Gå til innhold

Hvilken film har rørt deg mest følelsesmessig?


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ciderhus reglene (the cider house rules)-om livets mening, kjærlighet og simple gleder

 

elefantmannen (the elephantman)- om medmennesklighet og hva som er et godt menneske

 

dykkerklokken og sommerfuglen- du får et nytt syn på livet etter deNne filmen rett og slett

 

kilden-brevet om fiskeren markus- om livets mening,enkle gleder, medmennesklighet og ensomheten. (jeg vet det er en bok,men den griper deg noe til de grader og tvinger deg på kne fra begynnelse til slutt. vel verdt å lese, dette er en bok jeg ALDRI vil glemme noensinne)

 

resten av dagen (the remains of the day)- om trofasthet og kjærlighet

 

det finnes mange mange flere flotte filmer av høy kvalitet for ikke å nenve bøker, da flere av de beste filmene er basert på bøker.de tidligere nevnte er for dem som setter pris på kvalitet:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg blir forbløffet over at noen syns "the green mile" er så flott og trist. jeg liker starten,men likte ikke at det ble sånn hokkus-pokkus greier med helbredelse. hadde den bare spilt korta som den var i starten og holdt seg mer til realiteten så hadde jeg likt den betydelig mer. schindlers list er en fremragende god film,men jeg syns den er mer grotesk enn trist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...