Gå til innhold

Gaming pc til 7-10K?


Anbefalte innlegg

Halla

 

 

Har tenkt å bygge meg en gamingpc til rundt 7-10K og lurer på om det er noen som kan sette opp eller rette litt på den listen jeg har. tingen er det at den ikke skal koste for mye, men kjøre spill som Crysis og sånt...

 

 

Dere må gjerne rette på den:

http://komplet.no/k/shoplist.aspx?mode=rec...68-5536196C5B1B

 

 

 

Takker for alle svar og innlegg :)

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig minnesett. Velg heller et 4GB sett som Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit w/two BallistiX 2048MB's, E.P.P

 

eller

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

Om dette skal være en spill PC ville jeg tatt steget til et ATi4850.

 

 

Emm...ok kanskje jeg utrykte meg litt feil...

 

mente at vi prøver å holde oss rundt 7000. eg vet et 4850 eller 4870 yter bedre men her bygger vi etter budsjett

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville heller ha tatt en titt på pakketilbudene til komplett da.

De er i beste fall bedre enn det du har valgt ut av hardware.

 

jeg tenker da på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

 

Der du har en god quadcore prosessor, og et godt skjermkort som er mye bedre enn den i den andre pc'en din.

 

Om du synes 7000 er for mye så er det denne som er et godt alternativ, fortsatt bedre enn det du valgte istad.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351923

 

om du skal ha sjansen til å kjøre de nye spillene som crysis og far cry med relativt bra grafikk nytter det ikke med det skjermkortet du tenkte å kjøpe. Til og med HD 4850 skulle fått en litt tung jobb der.

GTX 260 er hakket bedre enn 4850 kan man si, altså noe liknende 4870 kortet. Så dette vil gi deg bra ytelse.

 

Hva tenker du om dette?

 

Edit: må legge til at dette er uten operativsystem, så om du ikke har det eller får skaffet det må du kjøpe det ved siden av. Da er kanekje 6000 kroners pc'en mest aktuell. Uansett så mener jeg at det er et godt valg fordi 9800GTX er bedre enn 8800GTS og GTX. Dette er med andre ord ikke et dårlig kort.

Prosessoren som er quad yter fortsatt bra.

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar

Ville putta i et 4gb sett med minne. Skal du ikke overklokke har det ikke noe å si hva slags minne du har egentlig, bare mengde.

 

Ellers er det smart å putte litt mer i skjermkort. 9500gt vil ikke holde spesielt lenge. 4850 eller 4870. Sjekk pakketilbudene hos netshop også. Tror du kan få deg maskinen derfra litt billigere også.

 

Ellers kanskje en 500gb disk? er ikke mye ekstra for det. Smakssak.

Lenke til kommentar

Lol! Vet "K-H-S"

 

 

 

Men on-topic: Ja jeg så på komplet sine pakketilbud to minutter etter mitt første innlegg. Så på den til 7K og tenkte den kunne være noe. Tingen er at den skal være selvbygd, jeg digger å mekke på pcer så om delene allerede er plukket ut gjør ikke noe så lenge man setter det sammen selv.

 

Og 7K er vel heller ikke et budsjett, men foreldra er redd for at ting skal skjære seg og at da er masse penger borte. Jeg har full kontroll over byggingen, det er de "rette delene" de er redd for. Så "Din side" maskinen fra netshop kunne vært noe.

 

 

 

TAKK FOR ALLE SVAR

Lenke til kommentar

forresten: Den derre "Din side" maskinen...jeg får ikke noe teknisk innfo opp på den, men det er et 512mb grafikk kort ikke sant? Skjønenr ikke hvordan de klarer å få alle de delene sammen til den prisen. Med høyttalere og skjerm! Om jeg setter sammen samme greien koster det jo sånn 15K? LOL

 

Stemmer sikkert ikke, men det blir dyrere!

Lenke til kommentar
Minnet på skjermkortet har ingenting å si for hvor godt skjermkortet er.

 

Netshop Dinside-PC er et ekstremt bra tilbud.

 

EDIT: Er budsjettet på 7-10k med eller uten skjerm?

 

Med skjerm, tastatur og mus 10k

Uten skjerm, tastatur og mus 10k

 

 

Var det meg du snakket til? Da tror jeg du har misforstått litt. Tror ikke jeg mente mengde RAM på skjermkortet eller noe sånt?

 

Maskinene fra komplett bygger du selv, de har bare valgt ut dele for deg. Bestilte netopp et slikt fra komplett da en AMD versjon, denne måtte jeg bygger selv.

Så jeg råder deg til å ta det fra komplett om du skal ha 6-7000.

 

 

Gøy å bygge, men om dette er så bra tilbud (Dinside-maskinen) så tror jeg heller at byggingen får bli til en annen gang.

Lenke til kommentar
Minnet på skjermkortet har ingenting å si for hvor godt skjermkortet er.

 

Netshop Dinside-PC er et ekstremt bra tilbud.

 

EDIT: Er budsjettet på 7-10k med eller uten skjerm?

 

Med skjerm, tastatur og mus 10k

Uten skjerm, tastatur og mus 10k

 

 

Var det meg du snakket til? Da tror jeg du har misforstått litt. Tror ikke jeg mente mengde RAM på skjermkortet eller noe sånt?

 

 

Var deg jeg snakket til, ja. ;) Du skrev et par poster over: "men det er et 512mb grafikk kort ikke sant?" Mengden minne (mb) på skjermkortet har ikke noe å si. ;)

Lenke til kommentar
Minnet på skjermkortet har ingenting å si for hvor godt skjermkortet er.

 

Netshop Dinside-PC er et ekstremt bra tilbud.

 

EDIT: Er budsjettet på 7-10k med eller uten skjerm?

 

Med skjerm, tastatur og mus 10k

Uten skjerm, tastatur og mus 10k

 

 

Var det meg du snakket til? Da tror jeg du har misforstått litt. Tror ikke jeg mente mengde RAM på skjermkortet eller noe sånt?

 

 

Var deg jeg snakket til, ja. ;) Du skrev et par poster over: "men det er et 512mb grafikk kort ikke sant?" Mengden minne (mb) på skjermkortet har ikke noe å si. ;)

 

 

emmm...hva er det da? Busshastigheten?

Lenke til kommentar

Nei, tipp igjen!

 

Kan gi deg et tips; det er en kombinasjon av ganske mange forskjellige faktorer.

 

Det er feil å si at minne ikke spiller en viktig rolle, hvor viktig avhenger f.eks av oppløsningen du spiller på og spillet.

 

Tror ikke det er så mange på dette forumet som har tilstrekkelig kunnskap til å forklare deg hvorfor, i detalj, et kort yter som det gjør. Da henvender du deg til ingeniørene som har designet kortet. Det er også forholdsvis umulig å holde seg såpass oppdatert, samt skaffe all informasjonen som trengs for å avgjøre ytelse ut fra arkitektur eller lignende. Det er heller ikke sikkert at hva som på papiret ser bra ut fungerer i praksis f.eks pga dårlig støtte i drivere og spill.

 

Det enkleste er bare å søke opp en test og si at ene kortet er bedre enn det andre i de fleste eller alle tilfeller.

 

Du kan heller ikke se på kjernehastighet mellom serier, i liten grad på minnemengde, i liten grad hastigheten til minnet, osv.

 

Kanskje heller ikke innen en serie i alle tilfeller eks:

 

8800 GTS 640MB yter dårligere enn 8800GTS 512 MB og 8800 GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...