Gå til innhold

GTX 280 eller 4870 1GB


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått testet kortet i et par dager og er fornøyd med ytelsen, støyen derimot er en annen sak. I forhold til mitt 8800GTS(G92) høres det ut som en flymotor.... Heldigvis er det mulig å stille viftehastigheten i siste versjon av CCC.

Varmen er ikke så ille som jeg fryktet, den ligger på ca 56 grader idle og i overkant av 70 under load.

Lenke til kommentar

Det var vel det andre også mente om det kortet. Får mitt kort i morgen så da skal det testes:) Hvis det er for høyt støynivå blir det nok ettermontert en annen kjøleløsning.

 

*Edit* Har du kjørt noe 3d mark 06 tester på systemet etter du fikk nykortet?

Endret av Bestof81
Lenke til kommentar
Det var vel det andre også mente om det kortet. Får mitt kort i morgen så da skal det testes:) Hvis det er for høyt støynivå blir det nok ettermontert en annen kjøleløsning.

 

*Edit* Har du kjørt noe 3d mark 06 tester på systemet etter du fikk nykortet?

Har ikke fått kjørt noen benchmarks, bare testet en del settings i div. spill. Har testet Bla. Grid, HL2, Warhammer online osv.. Kan kjøre det meste med ganske høye settings i 2560x1600.

Lenke til kommentar

Fikk mitt i dag og har testet det en del nå. Dette var det første AMD baserte skjermkortet jeg har hatt, men er SERIØST fornøyd med ytelse så langt :love: Kjører crysis med alt på max i 1680 * 1050. Greit nok, ikke verden største oppløsning men ble imponert. Ligger rundt 24 til 26 grader på idle noe som er meget bra. Men, hvis det skal utsettes på noe så må det være støyen.Bråker en del mer enn mitt gamle 8800 gts jah...

Vurderer å kjøpe 1 4870 til, men da må jeg ha nytt hovedkort. Er litt usikker på om jeg skal kjøpe et x48 nå, eller vente til x58 kortene kommer for salg....

Lenke til kommentar
Fikk mitt i dag og har testet det en del nå. Dette var det første AMD baserte skjermkortet jeg har hatt, men er SERIØST fornøyd med ytelse så langt :love: Kjører crysis med alt på max i 1680 * 1050. Greit nok, ikke verden største oppløsning men ble imponert. Ligger rundt 24 til 26 grader på idle noe som er meget bra. Men, hvis det skal utsettes på noe så må det være støyen.Bråker en del mer enn mitt gamle 8800 gts jah...

Vurderer å kjøpe 1 4870 til, men da må jeg ha nytt hovedkort. Er litt usikker på om jeg skal kjøpe et x48 nå, eller vente til x58 kortene kommer for salg....

Ligger du på 24-26 grader idle med orginal kjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...