Gå til innhold

GTX 280 eller 4870 1GB


TommyGun77

Anbefalte innlegg

 

Jeg vurderer dette kortet selv. Kan du si noe om støynivået? I følge Fudzilla, så bråker 512 versjonen, men 1gb-kortet kan regulere rpm. Hvilke oppløsninger drar nytte av 1gb ram?

 

Edit: Ser at det bare er veeldig høye oppløsninger som drar nytte av 1gb :)

jeg kjører i 2560x1600 og en må vel si at det gjør nytte for seg i 1920x1200 og.

 

Viftene hører jeg ikke ved idling, kjører de da på 20%. Ved spilling setter jeg de opp på 50%, de er da hørbare men ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også på eit HD 4870, men er usikker på om eg skal velge 512MB eller 1GB... Skjermen min er ikkje større ein 22", altså 1680 * 1050. Er det då INGEN vits i 1GB RAM, eller? Det er liksom berre 200,- forskjell... Vart veldig usikker... :ermm:

 

EDIT. Det er vel forresten heile 500,- forskjell... Men likevel. Er det nokon vits i det?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Lurer også på eit HD 4870, men er usikker på om eg skal velge 512MB eller 1GB... Skjermen min er ikkje større ein 22", altså 1680 * 1050. Er det då INGEN vits i 1GB RAM, eller? Det er liksom berre 200,- forskjell... Vart veldig usikker... :ermm:

 

EDIT. Det er vel forresten heile 500,- forskjell... Men likevel. Er det nokon vits i det?

 

kjøp GTX 280 du. så blir du fornøyd :) og ja du får bruk for 1 GB minne.

Lenke til kommentar
Les tester før du poster gutt. 280 GTX er ikke på noen måte overlegent 4870, de er som oftes jevne over, spørs hvem som tester de. Og ATi har ikke SLi, men CrossFire.

 

BTW... http://www.statvoks.no/konsept/norsk2/grammatikkinfo.html

 

GTX 280 single er ganske overlegent 4870 singel jo. men 4870 er billigere. derfor er det et nesten like bra kjøp. men GTX 280 vil altid være det beste kjøpet.

Lenke til kommentar

Nei, eg har nok ikkje råd til GTX 280. Det blir eit 4870 og kanskje eit til seinare ein gong. Så klart, GTX 280 er jo det beste som er, men eg har ikkje meir enn litt over 2000 å bruke på det, så det blir nok ikkje det... Men det vil altså kanskje lønne seg å kjøpe 1 GB-versjonen istaden for 512 MB? I såfall gjer eg nok det.

Lenke til kommentar
Les tester før du poster gutt. 280 GTX er ikke på noen måte overlegent 4870, de er som oftes jevne over, spørs hvem som tester de. Og ATi har ikke SLi, men CrossFire.

 

BTW... http://www.statvoks.no/konsept/norsk2/grammatikkinfo.html

 

GTX 280 single er ganske overlegent 4870 singel jo. men 4870 er billigere. derfor er det et nesten like bra kjøp. men GTX 280 vil altid være det beste kjøpet.

Nei. Ikke det beste kjøpet. Vel, med beste kjøp mener jeg bang for the buck iallefall. Det blir jo 4870.

 

Og etter mange tester så slår 4870 GTX280 på noen områder, som igjen gjør til at 4870 er mer verdt pengene enn 280. Mener jeg da...

Lenke til kommentar
Les tester før du poster gutt. 280 GTX er ikke på noen måte overlegent 4870, de er som oftes jevne over, spørs hvem som tester de. Og ATi har ikke SLi, men CrossFire.

 

BTW... http://www.statvoks.no/konsept/norsk2/grammatikkinfo.html

 

GTX 280 single er ganske overlegent 4870 singel jo. men 4870 er billigere. derfor er det et nesten like bra kjøp. men GTX 280 vil altid være det beste kjøpet.

Nei. Ikke det beste kjøpet. Vel, med beste kjøp mener jeg bang for the buck iallefall. Det blir jo 4870.

 

Og etter mange tester så slår 4870 GTX280 på noen områder, som igjen gjør til at 4870 er mer verdt pengene enn 280. Mener jeg da...

 

 

mener du ja. les denne du.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...mp;limitstart=1

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

vel kommer ann på skjermen din, vis du har en skjerm optil 24", da burde man jo ta en 4870 enten den er 512MB (opptil 22") eller 1GB (opptil 24")

 

vis du har en 30" 2560x1600 da er vel GTX 280 nest best, kan ikke slå 4870 X2 her

 

vis du har en 24" 1920x1200 da er vel GTX 280 raskere, men vis du også oppgraderer CPUen, da blir jo pcen raskere overall med 4870 :=)

 

har en 4870 512MB og er rask nok i mange spill, alle spillene jeg har spillt har den bra flyt i

 

og ja ATi har vert underdog ei stund nå så hvorfor ikke ta ATI, de lager bra kort, lavere priser, drivere vær eneste månde

 

de har til og med bedre AA en nvidia for tiden og lik blu-ray decoding i maskinvare

 

ikke vær redd for ati, de biter ikke i lommeboka di ;)

 

og ja om det at 4870 blir varm og mye støy du kan faktisk manuelt stille inn vifta i drivern nå

Capture005.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...