem spill som CoD4 og San Andreas O.o

 

Jeg begynner å bli gammel virker det som...

 

Men ja, alt var mye bedre før. Uansett, et lite lys i gamer verden er spill som Mount & Blade. Trenger flere slike "revolusjonerende" spill.

Uansett hva folk sier, så kan man ikke si at CoD 4 er gammelt... Det blir feil...

Kanskje ikke det er helt nytt, men det er jo kun fra 2007... Det Når de sier at det siste bra spillet var CoD 4, tenker jeg mer "jess, det er håp for nye spill" enn "enig der, spill var bedre før"

Jeg syns ikke at nye spill er kjedelige, jeg liker de nye spillene mye bedre, men det er en smaks sak...Men CoD 4 er et nytt spill... Selv om det gis utrykk for noe annet...

Lenke til kommentar

vokste opp med mario på nes. og amiga 500. husker sjøl hvor mange timer om dagen jeg kunne løpe gjennom de samme brettene på mario og spille shufflepuck cafe på amiga. er nok litt av grunnen at Littlebigplanet appellerer såpass til meg som det gjør. er så heldig at jeg er med på betaen og tok meg sjøl igår i å spille samme brett 5 ganger etter hverandre. Så må nok si at Littlebigplanet er min store "Oooohhh!" på mange mange år. siste "Oooohhh!" følelsen jeg fikk var når jeg slo på splinter cell 1 og forstod at vi hadde kommet ett stykke videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...