Gå til innhold

GTX 280 eller 4870 1GB


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere litt og har sett meg ut GTX 280 og HD 4870 1GB da jeg ikke har plass til 4870X2.

 

Det er disse jeg vurderer: GTX 280 og HD 4870 1GB

 

Har Nvidia nå og er godt fornøyd med det, samtidig som jeg er litt skeptisk til kjøleren og temperaturen på 4870. Men det koster ca 1K mer for GTX 280, og jeg vet ikke om jeg er villig til å betale så mye for så den lille ekstra ytelsen.

 

Kjøper jeg 4870 kan jeg jo kjøpe en E8400 og det kommer på ca. samme pris som GTX 280.

 

Noen som har noen noen tips til hva jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt et av de forbedret utgavene av HD 4870.

Sapphire Radeon HD 4870 TOXIC Edition

Asus Radeon HD 4870 TOP

Gainward Radeon HD 4870 Golden Sample

HIS Radeon HD 4870 Turbo

PowerColor Radeon HD 4870 PCS

 

Komplett har nå PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB og HIS Radeon HD 4870 Turbo på tilbud.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=368308

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364989

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for GTX280 uten tvil.

Jeg vurderte nettopp HD4870x2 vs GTX280.

Bygget helt ny pc (se signatur).

 

Det var mitt første ATI skjermkort, og jo da... kortet presterer så det holder, men det har vært mer pes enn det som smakelig er.

Sette opp viftestyring, driverproblemer (som heldigvis forduftet ved siste driveroppdatering).

 

Har hatt en del forskjellige nVidia kort tidligere og jeg er nok stygt redd for at det blir det neste gang også.

 

Ytelsesmessig så har jeg alltid vært fornøyd. Kjøper du det siste så er det rått, kjøper du bare litt eldre, så er det fortsatt rått.

Men nVidia har vært enklere.

 

My 50 cents

Lenke til kommentar
GTX 260 Core 216 kan være bra alternativt også. Den koster mye mindre, klokker bra, er kjøligere og mer effektgjerrig, og yter nesten like bra som GTX 280.

Har sett på det, men det føles ikke riktig.

 

Må bestemme meg i dag og heller mer og mer mot 4870 kortet...

 

Da kjøper du 1gb utgaven av 4870 da :thumbup:

 

edit: pluss ny cpu :new_woot:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
GTX 260 Core 216 kan være bra alternativt også. Den koster mye mindre, klokker bra, er kjøligere og mer effektgjerrig, og yter nesten like bra som GTX 280.

Har sett på det, men det føles ikke riktig.

 

Må bestemme meg i dag og heller mer og mer mot 4870 kortet...

 

Da kjøper du 1gb utgaven av 4870 da :thumbup:

 

edit: pluss ny cpu :new_woot:

Klarer nok å tyne litt mer GHz ut av den jeg har nå, så jeg vet ikke helt om det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål... Jeg leser mye om ati kortene på diskusjon, og føler at mange har erfaring med at de bråker og lignende. Vurderer nemlig de samme mulighetene som du gjorde og ville bare vite om 4870 kortet bråker spesielt mye, for om det er ganske så stillegående, kjøper jeg meg det selv :3

Endret av Lillehagen.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...