Gå til innhold

Spill Pro Evolution Soccer 2009 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, den demoen kommer i morgen da begge "stores" oppdaterer. PSN er vel alltid oppdatert i 6 tiden om kvelden, og Xbox Marketplace litt tidligere, nærmere kl. 12 om dagen.

 

Dere som skriver så "positivt" om PES er tåpelige fordi dere prøver å downe FIFA så mye som mulig for å få de gode tingene frem. Jaja, er vel smak og behag. Men etter en skandale som PES 2008 spørs det ikke om PES 2009 må være utrolig utrolig bra for å overbevise. Har spilt FIFA 09 i en hel dag da den lå en dag tidlig i postkassa i morges og det er noe av det mest overbevisende jeg har sett i fotballspill så langt.

 

Flyt, Tempo, alt er fikset fra FIFA 08. Keepere oppe på cornere i siste minuttet, reagering av spillere når de blir gitt dumme gule kort, reagering når spilleren som har mye plass ikke får ballen og viser at han blir sur; gult kort etter fordel når ballen går ut av spill sånn at det ikke blir blåst unødvendig som før; keepere er vel 100 ganger bedre enn Fifa 08, og det er nesten ikke overdrevet det heller.

 

Fifa 09 imponerer, og med Be A Pro som har 4 sesonger nå inkl. call ups for landslag og bra rating/XP system er det også sterkt. 10v10 online er vel litt vanskelig å få til dersom spillet lanseres i morgen! Ellers, hva kan jeg si? FIFA 09 har nesten ikke problemer i år, og takk gud for at direkte røde kort er tilbake uten at det må være sistemann felling, det savnet jeg veldig i Fifa 08. Men må sies at tempo er det beste som har skjedd med FIFA 09 i forhold til Fifa 09, føles nesten perfekt ut på "Normal" og den som blir standard på online og alt så er storfornøyd.

 

Dere PES die hard fans må seriøst ikke tenke på demoen og MÅ spille dette en del før dere bare generaliser og sier at FIFA suger. Prøv hele hos en venn eller noe hvis dere ikke har tenkt å kjøpe det; og jeg lover jeg skal lage litt tid for å prøve PES 09 demo i morgen hvis jeg kan slå av Fifa lenge nok å laste ned demoen :)

 

Å, jeg er så glad, ett helt år til med et herlig spill, og kanskje evt. 2 hvis PES fikser på utrolig mye fra 08.

 

HUSK: Alt er basert på next-gen (ps3/360) :)

Lenke til kommentar

Hvis du har spilt UEFA 2008, tc47, hvordan er keeperen på FIFA 09 i forhold?

 

Keeperen på UEFA 2008 er så ekstrem at det nesten ikke er til å tro. Du kan klistre et skudd mot krysset fra 20 meter med en kraft av en annen verden og keeperen redder som om det var det letteste i verden.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Hmm, helt ærlig så vet jeg faktisk ikke enda. Jeg er ikke av den typen som skyter mye fra utenfor, men jeg er Scholesy i midtbane i be a pro og Carrick skjøt inn en saftig en fra 20+ meter tenker jeg, og det var vel Joe Hart i mål fra City. Den var deilig å se på :p Keeperen tok ikke den, rett mot krysset og. Merker det bare er mye vanskeligere å bare vende seg til høyre/venstre og skyte lavt inni nærmeste, og at du faktisk må gjøre noe man hadde gjort på en fotballbane. Ville tørt å påstå at nå er man på en ekte fotballbane med det nye tempo og flyt, og skuddmetodene (med utsiden osv.) Scorte en utrolig en med utsiden fra litt utenfor feltet med Scholesy etter en deilig ball fra Ronaldo "ut" av feltet :)

 

Forresten, nice innlegg tall Stone ;)

Lenke til kommentar
*snip*

Høres ut som at det går an å putte fra distanse i hvert fall. Det er en klar forbedring.

 

Jeg vil ikke at alle målene blir fra 25 meter, men det er greit å ha noen spektakulære gåller innimellom. En av grunnene til at jeg spiller FIFA og fotballspill generelt er jo for å mekke fine mål.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Her er det jeg har merket meg etter 2 kamper:

 

positivt:

- Bra spillerlikheter

- De har endelig fått ordentlig musikk. sier ikke at det var fantastisk, men mye bedre

- Bra følelse med ballen

- Keeperene virker realistisk gode (merk: bare spilt to kamper, og sett 4 mål)

- Virker som bra AI (spilte på professional)

- Become a legend virker spennende, selv om man bare får se en kjapp gjennomgang av det etter kamp

- Liker menyene veldig godt. Simplistisk og lettfattelig

 

negativt:

- Lyden. mangler stemning, og minner mer om sims-karakterer som roper gjennom et rør til hverandre på løkka.

- Hver eneste takling ga gult kort

- Spillerenes hud minner om svett plastenlina

- Kanskje det er bare meg i og med at jeg er sjuk og litt treg i hodet i dag, men det virket som tempoet var en smule høyt.

- Jeg tapte for liverpool :whistle:

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

Den videoen etter kampene er sykt irriterende.

Men bortsett fra det har spillet blitt bedre siden 08, men jeg har aldri likt PES noe særlig(spiller demoen mens eg venter på posten :D).

 

Edit: er det bare jeg som synest spillerene begynner å "humpe" på hverandre når dem feirer mål?

Endret av tineyoghurt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Den videoen etter kampene er sykt irriterende.

Men bortsett fra det har spillet blitt bedre siden 08, men jeg har aldri likt PES noe særlig(spiller demoen mens eg venter på posten :D).

 

Edit: er det bare jeg som synest spillerene begynner å "humpe" på hverandre når dem feirer mål?

 

samme her! ÅH, var det postmannen jeg hørte:p

Lenke til kommentar

Var helt greit, men det virket som om motstanderne slo tunnel på deg hele tiden. Var litt uggent å gå tilbake til å skyte med X. Må nok spille et par kamper til.

 

Become a Legend så forøvrig ræva ut.

 

Nevner det her også. Hva i helvete har de gjort med Berbatov? Keane står og gayer seg opp med Torres, men Berbatov skal man altså ikke få lov til å spille med?

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Var helt greit, men det virket som om motstanderne slo tunnel på deg hele tiden. Var litt uggent å gå tilbake til å skyte med X. Må nok spille et par kamper til.

 

Become a Legend så forøvrig ræva ut.

 

Nevner det her også. Hva i helvete har de gjort med Berbatov? Keane står og gayer seg opp med Torres, men Berbatov skal man altså ikke få lov til å spille med?

 

De har ikke fått med Riera heller.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om editoren er med i fullversjonen av PES 09? Jeg og mine brødre pleier å lage de sykeste folkene inne på editor-greien i PES 08. Noen er 148 høy, med lilla flettehår, enorme lepper og øyne helt inntill nesen. Mens noen er store beist på 205, som har et enormt avlangt hode, grønt skjegg, og den ølmagen. Er så ufattelig morsomt når vi spiller, en på 148 i hodeduell med en på 205. Kan jo tenke hvordan det går. Men de små har sine fordeler også med sine soloraid. Smetter igjennom de store. Vi har laget minst 2 lag hver der alle er laget selv, så stygt så mulig. Og navnene er heller ikke helt normale, med navn som Jesus Child, Finger Tip, Sunday Driver, Morsomme Einar (som forøvrig er skallet, har det bittelille hodet i forhold til halsen, og brunt skinnskjegg) osv. Og når de scorer å alle kommer bort for å juble, priceless :!: . Håper virkelig den editoren er på plass i PES 09 også, for den var vekke i PES 07 :(

Lenke til kommentar

Den er selvfølgelig med.

 

Jeg har spilt demoen til PS3 i fem sekunder, og det går MYE fortere enn det gjorde da jeg spilte fullversjonen i Roma. Det tok meg svært kort tid å se det; taklingene virker annerledes også. Merk dere også at forsvarsspillet fungerer mye bedre på det endelige spillet, det merkes også veldig. Taklingene er også elendige i forhold til det jeg har spilt av fullversjonen. Styr unna demoen om ikke dere er nødt, for det endelige spillet er så utrolig mye bedre.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...