Gå til innhold

Spill Pro Evolution Soccer 2009 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Ok, da gjør jeg det klart først og fremst. Glemte å nevne at jeg snakker bare next-gen. Ja, sikkert kjipt PC gamere at EA ikke satser på PC så mye, men uten å være stygg så tenker jeg ikke så veldig mye på det siden fotballspill er ment for konsoll i mine øyne.

 

Jeg kan love deg at jeg ikke er fanboy, men bare at så langt har FIFA drept PES på next-gen og av demoen av FIFA 09 så har de vunnet meg over i akkurat den delen av historien at jeg skal kjøpe det før jeg en gang tester PES. Kan hende jeg liker PES også vurderer å kjøpe det etter jeg får prøvd demoen til helgen.

 

Det gjør meg vondt å lese PES fanboys og forum osv. at de kan forsvare PES 2008; det er faktisk noe av det dummeste. Jeg skjuler ikke at PES hadde bedre gameplay i FIFA 05-07 tider, selvom jeg spilte mest FIFA pga. lisenser og ekte PL osv. Men nå handler det ikke om lisenser siden PES ikke er så ille på den fronten heller.

 

Dette blir siste post om PES fra meg, er lei av denne diskusjonen. Har tatt den så mange ganger med kompiser som spiller en av de og aldri den andre at jeg gidder rett og slett ikke. Tror jeg holder meg til FIFA denne gangen også pga. FIWC (Interactive World Cup) som jeg har lyst å være med på i år :) (og sjekker ut demoen til PES seff)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gleder meg. har bare pc, og siden ea driter i pc-eierne og gir ut fifa med Ps2 grafikk så blir dette et enkelt valg. Mye skal til for å hive PES av tronen.

Tar du grundig feil, i hvertfall etter hva jeg har lest i artikler.

 

Grafikken er FAKTISK bedre på PC i forhold til PS3, men det som mangler er Next-gen gameplayet, det er der di tar PS2 gameplayet istede for next-gen gameplayet fordi PCer hadde vistnok ikke kraftig nok prossesor-.-

Lenke til kommentar

Har noen her forsvart PES2008?

Har jeg gått glipp av noe eller?

 

 

Vi har vell alle innrømt at PES08 var et eneste stor skuff, men at PES5 og PES6 begge er bedre på gameplay enn hva noe FIFA spill per dags dato har vært, og det er kun et eneste PES-spill som egentlig har skuffet og det var nettopp PES08, det er vell lov til å tro og håpe at Konami glemmer fiaskoen fra ifjor og også i år leverer noe som har bedre gameplay enn FIFA?

 

Er vell mer du som grenser til FIFA fanboy enn oss til PES fanboy da du gang på gang nevner PES08 vs FIFA08, og attpåtil påstår at vi forsvarer PES08? Noe som jeg enda ikke har sett noen her gjøre?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
gleder meg. har bare pc, og siden ea driter i pc-eierne og gir ut fifa med Ps2 grafikk så blir dette et enkelt valg. Mye skal til for å hive PES av tronen.

Tar du grundig feil, i hvertfall etter hva jeg har lest i artikler.

 

Grafikken er FAKTISK bedre på PC i forhold til PS3, men det som mangler er Next-gen gameplayet, det er der di tar PS2 gameplayet istede for next-gen gameplayet fordi PCer hadde vistnok ikke kraftig nok prossesor-.-

 

Det må være noe nytt med FIFA09 det da?

For FIFA08 mangler alt av funksjoner og finesser, samt hadde grafikk som var dårligere enn forrige utgave :thumbdown:

 

EA Sports sa jo selv at det hadde et eget team som utviklet utgaven til PC og PlayStation2, derfor fikk PC en "current-gen" versjon, mens et annet team jobbet med PlayStation3 og Xbox360 utgaven som da fikk bedre grafikk og langt bedre gameplay og moduser.

 

 

Om de ikke har byttet på dette her, så har jeg litt vanskelig for å tro at PC-utgaven i år plutselig skal ha bedre grafikk en next-gen utgavene, det var hvert fall OVERHODE ikke tilfellet ifjor.

 

Men ting kan jo forandre seg :)

Lenke til kommentar
PES 4 overgår det meste av fotballspill jeg har spilt. Om de finner tilbake til noe som ligner på det gameplaymessig kan jeg fort droppe FIFA 09 for PES.

 

PES 5 og PES 6 overgår PES 4 sitt gameplay...

 

PES 5 til Xbox overgår PES 6 til X360. Men det skal nevnes at 360-versjonen nok ikke var så god som den kunne og burde vært. Olme ugler© har fortalt meg at PS2/PC-versjonen var langt bedre, dog med litt svakere grafikk.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt det gøy med et fifaspill siden 2003 tror jeg, er så lei av et spill der det ikke går an og drible og spillerne går på skinner. Dere som virkelig mener at fifa er mer virkelighetsnært enn PES har nok ikke spilt fotball selv. Foretrekker PES fordi det føles som fotball, og gir derfor beng i de lisensene som alle maser om.

Lenke til kommentar
gleder meg. har bare pc, og siden ea driter i pc-eierne og gir ut fifa med Ps2 grafikk så blir dette et enkelt valg. Mye skal til for å hive PES av tronen.

Tar du grundig feil, i hvertfall etter hva jeg har lest i artikler.

 

Grafikken er FAKTISK bedre på PC i forhold til PS3, men det som mangler er Next-gen gameplayet, det er der di tar PS2 gameplayet istede for next-gen gameplayet fordi PCer hadde vistnok ikke kraftig nok prossesor-.-

 

Next-gen gameplay tatt bort pga for svake prosessorer i pc? Tror du må sjekke kildene dine litt, for det der tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar

jeg har også bare pc, med gamepad da =) bruker litt tid på interbett så laster bare ned en patch me alle lisenser til PES, og så laster jeg ned ett program som gjør slik at PES tillater anti-aliasing(noe d ikke gjorde på, et PES08)da er det fantastisk fint, i tilleg fantastisk bra, ser mye bedre ut en fifa som blir blurete når man z00mer inn og ut på replayer ol.

 

jeg har spilt pes siden det kom ut i 2000, det er best! :D

Lenke til kommentar

For en objektiv person er det ikke vanskelig å se at PES har mye mer dybde og realisme enn Fifa. Det tar lenger tid å komme inn i, men er rett og slett et bedre fotballspill enn Fifa når det gjelder gameplay.

 

JODA, Fifa har flere liseser, flere moduser, flere kule reklameplakater på stadion, osv osv, men det har INGENTING med det som skjer med lærkula å gjøre.

Lenke til kommentar
For en objektiv person er det ikke vanskelig å se at PES har mye mer dybde og realisme enn Fifa. Det tar lenger tid å komme inn i, men er rett og slett et bedre fotballspill enn Fifa når det gjelder gameplay.

 

JODA, Fifa har flere liseser, flere moduser, flere kule reklameplakater på stadion, osv osv, men det har INGENTING med det som skjer med lærkula å gjøre.

 

Ser du går utifra FOX News sin versjon av objektiv. Geez.

 

Ash

Lenke til kommentar

Morsom diskusjon får en si;

 

Jeg har spilt FIFA-demoen og fullversjonen til PES, og det er ikke noe tvil - PES 09 offline gruser FIFA så det suser etter, det er et mye bedre gameplay og grafikken på PES 09 er blitt markant bedre (selv om det ikke er viktig). Forøvrig får jeg spillet i morgen eller torsdag, så da blir det PES 2009 på meg fremover.

 

Frame-rate problemene er ikke der i år, og spillet har langt lavere tempo. Uansett, PES 2008 offline er mye morsommere enn FIFA 2008 offline, for de som liker å spille med venner og delta i turneringer annet enn online. Kan ikke tenke meg noe tristere enn å bruke en ettermiddag på FIFA (og ja, PES 2008 før patchene var ikke mye å skryte av, og online har ikke vært særlig bra til noen tider) - jeg blir alltid lei etter noen få kamper, rett og slett fordi jeg har sett alt før.

 

Det er ikke tvil om at EA har mye større appell til fotballinteresserte barn som elsker å se sine idoler i et glansbilde, og Konami appellerer til mer eldre spillere som vil ha et fotballspill som dreier seg om det som skjer på banen - og som man kan selv forbedre med OF-er og få helt like drakter om man ønsker det på en svært enkel måte.

 

Velg det dere mener er best, men for guds skyld, se på litt andre faktorer enn lisenser, lyd og grafikk.

 

For de som ønsker å diskutere PES med andre PES-frelste, er PESNorge.net det rette stedet for det.

Endret av Bratigoal
Lenke til kommentar

Er ikke så rart at man foretrekker PES hvis man har gjort det til en livsstil, men å si at fifa for det meste appellerer til "fotballinteresserte barn som elsker å se sine idoler i et glansbilde" er vel litt generaliserende, eller hva? Personlig liker jeg ikke å generalisere, men har ingenting imot prosentregning og gjennomsnitt. Til nå mener jeg at 3/5 PES fans har dårlige argumenter :p Å sammenlikne en demo av ett spill med fullversjonen av et annet er vel litt tvilsomt også?

 

Det er jo ikke så rart at fans av de to spillene krangler seg imellom om hva som er best, det ligger jo litt latent i den fotballinteressertes natur. Selv gleder jeg meg til å prøve PES demoen, men jeg gleder meg nok enda mer til Fifa 09 ramler ned i postkassen.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å spille fotball (PES) foran avansert Pong (FIFA) :)

 

For å utdype: For meg er det selv fotballspillingen som er viktig. Hva føles mest realistisk. Hvilket spill gir den beste "ballfølelsen". Ballen er rund, så da vil jeg at spillerne skal oppleve det samme som vi dødelig gjør på matta. Ballen skal sli av i enkelte situasjoner. Når jeg spiller PES (eller ser fotball på TV'n for den saks skyld så kjenner jeg det føtterne. Trefflate, teknikk, føleslse. Hvert spark. Hvordan ville jeg gjort det. Mulighetene for å få til akkurat det syns jeg er størst i PES, derfor faller mitt valg på det spillet.

 

For å fa riktige navn osv Bruker jeg mye tid i editoren til PES for å få navnene på plass. Jeg har til og med tegnet klubblogoen til mitt kjære Liverpool (i PES 5) for å få 'litt' mer "realisme".

 

Helt enig med deg.

 

Jeg har også brukt "litt" tid i edit modes på forskjellige PES spill opp gjennom åra. Pleier å lage draktene til alle laga i Premier League, fikse transfers og lage reservespillere, som Rafael&Fabio, Possebon, Danny Welbeck osv

Muligheten til å gjøre dette gjør også spillet mer personlig syns jeg.

 

Liker generelt PES myyye bedre enn FIFA.

Og en ting som irriterer meg så sinnsykt med FIFA(blant mange ting).. Har dere sett at absolutt alle lagene har lik skrift og nummer bak på draktene? Vet at det er litt pirkete, men når de skryter av å ha så mye lisenser osv, så burde de da ha lagd det riktig og.

Lenke til kommentar

Ikke for å presentere seg selv som en fanboy, men seriøst...

 

Fifa har så visst ingen flyt i spillet - og det har de aldri hatt. Cinematics er bare å glemme! Spilleren din kan befinne seg på andre siden av banen når man scorer mål og så kommer en cinematic som viser spilleren (som nettopp var 100 meter unna) rett foran målet, løpende mot hjørneflagget i full seier. Animasjonene er kule hver for en. Men i en sammenhengende effekt ser det ut som dumme podbots med koordinasjoner som ikke ligner grisen. Publikum er atarifigurer i 2 fps. Kameravinklene er plassert på månen - og er i ikke i den minste bit justerbare verdt noe... Replays er lite innflytende. Ballen lever sitt eget liv -- Men sant skal sies har Fifa forbedra "skyt-automatisk-bra-mål"-knappen og lagd litt fri vilje i skyteretningen de siste årene. men ikke sant... alt dette er vesentlig for å skape en generell flyt i spillet. Dette har Konami klart fra dag 1 når IIS ble sluppet ut for super nintendo i 1994! FIFA klarer det bare ikke. Jeg har prøvd alle fifaspillene - det gjør jeg hvert år. Jeg lover! Jeg elsker fotballspill! De har mye å lære før de kan gjøre hva PES gjør...

 

Nå skal det sies at PES 2008 er den største skuffelsen i PES-serien - uten tvil!

 

Noen som vet hvordan xbox live blir for PES2009?

 

*sigh - sry for rotete tekst osv*

Lenke til kommentar

Jeg husker mitt første møte med PES, det var PES2 på PlayStation2, husker når jeg vant ligaen og de spilte "We are the Champions" og spillerne løpte rundt på banen, kastet seg i alle retning, repriser fra høydepunkter gjennom hele serien ble vist på en veldig bra måte, fikk nesten litt tårer i øynene av det hele :p

 

Dessverre så virker det som slikt fokus har forsvunnet i nyere utgaver av PES, kan ikke huske noe slikt i verken PES6 eller PES08?

 

 

Det som er bedre med PES er selve gameplayet, det føles mye mer realistisk, spillerne begår feil, til og med dommeren begår feil, mye mer blir lagt til tilfeldighetene (noe som også er et faktum i virkeligheten), plutselig så driter keepern din seg loddrett ut, din frustrasjon brer seg over i et bredt smil når du tenker over det hele i etterkant! Når du nærmer deg 16meter så lurer du på om du skal fyre av et skudd eller prøve å trenge deg igjennom det bunnsolide forsvaret, den kunstige intelligensen er på full høyde som lærer seg spillestilen din så du må etterhvert bytte taktikk for å bryte igjennom muren av forsvarspillere. Og når den avgjørende fasen kommer, så er det ikke bare bare å putte ballen i mål heller.

 

Mens på FIFA er det jo bare å finne en måte å komme igjennom på, og kjøre den gang på gang på gang, funker jo hver eneste gang, og er du først innenfor 16meteren så er det jo bare å finne ut av systemet så vil 9 / 10 skudd gå inn.

 

 

Eneste jeg syntes har skuffet i både FIFA og PES i alle år er keeperen, du kan jo strengt tatt ikke styre han (bortsett fra å få han til å ruse ut) og om så keeperen er i verdensklasse så presteres det utrolig sjeldent klasseredninger? (hvert fall på FIFA)

 

For å være helt ærlig kan jeg knapt merke noen forskjell på FIFA sin dårligste keeper og på FIFA sin beste?

 

 

Få mer tilfeldighet inn i spillet! La dommeren gjøre feil, blås feilaktig for offside, andre ganger la være å blåse når det skulle vært offside, la det blåses frispark litt gal vei osv.. La keeperne ha noen klassredninger, og noen gigantiske tabber. La forsvarspillerne gjøre idiotiske feilpassninger i forsvar, la det komme noen heidundranes skudd fra distanse som plutselig smeller i treverket osv osv.. Spesielt FIFA er og blir alt for firkantet på dette området!

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
gleder meg. har bare pc, og siden ea driter i pc-eierne og gir ut fifa med Ps2 grafikk så blir dette et enkelt valg. Mye skal til for å hive PES av tronen.

Tar du grundig feil, i hvertfall etter hva jeg har lest i artikler.

 

Grafikken er FAKTISK bedre på PC i forhold til PS3, men det som mangler er Next-gen gameplayet, det er der di tar PS2 gameplayet istede for next-gen gameplayet fordi PCer hadde vistnok ikke kraftig nok prossesor-.-

 

Next-gen gameplay tatt bort pga for svake prosessorer i pc? Tror du må sjekke kildene dine litt, for det der tror jeg ikke på.

 

Leste det fra ea games sitt forum og det var postet av "staff"

 

Betyr ikke dette at proessesoren er for dårlig på PC da?? Kanskje bare ei dårlig unskyldning? ikke vet jeg.

 

"The PC version of FIFA 09 is different to the Xbox 360 and PlayStation 3 versions because of the CPU processing power required for the architecture of the game.

The majority of gamer's PC's do not have enough CPU processing power for this architecture, so FIFA09 on PC has been built to have the best possible graphics and gameplay engine while still being accessible to as many fans of the game as possible. If the architecture was identical to the Xbox 360 and PlayStation 3 versions, FIFA09 on PC would only be accessible to 1-3% of the PC systems on the market.

Having said that, FIFA09 on PC delivers a very deep gameplay engine, along with leading-edge visuals.

Phenom "

Her har du link til de http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-09...t-next-gen.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...