Gå til innhold

Hvordan koble anlegget? Se siste side.


Anbefalte innlegg

Du har sannsynligvis puttet kabelen inn i hullet i midten? Det er for tilkobling med hvis du har bananplugger på kablene, noe du ikke har. :)

 

Skru ut den dingsen litt så ser du at det er et hull på siden av terminalene, putt inn kabelen der og skru igjen så kabelen kommer i klem.

 

Skru den litt ut så skjønner du ;)

 

Her ser du et bilde hvordan.

(her har de brukte alle terminalene, men det trenger du ikke tenke på da du kun har to ledere per kabel, da bruker du broen som sitter mellom terminalene slik at de fungerer som en terminal.)

 

 

2560693202_a8c50406ab.jpg

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig det. Regner med den er såpass lav at du må legge øret inntil for å høre den?

 

Hvis den er plagsomt høy kan det tyde på at kablene plukker opp litt støy på veien. Hvis ikke er det nok normalt. Litt susing blir det uansett sålenge forsterkeren din er påslått.

Lenke til kommentar

Susing kan og kome av kvaliteten på komponentene og kva signalkjelde du benytter.

 

Ein laptop er til dømes veldig utsatt for støy. Dette merker du fort ved å kople eit sett høgtalere eller hovudtelefonar til hovudtelefonutgangen. Same er ofte eit problem med integrerte lydkort i ein stasjonær PC. Eg ser for meg at det og kan være eit problem på TV-apparater og CD-spelarar.

Lenke til kommentar

Det er riktig som Zeph sier: Det er kvaliteten på utstyret.

 

Hvis du kun har på forsterkeren, og skrur volumet helt opp, så hører du hvor mye forsterkeren selv støyer.

 

Jeg var litt skeptisk til dette da jeg kjøpte mitt nye anlegg i sommer. Fra før så hadde jeg Pioneer AX4 og PSB Image høytallere, da suste det litt. Jeg kjøpte Klipsch høytallere som er mye mer effektive enn PSBene. Lyd & Bilde nevnte dette i en test, at man skulle skru forsterkeren på fullt, og høre på diskanten. Den lyden man hadde der, ville med Klipsch bli 15 dB høyere. Noe som er ganske mye.

 

Med mitt nye anlegg med Klipsch og Marantz så finnes det ikke en lyd i det hele tatt :)

 

Så jeg ble heldigvis positivt overrasket.

 

 

 

Støyen du hører vil også bli ekstra forsterket av at signal kabler osv ligger sammen med 230v kabler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Fra PC-en til forsterker mener du vel. ;)

En optisk kabel har mulighet til å overføre ekte 5.1 lyd. Det har ikke den kabelen du linker til.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville valgt optisk. Grunnen er at elektromagnetisk-støy fra PC-en ofte gjenspeiler seg lydkvaliteten når du bruker en "minijack-til-phono kabel". Hvis du derimot kobler opp med en optisk kabel, risikerer du ikke dette, da den optiske kabelen overfører lys. Forsterkeren vil også høyst sannsynlig dekode signalet bedre enn det PC-en ville gjort. Enda en fordel med optisk er at du slipper eventuelle jordingsproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...