Gå til innhold

Kjøpt PC, bra? kunne jeg fått bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette skal passe.

Jeg ville dog forandret på flere ting;
- Rimeligere kabinett
- Bedre strømmforsnying
- Rimeligere og bedre ram
- Annet hovedkort
- Andre vifter
- Dyrere og bedre skjermkort
- tastatur og musematter er veldig personlige valg, ingenting å si på det


Jeg linker ikke her til alternativer, men det skal være muligheter.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

hehe, jeg ville byttet hovedkort, skjermkort, ram, kabinett,strømforsyning, cpu-vifte, tastatur og harddisk.

Ville satset på Mushkin8000-ram, intel p45-hovedkort, ATI 4870 skjermkort, Mist strømfosyning, Mist Oghma tastatur, større harddisk, og et kabinett som ser bedre ut og som ikke samler hybelkaniner.

 

Så ja, personlig syns jeg du kunne fått bedre vare for ca den prisen du har hostet opp.

Å betale 1600kr for det hovedkortet er rett og slett galskap, ihvetfall når man idag veit hvor store ulemper det er med å ha nVidia hovedkort. Og nVidia er IKKE konge på haugen når det kommer til pris/ytelse på skjermkort.

Lenke til kommentar
Kjøp først, spør etterpå.

 

Eneste fornuftige svaret hittil.

 

Til trådstarter. Med unntak av hovedkortet, som egentlig er for dyrt i forhold til det du får igjen, er det ikke så ille som enkelt av postene over vil ha det til.

 

Radeon HD 4850 nesten like bra (marginalt dårligere) og koster 3 - 400 kr mindre. HD 4780 er noe bedre (klart bedre) til en 3 - 400 kr mer.

 

Strømforsyningen er av det desidert beste du kan få på 650 Watt og til en akseptabel pris. Personlig og på bakgrunn av opplysninger (blant annet her på forumet) om deler som er brukt i Mist er den nok et langt dårligere kjøp. Eneste jeg mener kan konkurrere reelt med Corsair er Seasonic, Antec og PC Power & Cooling. Når så Seasonic er hovedprodusent i alle fall av Corsair og Antec, ja da forstår de fleste tegningen. Altså noe særlig bedre på 650 Watt får du ikke, og har du ikke tenkt å kjøre 3 x SLI samtidig med rå overklokking og mengder av HD-er (noe mangel på dedikert kjøler og valg av HK tyder på at du ikke har), så holder 650 Watt i lange baner. For de som lure på det, trådstarters oppsett drar faktisk ikke mer enn ca 250 Watt på load.

 

Kabinett er smak og behag, personlig ville jeg valt et annet (faktisk dyrere), i alle fall ikke billigere. Men for mange er Antec Three Hundred et glimrende alternativ, på samme måte som det du har valgt.

 

Kan du få bra PC2-8500 rambrikker til samme pris, så burde du valgt det. Men særlig mye økning av ytelse gir det ikke (2, 3 , 4 %). Om man da ikke skal blodklokke.

 

Så for å si det enkelt, enkelte poster over her bør du se glatt over.

 

Og ja, du kunne fått bedre ytelse for 9 000 kr, men ikke nødvendgvis så mye at om du hadde prøvd alternativet så hadde du merket.

Lenke til kommentar
Kjøp først, spør etterpå.

 

Eneste fornuftige svaret hittil.

 

Til trådstarter. Med unntak av hovedkortet, som egentlig er for dyrt i forhold til det du får igjen, er det ikke så ille som enkelt av postene over vil ha det til.

 

Radeon HD 4850 nesten like bra (marginalt dårligere) og koster 3 - 400 kr mindre. HD 4780 er noe bedre (klart bedre) til en 3 - 400 kr mer.

 

Strømforsyningen er av det desidert beste du kan få på 650 Watt og til en akseptabel pris. Personlig og på bakgrunn av opplysninger (blant annet her på forumet) om deler som er brukt i Mist er den nok et langt dårligere kjøp. Eneste jeg mener kan konkurrere reelt med Corsair er Seasonic, Antec og PC Power & Cooling. Når så Seasonic er hovedprodusent i alle fall av Corsair og Antec, ja da forstår de fleste tegningen. Altså noe særlig bedre på 650 Watt får du ikke, og har du ikke tenkt å kjøre 3 x SLI samtidig med rå overklokking og mengder av HD-er (noe mangel på dedikert kjøler og valg av HK tyder på at du ikke har), så holder 650 Watt i lange baner. For de som lure på det, trådstarters oppsett drar faktisk ikke mer enn ca 250 Watt på load.

 

Kabinett er smak og behag, personlig ville jeg valt et annet (faktisk dyrere), i alle fall ikke billigere. Men for mange er Antec Three Hundred et glimrende alternativ, på samme måte som det du har valgt.

 

Kan du få bra PC2-8500 rambrikker til samme pris, så burde du valgt det. Men særlig mye økning av ytelse gir det ikke (2, 3 , 4 %). Om man da ikke skal blodklokke.

 

Så for å si det enkelt, enkelte poster over her bør du se glatt over.

 

Og ja, du kunne fått bedre ytelse for 9 000 kr, men ikke nødvendgvis så mye at om du hadde prøvd alternativet så hadde du merket.

 

:) Takk for ett bra svar.

Kjøpte det HK'et ettersom jeg planlegger og sette inn ett G-kort til om en stund, må se hva det nåverende duger til alene.

ordren er fortsatt åpen så kan endre ting. .

 

så; hvis jeg skal endre ett par ting +/- 1000 kr hva bør jeg endre for og få max kraft for pengene, kom gjerne med linker :)

Lenke til kommentar

Ingen vits å kjøpe 2 4850. Har man først behov for mer kraft enn 4850 kan gi, kjøper man 4870. Og de blåser luft ut bak, så temp er ikke spesielt interessant.

Sikker på at du ikke har lyst til å bytte hovedkortet ditt til et Intel P45? Det er mest sannsynlig bedre hovedkort med potensielt mye mindre krøll. OG billigere, omtrent halv pris. Brukbare hovedkort får du ned i 850-900kr.

 

EDIT: og fysjameg, du har valgt en IDE-brenner. Prøv å bytte den til en SATA, så slipper du de brede kablene som ødelegger luftflyt.

Endret av newman221
Lenke til kommentar
bump

 

den sendes ca den 10. så må ha svar om noe bør byttes mens jeg fortsatt kan.

evt kjøpe 2x 4850 ? ellet ett 4780?

Siden E8500 står med ubekreftet dato 2008-10-12 og du har bedt om samlet levering tviler jeg på at den sendes den 10. okt. Du har nok god tid til å gjøre endringer.
Lenke til kommentar

Siste forslag her likte jeg. Personlig syns jeg tastaturet ser litt stort og jalla ut, men det er smak og behag. Liker flate små tastaturer jeg. Kan spare noen kroner på å gå ned til E8400. Den koster vel rundt 1100-1200kr, altså 400-500kr mindre, og har usle 166mhz mindre å skryte av. Iogmed at man klokker de ganske greit opp til 3,6-3,8 ghz, er det ikke vits å betale en 500lapp ekstra uten grunn... Det er ihvertfall min mening

Lenke til kommentar

wow :) Mange bra svar her, noen som vet hvor jeg jeg kan faa best vare til lavest pris? Tror jeg går for ca det opsettet som ble gitt ovenfor. + det tastaturet. . Takker og bukker, dere har vært til stor hjelp :)

 

evt gå for en 4 kjerners prosessor eller er 2 kjerner tingen?

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...