Gå til innhold

Nero 9 lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Ikke så alt for mange som er storbegeistrert for nye Nero. Noe som tyder på at Nero tar steget i feil retning. Eller så holder de som er fornøyd, nebbet lukket. Selv ble jeg veldig skuffet over Nero 8 og gikk tilbake til 7. Men etter å ha lest litt om XDBurner XP, så vurderer jeg å prøve det en stund. =)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Ett annet moment er hvor mye CDer/DVDer folk faktisk brenner lengre. De fleste musikkanlegg/bilstereoer etc støtter USB pinner etc, jeg merker hvertfall at mitt behov for å brenne CDer/DVDer blir stadig mindre. I år har jeg neppe brent mer enn en håndfull DVDer/CDer.

 

Klart at det er OK som backup, men med dagens billige HDer, så finnes det mer praktiske måter å ta backup på enn bruk av optiske medier...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folk klager over. Jeg har brukt Nero siden starten skulle jeg mene, og jeg kan ikke se hvor de store endringene er. Nero Burning Rom er fremdeles kjapt, enkelt med bred støtte. De har pyntet litt på knappene og lagt til noen flere funksjoner, som jeg mener bare forbedret Nero Burning Rom. (Merk jeg snakker ikke om Nero 9 pakken.)

 

Nå er det kanskje selve Nero pakken folk klager over, men hvis man bare er ute etter et brenneprogram, tar man selvfølgelig bort alle andre alternativene under installasjoen og krysser kun av for Nero Burning Rom. Er kanskje noen som har bruk for de andre programmene, men personlig legger jeg alltid kun in Burning Rom, og at noen skulle mene de har ødelagt dette programmet er for meg uforståelig.

Lenke til kommentar
man selvfølgelig bort alle andre alternativene under installasjoen og krysser kun av for Nero Burning Rom.

Sist jeg forsøkte det (begynner å bli en del år siden) var det fremdeles en del ekstra søl som snek seg inn. Mener spesifikt å huske at den stappet en eller annen form for agent i systray'et uansett hva jeg valgte bort.

 

Okke som, det er jo helt vilt å betale så mye penger for funksjonalitet du ikke ønsker å bruke. Da er det mye mer vettug å sjekke om gratisvariantene fyller behovet, eller betale en tredel av prisen for et annet kommersielt produkt.

Lenke til kommentar
Nero 6,6 var den siste versjonen som var brukbar. Jeg bruker den enda og koser meg. Alle utgavene etter det har vært unødvendige.

 

Og der er vi vel inne på kjernen av problemet til Nero. Nero burning ROM hva perfekt allerede da, så dem måtte vel finne på ett eller annet for å forsvare nye versjonnummer, og for å få nye grunner til folk å kjøpe det. Det dem kunne gjort var å tilby en classic versjon ved siden av den enorme pakken som den tilbyr nå.

Lenke til kommentar
Sist jeg forsøkte det (begynner å bli en del år siden) var det fremdeles en del ekstra søl som snek seg inn. Mener spesifikt å huske at den stappet en eller annen form for agent i systray'et uansett hva jeg valgte bort.

 

Okke som, det er jo helt vilt å betale så mye penger for funksjonalitet du ikke ønsker å bruke. Da er det mye mer vettug å sjekke om gratisvariantene fyller behovet, eller betale en tredel av prisen for et annet kommersielt produkt.

 

Det er mulig dette var tilfellet for en tid tilbake siden når de først begynte å utvide Nero pakken, men det har jeg aldri opplevd på mange av de siste versjonene inkludert den nye som nå er ute. Legger du kun inn Nero Burning Rom, så får du kun dette installert.

 

Nå synes ikke jeg det er vilt å betale 500kr for et så bunnsolid brenneprogram som Nero, resten som følger med ser jeg bare på som en bonus for de som trenger det. Men du har selvfølgelig et greit poeng der for de som føler det.

Endret av espenah
Lenke til kommentar

ja jeg må vist bruke detta =/ men er jo bloooooatware dlx.

 

Har du ikke planer om å bruke nye støtta eller noe sånt, ikke gidd å installere, jeg installerer pga .FLAC støtta, siden jeg laster bare ned flac, og er sliiitsomt å måtte laste ned .mp3 for å brenne ut så jeg har noe å høre på jobben i bilen :p.

 

bilen goes .flac support på minnepenn ;D gogog .flac ;D

 

kunne de ikke bare gitt en liten update til nero 6 for .flac ? .

Lenke til kommentar

Syns Nero, og forsåvidt også Symantec Ghost, PowerDVD, Acrobat Reader etc. er blitt så bloatware at det er latterlig. Skal jeg ha et brenneprogram vil jeg bare ha brenneprogram, skal jeg ha backupprogram det samme etc. Syns ikke noe særlig om 150 mb++ installasjonene som egentlig er 95% søppel.

 

Leveau sa det igrunn ganske godt!

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...